לא מעניין, טעים: מזללת ההמבורגרים הכשרה ממפיס

המבורגר לא צריך להיות מעניין. המבורגר צריך להיות עסיסי, שמן, או לפחות לא רזה מדי, נוטף, לחלוחי, חייתי , טעים ו...גדול

מסעדת ממפיס/ צילום:איל יצהר

על מה אתה חושבים כשאתם חושבים על ממפיס? כמובן, אלביס פרסלי. אבל לא רק. גם על בי. בי. קינג וג'רי לי לואיס, מאדי ווטרס, ג'וני קאש, רוי אורביסון, הוולין וולף. אפילו טינה טרנר מממפיס, ותאמינו או לא, גם ג'סטין טימברלייק. לא שהוא קשור לשמות הנ"ל, אבל בכל זאת. כולם הרי קשורים אליהם.

בקיצור, אתם חושבים על רוקנ'רול. ובלוז. ולא סתם, אלא על המקום בה"א הידיעה של הרוק והבלוז. משכנם של אולפני סאן האגדיים והקולונל פיליפס בעליהם, מי שהקליט לראשונה את אלביס ונתן בית חם לג'וני קאש, והמועדון של בי. בי. קינג וכל שאר אמני הבלוז הגדולים.

אתם מדמיינים, כמוני, טיול מלא עשן סיגריות סמיך, אלכוהול שזורם חופשי, אולי אפילו סמים רחמנא ליצלן, והמון המון מוזיקה נהדרת.

מדמיינים אני אומר, מכיוון שנדמה לי שרובכם, כמוני, לא היו מעולם בממפיס ואולי גם לא יהיו שם. לפני כן אנחנו עוד צריכים להספיק את ניו יורק, סאן פרנסיסקו ושיקגו, בהנחה שסיימנו כבר עם פריז ורומא ואין לנו עניין דחוף בטוקיו ובנגקוק.

בדמיוננו, לאלכוהול ולמוזיקה אנחנו מוסיפים אוכל, למשל צלעות ברוטב ברביקיו - לממפיס יש וריאציה משלה לרוטב ברביקיו, והיא מארחת בכל שנה את אליפות העולם בברביקיו, כלומר אליפות העולם ב"על האש". חוצפה שכזו, שהרי אירוע שכזה אמור היה להתקיים כמובן בפארק צ'רלס קלור, ליד הדולפינריום ז"ל.

ויש לה לממפיס גם את ההמבורגרים שלה, כמה מהם מהטובים בעולם, ואפילו פיצות טובות במיוחד.

בקיצור, ג'אנק פוד מהסרטים.

עכשיו ספרו לי בבקשה על מה אתם חושבים כשאתם חושבים על רחוב קרליבך*.

כן, נו, אני יודע. לא יכולתי למצוא ניגוד גדול יותר לדמיונות שהפלגתי בהם כאן לפני רגע.

אבל מה לעשות שבדיוק שם, ועוד בחלק הכי מבאס של הרחוב הזה, שwעד לא מזמן היה ביתו של עיתון מעריב והשוק הסיטונאי והיום מאכלס את מגדלי האימה של גינדי על קניון האופנה החללי שלהם, בחר אורי מלמד לפתוח את מזללת ההמבורגרים הכשרה למהדרין שלו, ממפיס. כן-כן, שמעתם היטב, ממפיס היא לא רק בירת המוזיקה הכי מדליקה בתבל, מהיום היא גם עוד המבורגרייה תל אביבית.

אבל כמה דברים מבדילים אותה מרוב אחיותיה התל אביביות. ראשית, אין כאן באמת שולחנות. כלומר יש כמה ברחוב המפויח, אבל אתם לא רוצים לשבת שם, בין הסודוך למה שזה לא יהיה שממלא את המדרכה הקצרה בין אבן גבירול לסינמטק.

שנית, ממפיס היא מזללה קטנה ומכוערת למדי.

בדרך כלל זה לא משנה לי, אבל כשמפליגים בדמיון עם שם כזה, אפשר לצפות לספות עור מלאכותי אדומות, ג'וקבוקסים נוצצות, מלצריות בחצאיות קצרות והמון רוקנ'רול.

אלא שהשם משחק כאן תפקיד אחר לגמרי, משום שממפיס היא, כאמור, המבורגרייה כשרה. נכון, היא לא הראשונה, אבל היא מתיימרת להיות זו שתביא לעולם הכשרות את בשורת הגורמה-בורגר, ההמבורגר האיכותי ואולי גם המעניין.

ובכן, אין שום דבר מעניין בהמבורגר של ממפיס. אז למה שתבואו?

או, טוב ששאלתם. אתם תבואו, בעזרת השם, כי זה טעים. המבורגר* לא צריך להיות מעניין. המבורגר צריך להיות עסיסי, שמן, או לפחות לא רזה מדי, נוטף, לחלוחי, חייתי , טעים ו...גדול.

אחרי שידענו קציצות זעירות, כמה כיף לפגוש קציצה הגונה של 180 גרם, בדיוק בגודל הנכון לביס המפגיש אותך עם המבורגר מצוין, מתובל היטב, עשויה במידה שביקשת, מלווה בתוספות הקלאסיות - חסה, עגבנייה, בצל, מלפפון חצוץ, קטשופ, חרדל ומיונז. בלי שטויות. יש גם צ'יפס בסדר גמור, ואפשר להגדיל את הקציצה ולהוסיף פרוסות אנטרקוט או חזה אווז, אבל מיותר, לפחות לטעמי העממי.

על ממפיס חתום אורי מלמד, חוזר ותיק בתשובה, מבקר מסעדות בעברו וסטנדאפיסט לעת מצוא. לו (ולנו) נותר רק להתפלל שהמיקום הקשה (לא מעט מזללות נפלו כאן לפניו) והכשרות לא ירתיעו את הבליינים התל אביביים המקצועיים. לפי איך שזה נראה כרגע לפחות, קהל היעד הוא אחר: המקום מתפקע מ... ובכן, דוסים!

מותר לי לקרוא להם ככה. מלמד עצמו מכנה אותם, ואת עצמו, בשם הזה.

בקיצור, ממפיס של מלמד היא אולי לא רוקנ'רול, אבל היא מספקת את הסחורה שלשמה התכנסה, ועוד איך. ברוך השם.

ממפיס

פרטים: קרליבך 20 תל אביב, טל' 9017896-03, א'-ה' 00:00-12:00, כשר

מחירים: המבורגר 180 גרם - 45 שקל (עם שתייה וצ'יפס - 58, תוספות: אווז - 14, אנטרקוט - 16, ביצה עין - 9), צ'יפס - 12, צ'יפס מעורב (תפו"א ובטטה) - 18, בירה מלכה כתוספת לארוחה - 15 שקל

השורה התחתונה: טוב (מאוד)

כדאי להכיר

המבורגר בבית. אם לא תשחקו משחקים, תבינו שהמבורגר ביתי הוא אחד הדברים הכי קלים להכנה. פשוט צריך לבקש מהקצב לא סתם "טחון", אלא "טחון להמבורגר", ואם הוא בנאדם (אם לא, תחליפו קצב) הוא יטחן לא סתם כתף אלא, למשל, 2/3 צוואר ו-1/3 שפונדרה. בבית תמליחו, צרו קציצות המבורגר, קררו אותן שעתיים ואז טגנו על מחבת פסים לא משומנת שהלהטתם היטב במשך כמה דקות. זהו.