אישום: התחזה לבכיר בהוט מובייל - וביצע עוקץ במיליון שקל

כך הצליחו צעיר בן 26 וגבר בן 36 לקבל לידיהם במירמה סחורה בהיקף של למעלה ממיליון שקל וניסו לגזול מיליונים נוספים מחברות שונות - בהן ניופאן, טמפו, ברימאג, סוכות נחלים, מצמן את מירוץ וחברות נוספות

שוחד / צילום: Shutterstock
שוחד / צילום: Shutterstock

איך הצליחו בחור צעיר בן 26 וגבר בן 36 לקבל לידיהם במירמה סחורה בהיקף של למעלה ממיליון שקל מבלי לשם אגורה וניסו לגזול מיליונים נוספים מחברות שונות - בהן חברת ניופאן, טמפו משקאות, ברימאג, סוכות נחלים, מצמן את מירוץ וחברות נוספות?

כתב אישום שהוגש הבוקר (ה') לבית משפט השלום בנתניה מייחס לשני ישראלים תרמית מתוחכמת, שכללה התחזות של אחד מהם לבעל תפקיד בכיר בחברת הוט מובייל, רכישת סחורה לכאורה בשם הוט וגזילתה. זאת, בלא פחות מ-19 מקרים שונים.

כתב האישום הוגש על-ידי פרקליטות מחוז מרכז כנגד לירון פריז (26) בגין ריבוי עברות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות, התחזות לאחר ועבירות נוספות. בנוסף נאשם פריז יחד עם מאיר קריאף (34), בעבירות קשר לפשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות בצוותא, החזקת רכוש חשוד ועבירות נוספות.

על-פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד קובי מושקוביץ, פריז התחזה למנהל בכיר בחברת הוט מובייל, פנה לחברות עסקיות שונות וביקש בכזב לרכוש סחורות שונות בשם חברת הוט מובייל. בין החברות אליהן פנה כאמור היו ניופאן, טמפו, היכל היין שקד גולן, ברימאג, סוכות נחלים, מצמן את מירוץ וחברות נוספות.

לפי כתב האישום, בעת שהיה משוחח טלפונית עם נציגי החברות, במסגרת ההתחזות לכאורה, עשה פריז שימוש באמצעים טכנולוגיים, ובהם יישומון "קקדו" במכשיר הסלולרי, המאפשר שינוי מספר הטלפון כך שיחחזה כטלפון של חברת הוט. כן עשה פריז שימוש בכתובות דואר אלקטרוני הנחזות להיראות ככתובות של חברת הוט אותן פתח פריז קודם לכן, זייף מסמכי הזמנות רכש הנחזות להיראות כמסמכים רשמיים מטעם חברת הוט מובייל הנושאים את סמלי חברת הוט מובייל וחתומים בחתימה דיגיטלית ועוד.

על-פי עובדות כתב האישום, לאחר שהוזמנה סחורה, פריז נהג לשלוח מובילים לאסוף את הסחורה ממחסני החברות. באחד המקרים הועברה הסחורה למחסן בנתניה שנשכר על-ידו קודם לכן וכן למחסן אחר בנתניה שנשכר על-ידי קריאף לצורך זה.

לפי כתב האישום, בחלק מן המקרים סופקה הסחורה על-ידי החברות, ובדרך זו קיבל פריז לידיו במירמה סחורה בשווי כולל של כ-1.13 מיליון שקל; ואולם במקרים רבים אחרים - בהם ניסה פריז לקבל במירמה סחורות בשווי כולל של כ-3 מיליון שקל - זיהו החברות כי מדובר במירמה ולא סיפקו לו את הסחורה.

כתב האישום מתאר את אופן ביצוע התרמית על-ידי פריז לכאורה, במסגרת כ-19 אישומים כאמור. באחד המקרים, על-פי האישום, פנה פריז באפריל השנה למנהל בחברת היכל היין שקד גולן, הציג את עצמו בכזב כ"ירון", עובד חברת הוט מובייל, וביקש לרכוש מארזי יין עבור ערב ללקוחות החברה. לבקשתו ובהנחייתו, שלח המנהל בחברה הצעות מחיר למארזי יין, שמוענו לתיבות מייל הנחזות להיראות בכזב כתיבות של בעל תפקיד בחברת הוט מובייל.

לפי האישום, במענה להצעות המחיר, זייף פריז הזמנת רכש הנחזית להיראות כמסמך רשמי מטעם חברת הוט מובייל, חתם את ההזמנה המזויפת בחתימה דיגיטלית של חברת EZCOUNT והזמין מארזי יין בסכום כולל של 73,125 שקל. במקביל, עמד פריז בקשר טלפוני עם המנהל בחברה על-מנת לתאם הגעת מוביל מטעמו לאסוף את מארזי היין ממחסן החברה בעמק חפר. בהתאם להתקשרויות הללו סיפקה חברת היכל היין שקד מארזי יין בסכום של 31,250 שקל לפריז.

משהתעורר החשד כי מדובר במירמה, התקשר מנהל היכל היין לפריז וביקש ממנו שיתקשר מטלפון קווי של חברת הוט, בעל קידומת 077. בתגובה, עשה פריז שימוש כוזב ביישומון "קקדו" והתקשר ממספר טלפון הנחזה להיראות כמרכזיית חברת הוט, תוך שהוא מתחזה כנציג הוט ומאשר את דבר קיום העסקה. חרף זאת, נטען באישום, לא התפוגג החשד כי מדובר במירמה, ולפיכך חברת היכל היין שקד לא העבירה את יתרת הסחורה, בסכום של 41,875 שקל.

חברה נוספת שנפלה קורבן על-פי האישום הנה חברת טמפו, שהעבירה לידי פריז יין ושתייה חריפה בסכום כולל של מעל 100 אלף שקל

בין החברות שזיהו את ניסיון התרמית ולא העבירו סחורה לנאשמים היו: ברימאג ממנה הזמין פריז במירמה 880 מכונות קפה בסכום כולל של 440,000 שקל אך הסחורה לא סופקה לו, משעלה החשש כי מדובר בתרמית; סמיקום לקסיס המשווקת מוצרי חשמל; יורוסטנדרט - המשווקת משקאות; וניוטק - המשווקת מכונות לספירת מזומן.