גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד המשפטים ישלם 1.5 מיליון ש' ליום ספורט בוינגייט

ל"גלובס" נודע כי בספטמבר צפוי משרד המשפטים לפנק את כלל עובדיו ביום ספורט בוינגייט בעלות גבוהה ■ ההתקשרות בין משרד המשפטים למכון אושרה כספק יחיד, ללא מכרז

פעולות רווחה, ימי כיף וגיבוש לעובדים הם עניין חיובי ומקובל כמעט בכל ארגון. בשנים אחרונות יש אפילו תחרות בין פירמות עורכי הדין הגדולות - מי מוציאה את העובדים לחופשות יותר אטרקטיביות בארץ ובחו"ל, או מי מזמינה את הלהקות והזמרים הפופולריים ביותר להופעה בפני עורכי הדין ושאר עובדי הפירמה.

לעומת זאת, במגזר הציבורי, שחי על כספי ציבור, פעולות הרווחה לעובדים הן על-פי רוב סולידיות יותר ופחות מנקרות עיניים. אבל ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי גם משרד המשפטים החליט לאחרונה להוציא סכומי כסף משמעותיים לצורך יום כיף של עובדיו. מתברר כי כסף ציבורי לא חסר כשמגיעים לפעילויות כאלה גם במשרדי הממשלה.

לפי מידע שהגיע לידי "גלובס", בחודש ספטמבר הקרוב צפוי משרד המשפטים לפנק את כלל עובדיו ביום ספורט במכון וינגייט. ממסמכי ההתקשרות בין משרד המשפטים לבין מכון וינגייט שהגיעו לידינו עולה כי העלות הכוללת של יום הספורט לעובדי משרד המשפטים היא 1.49 מיליון שקל.

עוד מתברר כי ההתקשרות בין משרד המשפטים למכון וינגייט אושרה כספק יחיד (ללא מכרז) בנימוק שמכון וינגייט הוא היחיד היכול לספק את השירותים הנדרשים בעבור פעילות זו. זאת לאחר שלטענת משרד המשפטים נבחנו 7 גופים נוספים (מרכז קוסל בירושלים, ספורטק רעננה, ספורטק תל-אביב, ספורטק כפר-סבא, מרכז ספורט הדר יוסף וכפר הנוער אשקלון) שלא התאימו לדרישות.

בנימוקי ההחלטה של משרד המשפטים על שכירת שירותי מכון וינגייט נאמר, בין היתר, כי "בהחלטת הנהלת משרד המשפטים נקבע כי ייערך יום ספורט עבור כלל יחידות ועובדי המשרד ביום 29 בספטמבר 2017, אליו יגיעו עובדים מכלל רחבי הארץ. ראוי לציין כי במשרד מועסקים מעל 4,000 עובדים. לצורך קיום יום הספורט המשרדי במתכונת שנקבעה, יידרשו מספר רב של מגרשי משחקים לביצוע פעילות ספורטיבית המונית תחרותית, אתר פעילות רווחה/חברתית משרדתית וכן אולמות להרצאות מקצועיות. עלות האירוע נקבעה על-פי 3,000 משתתפים - 425 שקל למשתתף, כך שעל כל משתתף נוסף, אם יהיו כאלה, ישלם משרד המשפטים תוספת".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "ההתקשרות עם מכון וינגייט נעשתה בהליך מסודר ושקוף, על-פי כל הכללים והאישורים המקובלים והנדרשים. הצעת המחיר היא בהתאם לכמות המשתתפים הצפויה (כ-3,000 איש). העלות למשתתף היא במסגרת התעריף המצוין בהוראת התכ"מ (תקנון כספים ומשק בשירות המדינה. ח',מ') לכנס ארצי (425 שקל למשתתף)".

עוד נמסר: "יום הספורט יתקיים במתכונת של יום מלא, מהשעה 8:00 בבוקר ועד השעה 16:00 אחר-הצהריים, והוא יכלול על-פי התכנית פעילויות רבות ומגוונות אשר תתקיימנה בו-זמנית במתחמים רבים בשטח המכון, פתוחים וסגורים, בליווי של גורמי המכון. ההתקשרות כוללת שימוש בבריכת השחייה, כאשר במהלך היום תתקיימנה תחרויות".

