פו הדב נמחק מאתרי סושיאל בסין בשל השוואות בינו לנשיא

"פייננשל טיימס" ציטט משקיפים שלדבריהם מדיניות היד הקשה כלפי פו הדוב ננקטה בשל השוואות בין חזותו הפיזית של נשיא סין, שי ג'ינפינג, לדוב הדמיוני

נשיא סין ופו הדוב / צילום מסך מאתר Mako
נשיא סין ופו הדוב / צילום מסך מאתר Mako

פו הדוב נמחק מאתרי המדיה החברתית הסיניים לקראת הקונגרס ה-19 של המפלגה הקומוניסטית בסתיו.

לא ניתן שום הסבר רשמי, אך "פייננשל טיימס" ציטט משקיפים שלדבריהם מדיניות היד הקשה כלפי פו הדוב ננקטה בשל השוואות בין חזותו הפיזית של נשיא סין, שי ג'ינפינג, לדוב הדמיוני. אחד המשקיפים אמר כי "דיבורים על הנשיא" נמנים עם הפעילויות הנחשבות לרגישות לקראת הקונגרס שייערך בקרוב, ושבו צפויים חילופי גברי בצמרת המדינה.

ההשוואות בין שי לבין פו הדוב, שדמותו נמצאת בבעלות דיסני, החלו ב-2013 במהלך ביקורו של המנהיג הסיני בארה"ב ופגישתו עם הנשיא דאז, ברק אובמה. צילום של שי, שפלג גופו העליון מבצבץ מגגה של מכונית בתהלוכה רשמית, הוצג לצד תמונה של פו הדוב במכונית צעצוע וזכה לתואר "התמונה המצונזרת ביותר של 2015" מאת חברת הייעוץ הפוליטי גלובל ריסק אינסייטס.

בכתבה של "פייננשל טיימס" נאמר כי פוסטים שבהם הופיע שמו הסיני של הדוב השמנמן צונזרו באתר סינה ווייבו, המקבילה הסינית לפלטפורמת טוויטר, ונתקלו בהודעה: "תוכן לא חוקי". העיתון ציין גם כי אוסף של קובצי תמונות מונפשות שבהן מופיע הדוב הוסרו גם מוויצ'אט, יישום המסרים מבוסס המדיה החברתית. 

נשיא סין ופו הדוב / צילום מסך מאתר Mako
 נשיא סין ופו הדוב / צילום מסך מאתר Mako