כוס קפה עם כחלון: בנו של שר האוצר קיבל זיכיון של קפה גרג

עידן כחלון, שקיבל את הזיכיון של רשת בתי הקפה, השקיע בו כ-2 מיליון שקל ופתח סניף במרכז חורב בחיפה

יאיר מלכה, משה ועידן כחלון / צילום: ראובן כהן
יאיר מלכה, משה ועידן כחלון / צילום: ראובן כהן

נטו משפחה וכוס קפה

בנו של שר האוצר קיבל זיכיון של רשת קפה גרג

שר האוצר משה כחלון מצא זמן לשבת עם בנו לכוס קפה. הלוקיישן: מרכז חורב בחיפה, בו ערך עידן כחלון אירוע לרגל פתיחת סניף של רשת קפה גרג.

כחלון הצעיר, שקיבל את הזיכיון, השקיע בו כ-2 מיליון שקל. הוא אירח במקום את יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי, בעלי רשת קפה גרג, כמו גם את שר הכלכלה אלי כהן; שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר; ישראל חן, מנהל מחוז חיפה במערכת בתי המשפט; אייל ברקוביץ', שחקן העבר בכדורגל (שדאג להסתודד כל הערב עם כחלון, וממקורבים נמסר שאולי הוא לוטש עיניו אל תיק התרבות והספורט); ורבים אחרים.

מריה שראפובה תגביר את ביטחון המשקיעות

טניסאית העבר תצטרף ליזמיות ונשים בולטות בתחומן, בתוכנית שהשיקה UBS

חברת UBS, הפעילה בתחום ניהול ההון, השיקה באחרונה את תוכנית UBS Unique. הרעיון: ב-UBS החליטו שכחלק מתוכנית החומש שלהם, הם יסייעו להרחבת והגברת הביטחון והידע הפיננסי של נשים בקרב לקחותיהם. לשם כך, הצטרפו לצוות המייעץ של UBS Wealth Management, נשים מצליחות המוכרות גם כיזמיות ופילנתרופיות. אחד השמות שהצטרפו לתוכנית הוא זה של טניסאית העבר וזוכת חמישה תוארי גראנד סלאם, מריה שראפובה.

ב-UBS הסבירו כי מחקרים גילו שכשמדובר בהשקעות, נשים מרגישות פחות בטוחות לפעול מאשר גברים. לדבריהם, הפוטנציאל הוא גדול מכיוון שנשים צפויות להשקיע 2.3 טריליון דולר בתחום השקעות הקשורות לאחריות חברתית עד לשנת 2021.

בראש התוכנית של UBS עומדת ד"ר מארה הרווי, שביקרה באחרונה בישראל. היא הסבירה כי "כמות ההון הפרטי הנשלט על ידי נשים צפוי לגדול מהר יותר מאשר ההון של גברים בשנה, במהלך חמש השנים הקרובות. הצוות המייעץ ימלא תפקיד מרכזי בעיצוב העתיד של הפעילות שלנו - תמיכה בנשים בכל צרכי ההשקעה". 

מארה הרווי / צילום רונן מחלב
 מארה הרווי / צילום רונן מחלב

הבמה כולה שלהם

מי צפו בהופעה של גאנס אנד רוזס מהגולדן רינג?

אם במקרה אתם נמנים על הבודדים שלא הגיעו אמש להופעה של גאנס אנד רוזס בפארק הירקון, דעו שמתחם ה-VIP היה מלא מפה לפה. בין היתר נצפו נהנים על אף החום הגדול: אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל; איציק צאיג, מנכ"ל אוסם; עופר איתני, מבעלי ביתילי; שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה; דני שביט, מנכ"ל לובינסקי; משה מרי, מנכ"ל נספרסו; הראל חייקין, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל; גבי רוטר, מנכ"ל משותף של רשת קסטרו ובנו אור ואחרים.

את כולם אירח אבי בן-טל, מנכ"ל ynet, שהייתה אמונה על מתחם ה-VIP. את הביצועים של אקסל רוז וסלאש זכו המוזמנים לראות בפארק היישר מהגולדן רינג.

אבי בן טל (מימין), מנכ"ל ynet
 אבי בן טל (מימין), מנכ"ל ynet

גבי ואור רוטר / צילום: רפי דלויה
 גבי ואור רוטר / צילום: רפי דלויה

על רחפנים ועל גיקים

גם בעולם הסחר הגבול הוא השמיים

בשבוע שעבר ערכו ביג מרכזי קניות והאגף לפיתוח תעשייה וחדשנות בעיריית אשדוד, בקניון ביג פאשן אשדוד, אירוע העוסק בטכנולוגיות הקשורות לעולם הרחפנים ועולמות המסחר. האירוע נערך בשיתוף קהילת אקומושן, וקרן ההשקעות Innovation Endeavors.

שיאו של האירוע היה בתחרות לפיתוח רחפן המיועד למשלוח חבילה. הזוכה בפרס בסך 100 אלף שקל הייתה חברת Terrasacn labs, שהציגה במקום רחפן אוטונומי המסוגל לשלשל חבילה בנקודת היעד ברמת דיוק של סנטימטרים. נכחו והתרשמו (וחלקם אף שפט בתחרות): יהודה נפתלי, יו"ר קבוצת ביג; איתן בר זאב, מנכ"ל ביג; חי גאליס, המשנה למנכ"ל; מיכאל בר זאב, מנכ"ל ביג פלוס; ברק בן אליעזר, מנהל שותף בקרן ההשקעות Winnovation ודירקטור בביג מרכזי קניות; ד"ר סמדר איצקוביץ, ראש אגף פיתוח תעשייה וחדשנות בעיריית אשדוד; ליאור זנו, מנכ"לית אקומושן; זיו קופ, שותף בקרן ההשקעות Marker LLC ; טל קלם, מנהל האקסלרטור TheHive ; תא"ל במיל. רן לוי, שותף ומייסד חברת SkyRails ; תא"ל במיל. עדן אטיאס, מנכ"ל חברת פאראזרו; ליאור שגיא, מנכ"ל UPS ישראל; ואחרים.

מיכאל בר זאב, איתן בר זאב ועדן אטיאס / צילום: טל סלמן
 מיכאל בר זאב, איתן בר זאב ועדן אטיאס / צילום: טל סלמן

הודו לשף

גבי גלזר, מנכ"ל ISS קייטרינג תעופתי, חש גאווה. החברה הייתה אמונה על שירותי ההסעדה של נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו, שביקר באחרונה בישראל. לידיעת הצמחונים: הארוחה שכללה מזון צמחוני ללא ביצים, הוכנה והוגשה, לאחר הדרכה מקיפה שקיבלה חברת ISS משפים הודים שהגיעו לארץ במיוחד לרגל האירוע. גלזר בישר כי "זו הפעם השלישית שחברת ISS מסעידה בטיסה בכירים מהודו שמגיעים לארץ, זאת באמצעות שימוש בחומרים הודיים שהובאו אלינו מבעוד מועד".

גבי גלזר / צילום: אייל פרידמן
 גבי גלזר / צילום: אייל פרידמן

הזיקנה כסטארט-אפ

מי פתחו את יום המסחר בתל-אביב וחיברו בין חדשנות לבין הגיל השלישי?

ביום חמישי הגיעה הנהלת חברת מגדלי הים התיכון ונצ'רס לבורסה לניירות ערך בתל-אביב. הסיבה למסיבה: פתיחת יום המסחר לרגל השקת קרן השקעות שתתמקד בטכנולוגיות חדשניות לגיל השלישי.

ברשת מגדלי הים התיכון, הנסחרת בבורסה ונמצאת במדד תל-אביב 125, מוסרים כי כניסתה לתחום מתחברת לחזון הרשת, כאשר בני הגיל השלישי הם פלח האוכלוסייה הגדל בקצב המהיר ביותר בעולם ובישראל.

יאיר סרוסי, יו"ר מגדלי הים התיכון ויו"ר ועדת ההשקעות של הקרן, אמר כי 48 שעות לאחר השקת הקרן כבר הגיעו אליהם עשרות פניות של יזמים וארגונים. הוא הצהיר על הפודיום כי הם "גאים להיות הראשונים שנכנסים להשקעה בתחום הזה, ומקווים שהכניסה שלנו לתחום תעודד מיזמים ופיתוחים נוספים לאוכלוסיית הגיל השלישי". עוד הוא הסביר כי "מעבר למהלך הכלכלי והחברתי, הקרן תקדם גם קשר בין בני הגיל השלישי לדור הצעיר ועל ידי כך תעודד רעיונות ויוזמות".

סלבה פראדין, מנהל הסיכונים הראשי של הבורסה, אמר כי "הבורסה רואה חשיבות בפיתוח הקשר בין טכנולוגיות חדשניות והיי-טק". הוא סיפר כי "מגדלי הים התיכון הנפיקה לראשונה מניות בבורסה במרץ 2014, לפי שווי של כ-640 מיליון שקל ומאז ההנפקה עלה שער המנייה בכ-54% ושוויה עומד כיום על כ-862 מיליון שקל. החברה חילקה דיבידנדים בסך 40 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017, לאחר שחילקה 28.5 מיליון שקל בשנת 2016".

עוד השתתפו: וד"ר יעל בנבנישתי ודב שוגרמן, מנכ"לים משותפים של הקרן; דורון ארנון, מנכ"ל רשת מגדלי הים התיכון; בוריס לוין, סגן יו"ר הרשת; ואיתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך.

דב שוגרמן יעל בנבנישתי דורון ארנון יאיר סרוסי בוריס לוין סלבה פראדין ואיתי בן זאב /  גיא אסייג
 דב שוגרמן יעל בנבנישתי דורון ארנון יאיר סרוסי בוריס לוין סלבה פראדין ואיתי בן זאב / גיא אסייג