יועץ הסייבר של אובמה: רוסיה לא השפיעה על הבחירות בארה"ב

מייקל דניאל, יועץ הסייבר של נשיא ארה"ב לשעבר, אמר את הדברים בראיון לגל"צ ■ "אני בהחלט חושב שהרוסים או כל אחד אחר לא שינו את ההצבעות. התוצאות משקפות באופן ישיר את מי שאזרחי ארה"ב בחרו להצביע עבורו"

מייקל דניאל, יועץ הסייבר של נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה, טוען בראיון לכתבת גלי צה"ל, יערה אגמי חורי, כי "רוסיה לא השפיעה על מערכת הבחירות בארה"ב".

לדברי דניאל, "אני בהחלט חושב שהרוסים או כל אחד אחר לא שינו את ההצבעות. התוצאות משקפות באופן ישיר את מי שאזרחי ארה"ב בחרו להצביע עבורו".

מייקל חושף בפנינו את מסקנותיו בתור מי שהיה בלב העניינים בכל הקשור למעורבות רוסיה במירוץ לנשיאות ארה"ב, בהם נבחר דונלד טראמפ. כשנשאל האם הנשיא טראמפ אכן שיתף פעולה עם הרוסים כדי להשפיע על הבחירות, הוא העריך כי הנשיא הנוכחי דווקא לא התערב: "אני לא יכול להגיב על זה, אבל המערכת האמריקאית מיוסדת על מספר רב של איזונים ובלמים. החקירה על מעורבות רוסיה צריכה להמשיך בדרכה".

 

כנשאל האם טראמפ עשוי להיות מודח בעקבות הפרשה, דניאל סירב לענות. הוא גם סירב להשיב האם ההאשמות נגד אובמה, לפיהן הנשיא לשעבר צותת לשיחות טראמפ במהלך הבחירות לנשיאות - אכן נכונות: "אין לי תגובה על סוג כזה של פעילויות, זה מחוץ לתחום האחריות שלי כיועץ להגנה מפני סייבר", אמר.

על הבוס לשעבר אובמה יש למייקל דניאל רק מילים טובות. "זה תפקיד מאד קשה. צריך לוודא שיש לך מספיק יכולת להגיב למתקפות סייבר, וזה גם לי להיות בכוננות 24/7, זה מאתגר מאד".

מייקל מבקר בישראל במסגרת שבוע הסייבר של אוניברסיטת תל-אביב. לאחר שסיים את שירותו בבית הלבן לפני כמה חודשים, הוא מונה לנשיא "הברית נגד איום הסייבר", ארגון-גג שפועל נגד איום הסייבר. בין החברות איתן הוא משתף פעולה נמצאת גם צ'ק פוינט הישראלית: "ישראל התגלתה בשנים האחרונות כאחד המומחיות בהגנת וביכולות סייבר בכל העולם. זה ישתלם לישראל ככל שהעולם הופך להיות יותר ויותר דיגיטלי", אמר.