על רקע פיצול ערוץ 2: שבוע של תזוזות בשוק הטאלנטים

ניב רסקין יעזוב את גל"צ ויגיש את תוכנית הבוקר של קשת במקום יואב לימור ומיכל אנסקי ■ אודי סגל עובר מחדשות 2 לרשת ■ גיא לרר עובר מערוץ 10 לרשת ■ וטל ברמן עובר מערוץ הספורט לערוץ 10

שוק מגישי וכוכבי הטלוויזיה המקומי, מה שנוהגים לכנות כאן לפעמים טאלנטים, כבר מזמן לא חווה שבוע כמו השבוע האחרון. התעשייה אולי נמצאת בסוג של משבר, או לפחות ידעה ימים יפים יותר, אבל הפיצול המתקרב והמאיים של ערוץ 2 - שבמסגרתו קשת ורשת יתחילו לשדר 7 ימים בשבוע בערוצים נפרדים - מחייב את כולם להתחמש, להשתדרג ולשדר שהם צועדים ברגל בוטחת קדימה, גם אם מה שממתין להם מעבר לפינה בתחילת נובמבר, עשוי להתגלות כתהום.

הקרב הבולט הוא על מה שקרוי "הרצועות". תוכניות קבועות המשודרות מדי יום באותה שעה תורמות לביסוס הרגלי הצפייה וגם נחשבות יעילות כלכלית. עד כה רק ערוץ 10 היה יכול לשדר רצועות כאלה, אך לאחרונה, על רקע הפיצול, הוא איבד רצועה אחת ונפגע באחרת.

הראשונה לסמן את הכיוון הייתה קשת, שבצעד הדרמטי והמשמעותי ביותר עד כה העבירה לשורותיה את תוכניתו של גיא פינס - רצועה פופולרית וחשובה במערך של ערוץ 10. רשת הגיבה בהמשך והעבירה לשורותיה את גיא לרר, מגיש "הצינור", רצועת הפריים השני של ערוץ 10, שגם היא צברה פופולריות יחסית. אלא שכאן מי שעובר לרשת הוא רק לרר עצמו - שאמנם המציא במידה רבה את הז'אנר - אך התוכנית, ככל הנראה יחד עם רוב הצוות שלה, ועם עמוד הפייסבוק הפופולרי שלה, יישארו בערוץ 10.

כדי להחליף את לרר החתימו לאחרונה בערוץ 10 את טל ברמן, שיעזוב בעקבות המהלך את ערוץ הספורט. את פינס, גם אם לא באותה שעה, צפויה להחליף בערוץ 10 סיון קליין, לשעבר כתבת בתוכנית, שתגיש רצועת בידור יומית.

לא ברור עדיין איך ייראה הפורמט של לרר ברשת ובאיזו שעה ישודר, אך בזכיינית שדרגו השבוע גם את הרצועה של שבע בערב, מול פינס בקשת, כשהעבירו לשורותיהם את הכתב המדיני הוותיק של חדשות 2 אודי סגל, שיצטרף ללוסי אהריש שמגישה כיום את הרצועה. מדובר בתופעה מעניינת אחרת. רשת למעשה יוצרת תחרות על טאלנט של חברת החדשות של הערוץ, שגם היא בבעלותה (עם קשת). יש מי שראו בכך אות להחרפת המלחמה לקראת הפיצול, ואולי אף תחילת תהליך קניבליזציה, אך לא בטוח שהמקרה של הכתב המדיני המוערך עונה על ההגדרה. ככל הידוע, סגל עצמו חש תחושת מיצוי וכנראה היה במגעים גם עם קשת.

על המהלך האחרון בשרשרת נודע אתמול (ד'), כשקשת הודיעה על שדרוג רצועה שבועית אחרת שלה - תוכנית הבוקר. במסגרת המהלך העבירה הזכיינית לשורותיה את ניב רסקין, מגיש אחת התוכניות הבולטות והפופולריות בגלי צה"ל, והודיעה כי התוכנית צפויה לעבור שינוי באופייה. תחת רסקין היא תקבל אופי חדשותי יותר ותכלול יותר "הארד ניוז".

שני מגישי התוכנית הנוכחיים, יואב לימור ומיכל אנסקי, צפויים להשתלב בתוכניות אחרות בזכיינית. 

רדיו
 רדיו