במשרד המשפטים מציינים כי המחיר של 1.49 מיליון שקל "כולל שימוש במתקני הספורט, חניה, שירותי הסעדה, מרצים, סדרנים ואבטחה, במה והגברה, שימוש באמפי-תאטרון לצורך הופעה, ליווי מקצועי מטעם גורמי המכון ועוד".

המשרד אישר גם כי הוא מתעתד להתקשר בנפרד עם אמן וכן לרכוש בנפרד בקבוקי מים ושירותי צילום והסעות, והדגיש כי "כלל העלויות לא צפויות לעבור את הסכום המרבי למשתתף, כפי שצוין בהוראת התכ"מ".

72 אלף שקל להופעה של סנדרסון

ממכון וינגייט נמסר בתגובה: "במסגרת פעילות יום הספורט לעובדי משרד המשפטים יתקיימו הרצאות שונות בנושאי פסיכולוגיה, ספורט ותזונה נכונה, אותן יעבירו מרצים מצוות המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט, וכן יתקיימו אירועי ספורט שונים לרבות בבריכה האולימפית (מוגבל לשעתיים בלבד) וכן הדרכות יוגה והליכה בריאותית. בנוסף, יתאפשר למשתתפים לעבור בדיקות רפואיות במרכז לרפואת ספורט ולקבל הדרכה בריאותית. שרותי הסעדה, הפקת האירוע וריהוט, הצללת המתחמים, חולצות וכובעים יסופקו ביום האירוע, באמצעות ספקים חיצוניים, עבור המכון".

לדברי מכון וינגייט, בנוסף, "לטובת האירוע יעמיד מכון וינגייט צוות של 31 מעובדי המכון ביניהם עובדי מחלקת האירועים במכון, עובדי ניקיון, מצילים ומפעילי מתקנים, מדריכים, מרצים, בודקים במרכז הרפואי ועוד. נוסף עליהם, מכון וינגייט שוכר באמצעות ספקים חיצוניים שבעה סדרנים ומאבטחים, כ-35 אנשי תוכן, הפקה ותפעול ועוד כ-20 שופטים ומפעילי תחרויות ספורט".

אגב, גם בשנה שעברה מצא משרד המשפטים את מכון וינגייט כמתאים ביותר לביצוע יום ספורט. ההתקשרות אז אושרה בהיקף של 1.053 מיליון שקל, עבור 2,000 משתתפים. אז, בנוסף להתקשרות עם וינגייט - התקשר משרד המשפטים גם עם חברת הפקות בסכום של 72,540 אלף שקל בעבור הופעה של הזמר דני סנדרסון. בשנה שעברה אף הודיע משרד המשפטים כי ביום הספורט תצומצם קבלת קהל במספר יחידות אותן מפעיל המשרד.

יש לציין כי התקשרות בהיקף כזה עם משרד המשפטים, לאירוע שנמשך 8 שעות בלבד, מהווה מרכיב משמעותי מאוד בעבור המכון ושקולה ל-1.6% מההכנסות השנתיות המדווחות שלו.

כזכור, במארס האחרון אושר בכנסת חוק מכון וינגייט ("הצעת חוק המכון הלאומי למצוינות בספורט"), במסגרתו "הולאם" המכון ועבר באופן רשמי לידי המדינה. כתוצאה מכך זוכה המכון למעמד לאומי וייהנה מתקצוב בחוק. המדינה תתחייב לשלם עשרות מיליוני שקלים להסדרת המקרקעין של המכון, ובנוסף סוכם כי ימחקו חובות המכון הנאמדים בכ-20 מיליון שקל.

עוד כתבות

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה על רקע המתיחות בין ישראל לאיראן

הדאקס יורד ב-1% ● הניקיי צלל בכ-2% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל חברת הרובוטיקה הצבאית: "רחפנים הם לא העתיד רק של מלחמות. הם יזלגו גם לחיים"

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסך גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור