הרופאים המתפטרים מבי"ח הדסה דחו את הצעת בג"ץ

המתווה שנדחה: 2-3 מתוך תשעת הרופאים המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ייקלטו במרפאה קיימת בבית החולים שערי צדק עד סוף השנה בלבד

הרופאים המתפטרים מבית החולים הדסה דוחים את מתווה הפשרה שהציעו שופטי בג"ץ, ולפיו 2-3 מתוך תשעת הרופאים המתפטרים מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ייקלטו במרפאה קיימת בבית החולים שערי צדק עד סוף השנה בלבד, לצורך טיפול באותם ילדים בהם טיפלו עד היום בהדסה.

על-פי התגובה שהגישו היום (ו') לבג"ץ, שהגיעה לידי "גלובס", הרופאים מתנגדים הן להגבלת תקופת ההעסקה והן למגבלה שתמנע מהם טיפול בחולים חדשים.

"בכל הכבוד, המתווה המוצע בצו על-תנאי, בניסוחו כיום, אינו ניתן ליישום מבחינה חוקית, אתית ומקצועית-רפואית, ואין בו כדי לתת מענה הולם - לא לילדי העותרים, לא ליתר ילדי העיר ירושלים ולא לרופאים", כתבה בתגובה עו"ד ארנה לין, המייצגת את הרופאים.

על-פי עו"ד לין, עצם הניסוח של המתווה יוצא מנקודת הנחה שגויה כאילו קליטת הרופאים בשערי צדק מחייבת אישור מצד משרד הבריאות - בעוד שבפועל לא כך הדבר, על רקע העובדה שמדובר בבית חולים שאינו שייך למדינה ומוחזק בידי עמותה ציבורית.

הרופאים הבהירו לבג"ץ כי הם יסכימו לעקרונות הבאים: 3 רופאים יעברו לשערי צדק ללא הגבלת זמן, וזאת כדי להרחיב את השירותים הרפואיים שיינתנו במסגרת היחידה הקיימת; שלושת הרופאים יעניקו טיפול לכל חולה שיגיע, ולא רק לילדים שכבר טופלו בעבר בהדסה; והנחת העבודה המוסכמת תהיה ששערי צדק יפעל אמנם במסגרת הרישיון הקיים שלו, אבל יקדיש "משאבים נוספים למען הטיפול בילדים החולים".

נזכיר כי בג"ץ דחה הלכה למעשה את דרישת העותרים (הורי הילדים החולים) לפתוח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים בשערי צדק. בנוסף, המדינה הודיעה אמש לבג"ץ כי היא תומכת במתווה הפשרה שהציעו השופטים.

ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, המלווה את ההורים מאז ראשית המשבר בהדסה, מסרה בעניין: "שמחתי שפנייתי למדינה לקבל את מתווה רובינשטיין נענתה בחיוב בתשובת המדינה לבג"ץ. זה לא היה מהלך טבעי עבור המדינה, אבל שקעה ההבנה שבמשבר לא שגרתי מטפלים באופן לא שגרתי.

"אמרתי כמה פעמים שזהו לא פתרון טוב, וודאי אינו ארוך-טווח, אולם בעת הזאת חייבים פשוט לסיים את המשבר באמצעות המתווה הזה - שבו עוברים 2-3 רופאים לשע"צ לתקופה מוגדרת ובכדי לטפל בילדים בהם טיפלו (אלה קביעות המגשר).

"הצטערתי ללמוד שההסתדרות הרפואית, שערי צדק והרופאים אשר הסכימו למתווה ביום שני, החליטו בהסתמך על ניסוחו של הצו על-תנאי אשר הגביל את יישום המתווה עד סוף 2017 (ולא על המתווה שהגדיר את הפתרון כ'זמני'), להתנגד לו.

"כאמור, ברור לי שמדובר בפתרון בינוני במקרה הטוב, אבל ההתנגדות בשלב זה אינה מועילה להרגעת המשבר, וזוהי מטרה בפני עצמה במקרה הקשה שלפנינו".