עוד סדק בחומת הדואופול

בשורה התחתונה, פרטנר בהחלט הציגה היום מוצר מסקרן ומעניין

מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד
מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בהשקת הטלוויזיה /צילום: אמיר גוטפריד

נתחיל בבשורות הטובות: ההשקה של שירות הטלוויזיה של פרטנר היא בהחלט אירוע מעניין וחשוב בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, שעדיין נשלט כיום על-ידי הדואופול של הוט ו-yes הגדולות. כניסתה של סלקום לתחום לפני למעלה משנתיים הייתה שלב ראשון וחשוב בהכנסת תחרות לזירה הזאת, וכניסתה של פרטנר כעת מהווה צעד גדול נוסף לקראת עידן שבו 4 חברות תקשורת נאבקות על ליבו של הצרכן הישראלי ומציעות לו 4 שירותים מרכזיים: טלוויזיה, אינטרנט (ספק ותשתית), טלפון נייח וטלפון נייד. לפחות בשלב הראשון של התחרות הזאת - שצפויה להימשך ואף להחריף בשנים הקרובות - אנו בהחלט עומדים ליהנות מכך.

ויחד עם זאת, טלוויזיה היא לא סלולר. אחד הדברים שמקשים על יציאתה לדרך של המהפכה בשוק הזה - ואולי מתסכלים את מי שחלם לעשות בו את אותה מהפכה שבנתה את מי שמכהן היום כשר אוצר - היא שטלוויזיה היא לא מוצר אחיד וחסר זהות, אלא קודם כל שוק של תכנים והרגלים שהצרכנים קשורים אליהם רגשית. זהו גם התמריץ של פרטנר להיכנס לשוק הזה: מרגע שהיא "תכבול" את הצרכנים לטריפל או לקוואדרו שלה, יהיה להם קשה לעזוב - אך זה גם הופך את החדירה שלה לתחום קשה הרבה יותר.

פרטנר - וגם את זה צריך להזכיר ביום החגיגי שלה - נחלה לא מעט מפלות בתחום התוכן. היא ניסתה לרכוש תכני ספורט בבלעדיות, ולא רק שכשלה בכך - אלא הקפיצה את המחיר בשוק כולו, כך שגם היא נדרשת כעת לשלם יותר עבורם; היא ניסתה לרכוש את תכני HBO הפופולריים והחשובים, וכשלה; כך שכעת היא היחידה מבין 4 החברות שלא מציעה ללקוחותיה את הסדרות מבית היוצר הזה.

כמעין פרס ניחומים פרטנר מציגה הישג נאה של שיתוף-פעולה בלעדי וראשון עם נטפליקס, שבו היא גם מציעה את התכנים הללו בממשק ונוח וגם במחיר אטרקטיבי (תוספת של 20 שקל בחודש). אך דווקא כאן אין בלעדיות - כל צרכן יכול להתקשר עם נטפליקס בעצמו ולצפות בתכניה.

ועדיין, בשורה התחתונה, פרטנר בהחלט הציגה היום (ג') מוצר מסקרן ומעניין, שיוסיף נדבך חשוב לתחרות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית. מבחינה טכנולוגית היא קורצת כאן לצופים צעירים ולמי שמכונים "חותכי כבלים", שתמורת 69 שקל בחודש יוכל לקבל מוצר שיש אליו גישה בכל ההתקנים (סמארטפון, טאבלט, ובהמשך גם בלפטופ); שירות הקלטות שאמור להיות מוצלח; וממיר אנדרואיד שמאפשר להוריד כל אפליקציה שקיימת בגוגל פליי.

מצד שני, היא שואפת לדבר גם אל הלקוחות השמרנים יותר - ללא ספק המאסה המרכזית של שוק הטלוויזיה הרב-ערוצית - ומציעה להם מעבר בין ערוצים שדומה לזה שקיים ב-yes ובהוט, ותכני ילדים, בידור וספורט (כשבקטגוריה האחרונה היא חסרה את ערוצי צ'רלטון).

הפוטנציאל בהחלט קיים. עכשיו נותר לתת לצרכן הישראלי - שעד כה הפגין שמרנות בשוק הטלוויזיה - לומר את דברו.