בתגובה לזליגת הירי: צה"ל תקף בסוריה; דיווחים על שני הרוגים

בתגובה לנפילות שזוהו בצפון רמת הגולן, תקף חיל האוויר מטרות שמהן נורתה האש לעבר ישראל ■ דובר צה"ל: "משטר אסד הוא האחראי הבלעדי על הנעשה בשטחו"

רמת הגולן / צילום: רויטרס
רמת הגולן / צילום: רויטרס

חיל האוויר תקף אחר הצהריים (שבת) מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בעקבות זליגת הירי לישראל מוקדם יותר היום. לפי דיווחים ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם המשטר, שני אזרחים סורים נהרגו במהלך התקיפות.

על פי דובר צה"ל, היו עשר זליגות ירית ובין היתר חיל האוויר תקף שני טנקים ועמדה שמהם נורתה האש. "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביהת ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר מדובר צה"ל.

גורמי צבא בפיקוד צפון מסרו כי בסריקות שבוצעו אותרו נפילות בשטחים חקלאיים באזור מעבר קוניטרה, על כן בשלב זה פונה אזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה ממטיילים ומחקלאים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ביממה האחרונה מתנהלים קרבות עזים בין משטרו של בשאר אסד לבין המורדים באזור קונטרה, הכוללים ירי פגזים ופצצות מרגמה לעבר העיירות חדר וא-סמדאניה.

בחודש אפריל תקף צה"ל משגרים בצפון הגולן הסורי, לאחר שנפלה פצצת מרגמה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר לאחר הנפילה נשמעה אזעקה בכמה יישובים בדרום רמת הגולן. לאחר הישמע האזעקה, נשמע פיצוץ. מדובר צה"ל נמסר אז כי זוהו שתי נפילות נוספות בשטח פתוח בצפון רמת הגולן.

"צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר אז מדובר צה"ל.