חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו 215 מיליון דולר מתחילת יולי

מעקב "גלובס": הגיוס תואם לקצב חודשי של 300 מיליון דולר ■ ברבעון הראשון חברות ישראליות גייסו 960 מיליון דולר ■ 15 חברות גייסו ביולי - צפו ברשימה

סטארטאפ / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סטארטאפ / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

"גלובס" ממשיך לעקוב ולתת לכם תמונת מצב על השקעות ההון סיכון בחברות הטק הישראליות: מהמעקב שלנו עולה כי מתחילת יולי 15 חברות סטארט-אפ ישראליות גייסו 215 מיליון דולר, כלומר בהתאם לקצב החודשי שעומד על מעל 300 מיליון דולר. "גלובס" מתייחס בבדיקה שלו רק לחברות ישראליות טהורות, כלומר שהזיקה שלהן לישראל (לפי זהות מייסדים, מספר העובדים שהן מעסיקות בארץ ועוד) היא יחסית מובהקת. כמו כן, סך זה אינו כולל הצעות מכר.

עוד עולה מהניתוח של יולי כי מתוך אותן 15 חברות, 8 ביצעו סבב B ו-5 ביצעו סבב A. סבבי A ו-B בדרך כלל נופלים בהגדרה של Early Stage, כלומר רוב החברות שגייסו ברבעון הן בשלב זה.

נזכיר כי בדיקת "גלובס" העלתה שברבעון הראשון של השנה סך השקעות ההון סיכון בחברות הזנק ישראליות עמד על 960 מיליון דולר, כלומר כמיליארד דולר וזה בהתאם לקצב הרבעוני של השנתיים האחרונות.

החברה האחרונה שהודיעה על גיוס היא Spotinst שגייסה 15 מיליון דולר בסבב A. בעזרת הפלטפורמה שבנתה, Spotinst מאפשרת ללקוחותיה לחסוך בממוצע 80% מעלויות מחשוב הענן. בבסיס הפלטפורמה עומד אלגוריתם המאפשר שימוש בשרתי החברה לטווח ארוך ובזמינות מלאה.

לפי הודעת החברה, מטרת סבב הגיוס הנוכחי היא לנצל את ההישגים הקיימים של החברה בניהול משאבי מחשוב בכדי לצמוח בתחומים מתפתחים בתעשיית הענן כגון Serveles application. החברה שוקדת בחודשים האחרונים על פיתוח פלטפורמה שתאפשר למשתמשים להריץ אפליקציות Serverless בעננים שונים על גבי משאביה כחלק ממטרה רחבה יותר של לבנות שכבת ענן וירטואלית המאפשרת למשתמשים לקבל חוויה זהה ללא קשר לספק הענן שלהם.

עמירם שחר, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה: "כשיצאנו לדרך לפני כשנתיים עם הרעיון של שכבת ענן וירטואלית, רבים אמרו לנו שהדבר לא אפשרי. אולם מאז חברות ומפתחים מביעים בנו אמון באמצעות השרתים שלהם. אנחנו מעריכים את הביטחון והתמיכה שאנחנו מקבלים מהמשקיעים שיעזרו לנו לגדול ולהתקדם לעבר הגשמת החזון להיות 'הענן של העננים'".

השקעות
 השקעות