מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי נבחר לאיש השיווק של יוני

איגוד השיווק הישראלי נימק את הבחירה בהלוי "בזכות המהפכה באסטרטגיה השיווקית של משרד התיירות, שהפכה את המגמה והובילה לשבירת שיאים של כל הזמנים בתיירות הנכנסת"

המחצית הראשונה של שנת 2017 הוגדרה כטובה בתולדות התיירות לישראל עם שיא כל הזמנים בכניסות תיירים ביוני ומתחילת השנה: 303 אלף תיירים נכנסו במהלך חודש יוני - עלייה של 28% לעומת יוני אשתקד, כשבמחצית הראשונה של השנה נכנסו ארצה 1.74 מיליון תיירים, שלפי הערכות משרד התיירות הכניסו למשק הישראלי סכום של 9.4 מיליארד שקל.

הנתונים הללו הם שמזכים את מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, בתואר איש השיווק של חודש יוני 2017, לפי בחירת ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי, שנימקה את הבחירה "בזכות המהפכה באסטרטגיה השיווקית של המשרד, שהפכה את המגמה והובילה לשבירת שיאים של כל הזמנים בתיירות הנכנסת".

מספר התיירים שנכנסו ארצה במחצית הראשונה של השנה עברו לראשונה את מספר התיירים שביקרו בישראל בשנת 2014 - לפי מבצע "צוק איתן" שטרף את כל הקלפים במפה התיירותית של ישראל.

"הנסיבות החדשות דרשו שינוי בתפיסה השיווקית. בתמיכת שר התיירות יריב לוין, הוביל אמיר הלוי מהפכה אסטרטגית בגישה השיווקית של התיירות לישראל, כשלראשונה הפסיק המשרד להתייחס רק למותג 'ישראל' כמותג מוביל - אלא למגוון של מותגי תיירות אטרקטיביים נפרדים, בהם אילת, תל-אביב, ירושלים, ים המלח וארץ הקודש. המהפכה השיווקית הובילה להיפוך המגמה, תוך עלייה דרמטית וחסרת תקדים בהיקף התיירות הנכנסת", נכתב בנימוקי ועדת השיווק.

הוועדה ציינה גם את האתגר שניצב בפני אנשי משרד התיירות - לשווק את ישראל כיעד אטרקטיבי לתייר עם השוואה למדינות השכנות המציעות חופשות בעלות אופי דומה (ירדן למשל) אולם במחירים זולים משמעותית - כל זאת על רקע השיח הפופולרי על ישראל ברשתות החברתיות, שרובו נוטה לכיוון שלילי.

במשרד התיירות כיוונו לכמה יעדים ומטרות, מבלי להתמקד רק בקהל הצלייני כפי שהיה בשנים קודמות - שיווק לתיירים במדינות כמו סין והודו, שיווק לקהלים שונים בהם הקהילה ההומוסקסואלית וקמפיין שזכה להצלחה (בכיכובה של שיר אלמליח) המשלב ביקור בערים תל-אביב וירושלים בטיול אחד, כערים משלימות שמספקות חוויה משותפת.

עוד מציינים בוועדה את פעולות משרד התיירות בפיתוח ובקידום פתיחת קווי תעופה חדשים והבאת חברות תעופה חדשות לישראל (דוגמת ואו האיסלנדית), את נוהל אילת לסבסוד קווי תעופה לעיר בעונת החורף ועוד.

לפי הודעת הוועדה, "איגוד השיווק הישראלי מציין לשבח את המהפכה השיווקית שהוביל אמיר הלוי במשרד התיירות, שהביאה לצמיחה משמעותית בנתוני התיירות הנכנסת לישראל ושברה את כל השיאים בתחום. הלוי ואנשי המשרד הצליחו לזהות את היתרונות של ישראל ולהבליט אותן, בתקופה מורכבת ולצד מתחרים המציעים הצעה זולה משמעותית".