המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה שלילית. באירופה ננעל המסחר בירידות, ובבורסות אסיה נרשמה מגמה מעורבת.

 

הרפובליקנים בסנאט האמריקאי דחו את ההצבעה על רפורמת הבריאות שאמורה, בין היתר, להחליף ולבטל את אובמה-קייר (תוכנית הביטוח הרפואי של הנשיא הקודם). כזכור, זהו אינו המכשול הראשון בו נתקלים הרפובליקנים בדרכם לחוקק את רפורמת הבריאות - נושא שהיה במוקד הקמפיין של הנשיא טראמפ.

היום נאמה יו"ר הבנק המרכזי בארה"ב, ג'נט ילן, שאמרה כי אינה סבורה שהמשבר הכלכלי הגדול הבא יגיע בימי חיינו. ברקע הדברים מהדהד נאומו של סגנה של ילן, סטנלי פישר, שאמר לאחרונה כי העולם לא יוכל לעמוד במשבר כלכלי נוסף דוגמת זה שפרץ ברבעון האחרון של 2008. נושא עליית הריבית בארה"ב אינו עומד בראש סדר העדיפויות אלא יותר נושא צמצום המאזן המפלצתי של הבנק המרכזי שעומד על 4.5 טריליון דולר. לצמצום המאזן יכולה להיות השפעה מרחיקת לכת על הכלכלה האמריקאית הגדולה בעולם בעיקר מבינת הנזילות שהמאזן הזה מספק לשווקים.

השאלה הגדולה, אם כן, היא אם ארה"ב יכולה לעמוד בצמצום המעורבות של הפדרל ריזרב בכלכלה, כשלכל ברור שמתי שהוא הכלכלה הגדולה בעולם תיאלץ לעבור את תהליך הגמילה מהכסף הזול שבשנים האחרונות כנראה הציל אותה.

מארק צוקרברג הודיע היום כי פייסבוק חצתה את רף 2 מיליארד המשתמשים הפעילים. צוקרברג מסר את ההודעהבחשבון הפייסבוק האישי שלו - אחריו עוקבים כ-95 מיליון איש ברחבי העולם.

גוגל   נקנסה היום באירופה ב-2.7 מיליארד דולר לאחר שהפנתה גולשים ממנוע החיפוש שלה למנוע השוואת המחירים שלה ומשם לאתרי הקניות שלה (ושל גורמים המשלמים לה). בהודעת הרשות להגבלים האירופית נכתב כי אם גוגל לא תשנה את האלגוריתמים שלה היא תיקנס בעוד 5% מהמחזור היומי שלה ממנוע השוואת המחירים.

הקנס של גוגל עלול להעיב על מניות הטכנולוגיה שסובלות בלאו הכי בימים האחרונים ממימושים. מרכזות עניין: פייסבוק  וטוויטר .

IBM ריכזה עניין לאחר שפורסם כי תתחיל לפתח יישומים בטכנולוגיית בלוקצ'יין עבור 7 בנקים גדולים באירופה. בין הבנקים שלוקחים חלק במימון הפרויקט של אינטרנשיונל ביזנס משין (IBM)  הם: דויטשה בנק , אייץ'.אס.בי.סי. הולדינגס , סוסיטי ג'נרל, KBC, Natixis ו-יוניקרדיט.

ברקשייר הת'אוויי נחשפת לשוק הנדל"ן האמריקאי כשרכשה כמעט 10% ממניות store capital (סימול: STOR) ב-311 מיליון דולר. העסקה בוצעה במחיר 20.25 דולר למניה.

טבע  הודיעה שניסוי משותף לה ולחברת Xenon (סימול: XENE) בתרופה המיועדת להקל על כאבים לחולים בשלבקת חוגרת לא הצליח, כלומר לא הושגו היעדים המרכזיים שתוכננו לתחילת הניסוי. טבע ו-Xenon מתכוונות לבחון את תוצאות הניסוי ויציגו אותו בהמשך. התרופה היא אחת מהתרופות לטיפול בכאבים נוירולוגיים של טבע, תחום שהחברה מנסה להתמקד בו.