אחרי בטר פלייס: שי אגסי מלמד את הסינים על עליות ומורדות

וגם: יגאל דמרי רוכש מניות י.ח דמרי ביותר ממיליון שקל; ורוחה לוין מתמנה לדח"צית בנייר חדרה

שי אגסי וג'ון ליאו/ צילום: הכשרת מנהלים, הבינתחומי
שי אגסי וג'ון ליאו/ צילום: הכשרת מנהלים, הבינתחומי

יגאל דמרי מאמין בעצמו

רכש מניות י.ח דמרי ביותר ממיליון שקל

בעוד גל בעלי העניין והשליטה בחברות הבורסאיות המממשים נתחים מהחזקותיהם בחודשים האחרונים הולך ומתגבר, יגאל דמרי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הנדל"ן י.ח דמרי, רכש בשבועות האחרונים בכמה הזדמנויות ממניות החברה בהשקעה כוללת של יותר ממיליון שקל.

הרכישות שביצע דמרי נעשו לפי מחירי מניה בטווח של כ-59-61 שקל - דומה למחירה הנוכחי המתקרב ל-60 שקל ומשקף לחברה שווי של קרוב ל-1.1 מיליארד שקל.

הרכישות נעשות אחרי עלייה של יותר מ-30% שנרשמה במניית החברה בשנה האחרונה, המשקפת להחזקותיו של דמרי, העומדות על קצת יותר מ-66% מהונה, שווי של יותר מ-700 מיליון שקל.

עיקר פעילותה של דמרי מתמקדת בבנייה למגורים וייזום פרויקטים, ואת הרבעון הראשון של השנה היא סיכמה עם עלייה של יותר מ-40% בהכנסותיה, שהגיעו ל-218 מיליון שקל, ועם רווח נקי של כ-17 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

יגאל דמרי / צילום: איל יצהר
 יגאל דמרי / צילום: איל יצהר

מנדל"ן לנייר: רוחה לוין מונתה לדח"צית בנייר חדרה

פרשה לפני כחצי שנה מתפקיד מנכ"לית גזית גלוב, ככל הנראה על רקע מעורבות בעלי השליטה

כחצי שנה לאחר שרחל (רוחה) לוין סיימה את תפקידה כמנכ"לית ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, חברת התעשייה נייר חדרה מינתה אותה לתפקיד דירקטורית חיצונית (דח"צית) בחברה.

לוין (51) מונתה לשמש כמנכ"לית גזית גלוב בספטמבר 2015, ובנובמבר 2016 הודיעה במפתיע כי היא עוזבת את התפקיד, ככל הידוע על רקע המעורבות הגדולה של צמד בעלי השליטה בקבוצה - חיים כצמן ודורי סגל - בניהול היומיומי של המהלכים בגזית גלוב. מי שהחליף אותה בתפקיד הוא סגל.

עלות העסקתה בגזית גלוב ב-2016 חצתה רף של 15 מיליון שקל, בין היתר בהשפעת תגמולים חד-פעמיים, והפכה אותה לשיאנית השכר מבין המנהלות הנשים בבורסה לאותה שנה.

לוין הצטרפה לקבוצת גזית גלוב לפני כ-9 שנים, מתוכן שימשה במשך כ-6 שנים כמנכ"לית החברה-הבת אטריום, הפועלת במדינות מזרח-מרכז אירופה.

גזית גלוב עוסקת ברכישה, בפיתוח ובניהול של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים ברחבי העולם, עם התמקדות באזורים אורבניים צומחים. נייר חדרה, הנמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בייצור ושיווק נייר כתיבה והדפסה, אריזות קרטון ואיסוף ועיבוד פסולת נייר.

השר איוב קרא ידבר על התחרות

שר התקשורת איוב קרא ישתתף בוועידת MAD 2017 של "גלובס". השר ידבר בוועידה על הגברת התחרות בשוק השידורים, הוזלת עלויות בשוק התקשורת ועל תהליך הצעדת חברת דואר ישראל לעידן הסחר המקוון.

ועידת MAD 2017 של "גלובס" תתקיים ביום רביעי, 12 ביולי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב. הוועידה תשים השנה במרכז את הטרנספורמציה על כל השלכותיה ותארח דוברים ומומחים בולטים העוסקים בשיווק, מיתוג, חדשנות, פרסום ודיגיטל, מהעולם ומישראל.

