ביום השלישי ברצף: זליגת ירי מסוריה; צה"ל הגיב בירי טנקים

פצצות מרגמה נחתו בשטח פתוח בעומק רמת הגולן. אין נפגעים ולא נגרם נזק, והחקלאים פונו מאזור הגבול ■ דובר צה"ל סירב לאשר את הדיווחים: "לא היו אינדיקציות לזליגה, ועד כה לא נמצאו ממצאים בשטח"

רמת הגולן / צילום: רויטרס
רמת הגולן / צילום: רויטרס

נפילות זוהו הבוקר (שני) ברמת הגולן, ביום השלישי ברציפות. כמו ביומיים האחרונים, גם היום אין נפגעים ולא נגרם נזק. עם זאת, הנפילות היום זוהו בעומק בקעת קוניטרה, ולא צמוד לגדר הגבול. צה"ל הורה לחקלאים באזור בקעת קוניטרה להתפנות מהמטעים. כמו כן, כוחות צה"ל הגיבו בירי לעבר שטח סוריה.

עם זאת, בדובר צה"ל הכחישו את הדיווחים. "בעקבות דיווח על פי שמיעה בלבד של זליגה בצפון רמת הגולן, דובר צה"ל מבהיר כי לא היו אינדיקציות ואיכונים במערכות ולא הופעלה אזעקה", נמסר. "עד כה לא נמצאו ממצאים בשטח. כוחות צה"ל ממשיכים בסריקות".

אתמול תקפו כוחות צה"ל שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי ב רמת הגולן הסורית, בתגובה לזליגת ירי לשטח ישראל. הצבא הסורי איים בעקבות כך על "האויב הישראלי" שלא לתקוף שוב עמדות שלו, והזהיר מפני "ההשלכות החמורות" של מעשה כזה "בכל הקשר שהוא".

"האויב הישראלי חידש היום את מתקפתו נגד אחת מעמדותינו הצבאיות, בניסיון נואש לתמוך בארגוני טרור באזור קוניטרה", עוד נמסר, בטענה כי המתקפה הישראלית הגיעה מיד לאחר שכוחות הצבא סיכלו מתקפה של ארגון "ג'בהת פתח א-שאם", לשעבר "ג'בהת א-נוסרה", באזור העיר אל-בעת. בהודעת הצבא הסורי, עוד הובהר כי דמשק רואה בצה"ל אחראי לכל ההשלכות האפשריות של "פעולות תוקפניות" שכאלה.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות המתקפה כי "צה"ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו". כמה נפילות זוהו בצפון רמת הגולן, אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שלשום תקף חיל האוויר הישראלי מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בעקבות זליגת הירי . לפי דיווחים ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם המשטר, לפחות שני אזרחים סורים נהרגו במהלך התקיפות.

על פי דובר צה"ל, הותקפו שני טנקים ועמדה שמהם נורתה האש. "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר לאחר תקיפת צה"ל כי משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם יימשכו הזליגות. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי", אמר.

"אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן", הבהיר ליברמן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".