כספונט השלימה חיבור לבנקים ותפתח תחרות לשב"א

עד כה נאלצה כספונט להשתמש בתשתית של שב"א כדי לספק שירותי משיכת כסף מהכספומטים שלה

כרטיסי אשראי, גניבת מזומנים/ צילום: שאטרסטוק
כרטיסי אשראי, גניבת מזומנים/ צילום: שאטרסטוק

חברת כספונט, חברת בת של וריפון, השלימה את החיבור הישיר לחמשת הבנקים הגדולים בישראל. בהתאם לכך, לקוחות הבנקים המבצעים משיכה במסופי כספונט הפרוסים ברחבי הארץ, ינותבו מעתה על ידי מערכת המיתוג המרכזית של כספונט ישירות לבנק בו מתנהל חשבונם. כלומר, מעתה לא יהיה צורך לקבל אישור לעסקה באמצעות בנקים מתווכים או לעשות שימוש בתשתית שב"א.

התשתית החדשה של כספונט יכולה להציע פלטפורמת גיבוי בין מערכת המתג הבין בנקאי למערכות הכספומטים של הבנקים המנוהלת על ידי שב"א באופן בלעדי. במידה והרגולטור יחליט כי יש צורך לגבות מערכת לאומית זו, כספונט תוכל לאפשר את הפעילות בשיתוף עם הבנקים בזמן קצר ובעלות זניחה.

תשתית כספונט תהווה מעתה גם בסיס מרכזי להקמת רשת דביט (חיוב מיידי) עצמאית הנשענת על החיבור לבנקים ומייתרת את הצורך בשימוש בתשתית חברות האשראי. רשת הדביט של כספונט כבר פועלת כיום לצורך משיכת מזומן ומזכה לקוחות המפעילים מסופי דביט של כספונט באופן ישיר לחשבונם בכל יום, כאשר עלות הפעולה משתלמת מאוד לבית העסק. עם קבלת האישורים הרגולטוריים המתאימים בכוונתן של וריפון וכספונט להפוך את רשת הדביט לאלטרנטיבה נוספת לבעלי העסקים, אשר יזוכו בתמורת העסקאות בצורה מהירה ובאופן שוטף.