כלבים יוכלו בקרוב לדבר איתנו בשפה שלנו בזכות טכנולוגיות חדשות, כך מדווח ערוץ הטלוויזיה CNN. ד"ר מלודי ג'קסון, מאלפת כלבים המשמשת כמנהלת "מעבדת ממשק חיה-מחשב" באוניברסיטת ג'ורג'יה-טק. מספרת שכלב שמשמש מלווה לבעל בעיה רפואית לדוגמא צריך יכולת להבהיר במהירות במקרה חירום ממה סובל בעליו, וכלבי משטרה יכולים להודיע למפעיליהם אילו חומרים אסורים מצאו - החל מסמים קלים ועד חומרי נפץ מסוכנים.

הפיתוח האחרון של המעבדה הוא מסך מגע לכלבים דרכו יכול הכלב להודיע על אירוע בו בעליו שרוי במצוקה. מדובר בטלוויזיה שמעל התצוגה שלה שכבה בלתי-נראית של אור תת-אדום, שמסוגל לקלוט נגיעות של הכלב במסך באמצעות האף או הלשון. הצבעים שנבחרו הם צהוב וכחול, מכיוון שכלבים "עיוורים" לצבעים ירוק ואדו כשבנוסף, החוקרים היו צריכים להחליט כמה כפתורים יהיו ואיך הם יהיו מסודרים, כדי למנוע הפעלה שלהם בטעות מצד אחד אך לדאוג שהם לא יהיו מסובכים מדי לכלבים מצד שני. כרגע המסקנה היתה שצריך שני כפתורים לפחות, כשהכלב עובר מאחד לשני כדי לשלוח הודעה למוקד חירום או קרוב משפחה על אירוע שקרה לבעליו.

הפיתוח החדש יכול להצטרף לפיתוח הקודם של המעבדה - וסט לכלבים, הכולל מספר עצמים אותם הם יכולים לנשוך או למשוך, כשכל פעולה כזו מפעילה הקלטה מרמקול מובנה. כך יכול הכלב "לדבר" עם האנשים סביבו בשפה שלהם. כרגע הטכנולוגיות האלו עדיין בשלבי פיתוח, אבל במעבדה מקווים שתוך לא הרבה זמן הן יהיו זמינות באופן מסחרי, וניתן יהיה לרכוש אותן עבור כל כלב שאותו ניתן ללמד איך להשתמש בהן.