הוצאות הביטחון זינקו, הגירעון המצטבר עלה ב-5.7 מיליארד ש'

בהכנסות ממסים יש למדינה עודף מזערי של 0.4 מיליארד שקל על פי תחזית ההכנסות המעודכנת ■ סכום זה אינו כולל הכנסה בסך 4 מיליארד שקל הצפויה מעסקת מובילאיי

משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח
משה כחלון בכנס לשכת רואי החשבון / יוד צילומים יהודה בן יתח

זינוק בגירעון הממשלתי בחודש יוני: הוצאות המדינה בחודש יוני היו גבוהות ב-5.7 מיליארד שקל יותר מהכנסותיה, כך עולה מנתוני ביצוע תקציב המדינה שמפרסם היום האוצר. מאחורי הנתונים עומד גידול ניכר (18.1%) בהוצאות מערכת הביטחון מול יציבות ברמת ההכנסות שהגיעו ל-23 מיליארד שקל. נכון לסוף יוני עומד הגירעון המצטבר השנתי על 9 מיליארד שקל.

באוצר טוענים כי העלייה בהוצאות הביטחון נובעת משינוי בפריסת כספי הסיוע האמריקאי וההוצאות על פני השנה - ואינה מעידה על גידול בהוצאות עצמן.

בהכנסות ממסים יש למדינה עודף מזערי של 0.4 מיליארד שקל על פי תחזית ההכנסות המעודכנת. סכום זה אינו כולל הכנסה בסך 4 מיליארד שקל הצפויה מעסקת מובילאיי. בגביית המסים בולטת ירידה בהכנסות ממסים עקיפים (מע"מ ומיסי קנייה) שירדו ב-3% לעומת יוני אשתקד בעיקר כתוצאה מירידה בייבוא כלי הרכב. ההכנסות ממסים ישירים (מס הכנסה, מס חברות) גדלו ב-10%. בולטת הירידה בהכנסות בגביית מס רכישה (23%) הנובעת מירידה בפעילות המשקיעים.

גירעון תקציבי מצטבר
 גירעון תקציבי מצטבר