גוגל מפסיקה לחטט לכם באינבוקס של המייל. ענקית החיפוש הודיעה אתמול (שישי) כי תחדל מלסרוק את תיבות הדואר הנכנס של משתמשי ג'ימייל במטרה לבצע התאמה אישית של פרסומות. במקום זאת תציג החברה למשתמשים מודעות פרסום בהתבסס על פעילויותיהם באתרי גוגל האחרים ובאתרים של שותפותיה - אלא אם כן יבחרו המשמשים שלא ליטול חלק בשיווק הממוקד הזה. 

גוגל לא הסבירה את הסיבה לשינוי, אולם החברה ציינה כי היא אינה סורקת את הדואר הנכנס של אנשים שמקבלים ג'ימייל דרך שירות G Suite המיועד לעסקים. כמו כן השינוי ישווה את הפרסום בג'ימייל "לאופן שבו אנו מבצעים התאמה אישית של פרסומות במוצרי גוגל האחרים", מסרה החברה. 

גוגל לא חשפה מתי תבצע את השינוי, אלא רק שזה יקרה "מאוחר יותר השנה". נציגי החברה לא מסרו תגובה. 

כיום סורקת גוגל את המיילים של משתמשי ג'ימייל כדי למצוא מידע שיכול לשמש במטרה למקד אליהם פרסומות ספיציפיות. לדוגמה, אם גוגל רואה שקיבלתם מיילים רבים הנוגעים לנעליים, היא עשויה לכוון אליכם פרסומת על דילים בחנות נעליים הקרובה למקום מגוריכם. 

החברה תמשיך להציג פרסומות ממוקדות כאלו גם בעתיד. הן פשוט לא יהיו מבוססות על פעילותכם בג'ימייל, אלא תחת זאת על פעילות בשירותים כמו חיפושים גוגל, סרטוני יוטיוב שבהם אתם צופים, האפליקציות שבהן אתם משתמשים ואתרי האינטרנט שבהם אתם מבקרים. הגולשים לא יוכלו להפסיק את איסוף הנתונים מצד גוגל, אבל יוכלו לבחור שלא לקבל את הפרסומות המותאמות הללו - באמצעות כניסה להגדרות האישיות בגוגל וכיבוי הפונקציה "התאמה אישית של פרסומות".

שיטת סריקת המיילים שנוקטת גוגל שנויה במחלוקת זה זמן רב, ופעילים למען הצרכנים העלו כבר מזמן חששות הנוגעים לנושאי פרטיות. השינו בגוגל מגיע על רקע חששות מוגברים בנוגע לכמות הנתונים האישיים על צרכנים שאוספים עסקים וחברות, ובנוגע לאבטחת הנתונים הללו.