פיקדון מובנה על סל מניות שוויצריות

פרנק שוויצרי / צילום: שאטרסטוק
פרנק שוויצרי / צילום: שאטרסטוק

בנק דיסקונט א  מציע פיקדון מובנה על סל מניות שוויצריות - פיקדון פלוס לשנתיים. ההשקעה בפיקדון מובטחת, כלומר בסוף התקופה הסכום המינימלי שיתקבל יהיה 100% מקרן הפיקדון הנומינלית (בדולרים). בנוסף ייתכן אפסייד כתלות בסל המניות השוויצריות - עד 32%.

בעידן של ריבית אפסית הפיקדון הזה יכול להיות מעניין, אם כי צריך לזכור שההבטחה לקרן הפיקדון מחביאה הפסד נומינלי - הדולר יכול לרדת, וכן מדובר בהפסד ריאלי (באם לא תהיה תשואה על הפיקדון); כלומר המשקיעים יכלו לקבל תשואה באפיקים אחרים . נכון תשואה נמוכה, ובכל זאת תשואה מסוימת.

מדריך פיקדון מובנה

ואיך מקבלים תשואה/ אפסייד? לצורך כך נקבע חסם - עלייה של 32% או יותר בשער הסגירה היומי למניה ביחס לשער הבסיסי (שער המניה ב-3 ביולי). אם מניה לא נגעה בחסם (כל יום ייבדק השער סגירה ביחס לשער הבסיסי) אזי התשואה תחושב כשער הקובע חלקי השער הבסיסי פחות 1, כלומר אם לא נוגעים בכלל בחסם, תילקח התשואה של המניה - חיובית או שלילית.

אם המניה נגעה בחסם - לוקחים 6% לכל תקופת הפיקדון. שיעור השינוי של סל המניות יהיה סכום המכפלות של משקל כל מניה בשיעור השינוי של המניה.

המניות בסל - נסטלה , ג'יבודן  , רוש הולדינג , נוברטיס , איי.בי.בי   , Kuehne Nagel International AG , יו.בי.אס גרופ  , קרדיט סוויס גרופ , לאפארג'-הולסים , GEBRRIT.

בדיסקונט מסבירים על שוק המניות השוויצרי ועל המניות הנבחרות בסל: "כלכלת שוויץ היא התשיעית בגודלה באירופה, והיא מחזיקה במעמד מוביל בתעשיות מרכזיות מובילות כגון מזון ארוז, שוקולד, בריאות, תעשיה ופיננסים. כלכלת שוויץ נחשבת לאחת החזקות והיציבות ביותר באירופה, הן בזכות העושר היחסי במונחי תוצר לנפש, אבטלה נמוכה ויחס חוב /תוצר נמוך, והן במונחי מעמדה התחרותי המוביל בתחומים מרכזיים. אחד ממדדי המניות המובילים בשוויץ, הוא ה- Index Leader Swiss הכולל את 30 החברות הסחירות והגדולות ביותר בשוויץ.

"בחירת המניות - לשם יצירת החשיפה לשוק המניות השוויצרי, בחרנו 10 מניות של חברות בולטות, ומובילות במשקל שווה . המניות שנבחרו נכללות במדד הייחוס - Index Leader Swiss ההיגיון מאחורי בחירת המניות, היה לשלב בין חברות ערך וצמיחה גדולות יחסית, בפיזור ענפי נרחב, המבטאות האלוקציה הסקטוריאלית של המדד השוויצרי . יש לציין כי המניות נבחרו עפ"י שעריהן בבורסת שוויץ, אולם המוצר הנוכחי הינו דולרי ואינו במטבע המקומי, פרנק שוויצרי

"קורלציה ומדד ייחוס - 10 המניות שנבחרו אינן בהכרח מומלצות להשקעה, אלא כאלו ששילובן יחד אפשר קורלציה גבוהה יחסית למדד הייחוס - Index Leader Swiss SLI מבדיקה שערכנו עולה, כי הקורלציה בין סל 10 המניות במשקל שווה, למדד הייחוס עמדה על 0.93 בשנתיים האחרונות. תחזיות בלומברג למדד הייחוס - עפ"י בלומברג, מדד הייחוס ממנו נבחרו המניות, נסחר במכפיל רווח חזוי - 17.5 לרווחים החזויים בשנת 2017 ו- 15.7 לרווחים החזויים בשנת 2018 ,ותשואת הדיבידנד שחולקה בשנת 2016 עמדה על כ-3%". אגב, חשוב מאוד להדגיש כי המשקיעים בפיקדון הזה לא מקבלים את תשואת הדיבידנד!

לרשימת פיקדונות מובנים באתר הון

* הכתבה חוברה על ידי מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במדריך אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור נכסים כלשהם; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.