איוב קרא / צילום: אריאל ירוזולימסקי
 איוב קרא / צילום: אריאל ירוזולימסקי

שי אגסי מלמד את הסינים על עליות ומורדות

מי עוד פגשו את חברי הנהלת ענקית הסחר האלקטרוני?

בזמן שכולם היו עסוקים בביקורו הממלכתי של נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, הגיעה לישראל בשבוע שעבר משלחת נוספת מהמזרח, הפעם מסין.

כל 50 חברי ההנהלה של חברת המסחר האלקטרוני JD.COM, השנייה בגודלה אחרי עליבאבא, הגיעו לארץ הקודש, כאשר את מרבית הזמן הם העבירו בלימודי חדשנות ויזמות של הכשרת מנהלים ולימודי חוץ במרכז הבינתחומי הרצליה.

ד"ר טלי איכנולד-דביר, דיקנית הכשרת מנהלים ולימודי חוץ בבינתחומי, העידה כי "לחברה יש עניין רב בישראל ובחדשנות ישראלית, בין היתר במסגרת חיפוש אחר טכנולוגיות חדשות וכיווני התפתחות חדשים".

במסגרת זו שמעה הנהלת החברה על חברות סחר אלקטרוני מקומיות, על חברות פינטק, קלינטק, בינה מלאכותית, IOT וכו'. הם פגשו יזמים ישראליים, בהם תומר בר-זאב, מנכ"ל ומייסד איירון סורס; חנן כרמלי, לשעבר סגן המדען הראשי; איתי בק, מנהל תוכנית החממות ברשות החדשנות; פרופ' יאיר טאומן, יזם ודיקן בית ספר אדלסון ליזמות בבינתחומי הרצליה; ואת היזם שי אגסי, מייסד ומנכ"ל בטר פלייס, שנסגרה לאחר ש"שרפה" כ-3 מיליארד שקל.

אגסי סיפר למשתתפים את סיפורו האישי, שעסק מן הסתם בעליות ובמורדות המהוות חלק בלתי נפרד מעולם היזמות. ג'ון ליאו, סמנכ"ל האסטרטגיה של הענקית הסינית, מיהר לתעד את הפגישה בתמונה.

שי אגסי וג'ון ליאו/ צילום: הכשרת מנהלים, הבינתחומי
 שי אגסי וג'ון ליאו/ צילום: הכשרת מנהלים, הבינתחומי

מוטב לדלג על הטוקבקים

מה עוד ממליץ ניר למפרט, מנכ"ל ח.מר?

במרכז המצוינות של Dell EMC ישראל הושק בשבוע שעבר המחזור השני של תכנית Hybrid, הפועלת לקידום חברות סטארט-אפ בשלבי חיים מוקדמים, ובתנאי שהן כוללות לפחות יזם אחד ממוצא ערבי, דרוזי או בדואי.

הפרויקט הוקם בשיתוף עמותת בוגרי 8200, המעו"ף והרשות לעסקים קטנים.

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המצוינות של Dell EMC בישראל, אשר נפגשה עם אנשי המחזור השני של התוכנית, אמרה כי "את תקרת הזכוכית אמנם שוברות יותר ויותר נשים, אבל עדיין אנו לא רואים מספיק גברים ונשים מהמגזר הערבי בעולם הטכנולוגי הישראלי".

ניר למפרט, מנכ"ל קבוצת ח.מר ויו"ר עמותת בוגרי 8200, הזכיר כי רבים הרימו גבה על כך שבוגרי יחידת מודיעין צה"לית פועלים לקידום יזמות במגזר הערבי, ובתוך כך סיפר כי תגובות הטוקבקיסטים היו קשות, "אבל ידענו שאנו במקום הנכון עם האנשים הנכונים", הוא אמר והוסיף כי "באופן כללי אני מאוד ממליץ לא לקרוא טוקבקים".

עוד הגיעו לפרגן: סמי להיאני, ראש אגף פיתוח כלכלי ברשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי; שלומי ליברמן, סמנכ"ל תפעול ב-Dell-EMC; פאדי סווידאן, מייסד Hybrid ומנהל החממה העסקית בנצרת; איתן סלע, מייסד ומנהל תוכנית Hybrid; ואחרים.

שלומי ליברמן, ארנה ברי, פאדי סווידאן, איתן סלע, ניר למפרט וסמי להיאני / צילום: לייה רוז מגן
 שלומי ליברמן, ארנה ברי, פאדי סווידאן, איתן סלע, ניר למפרט וסמי להיאני / צילום: לייה רוז מגן