גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עובדים ב-i24news מלינים על "התעמרות ממושכת" ותנאים קשים

במסמכים שהגיש ארגון העיתונאים לביה"ד לעבודה מועלות טענות קשות לגבי תנאי העבודה בערוץ שבעלות פטריק דרהי המשדר מישראל חדשות ב-3 שפות ■ i24news: "אין בסיס לאף אחת מהטענות שהועלו בבקשה שהוגשה לביה"ד, והן משוללות כל יסוד"

אולפני ערוץ I24news / צילום: חי כהן
אולפני ערוץ I24news / צילום: חי כהן

סכסוך העבודה שהוכרז לפני כחודש על-ידי עובדי ערוץ i24news עדיין מתברר בימים אלה בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, כשהעובדים, המאוגדים באמצעות ארגון העיתונאים של ההסתדרות, טוענים כי הנהלת הערוץ פועלת כדי לפגוע בהתארגנות שלהם, יוצרת סחבת במשא-ומתן ומבצעת צעדים חד-צדדיים.

בינתיים, מטענות שהגיש ארגון העיתונאים לבית הדין לפני כשבועיים עולה כי העובדים סובלים גם מבעיות קשות יותר בערוץ, ובהן "התעמרות ממושכת", עבודה ב"תנאים לא תנאים" ואפילו מקרה של עובדת שהתלוננה על הטרדה מינית של ממונה עליה ולאחר חודשיים זומנה לשימוע לפני פיטורים - עניין שלטענת הארגון נמנע רק בשל התערבותו בהליך.

בהנהלת i24news הכחישו היום (ג') בתוקף את כלל הטענות, ובפרט את המקרה שנוגע לעובדת שהתלוננה על הטרדה מינית. פניות לארגון העיתונאים כדי לקבל תימוכים או חיזוקים כלשהם לכלל הטענות שהועלו על הכתב, והוגשו לבית הדין, לא הניבו היום תוצאות.

במסמך שהוגש לבית הדין מפורטת שורה של תלונות, ונטען בו כי "במהלך השנתיים האחרונות עשרות מעובדי החברה פנו לארגון העיתונאים בבקשת עזרה", וכי "נציגי הארגון ליווי מעל 10 עובדים בהליכי פיטורים שחלקם היו בלתי מוצדקים. 10 עובדים נוספים ואף מעל לכך בחרו לעזוב עקב יחס מזלזל מצד ההנהלה ושינוי חד-צדדי של תנאי העסקתם".

על כך משיבים גורמים בערוץ i24news כי "בשל שינויים תוכניים וארגוניים הנובעים מעליית שידורי הערוץ בארה"ב, הורחבו שעת העבודה ללילות וסופי שבוע. כתוצאה מכך חלק מעובדי החברה ביקשו לסיים את העסקתם, והנהלת החברה בחרה לתגמל אותם בתוספת תשלום פיצוי הנע בין שבועיים לחודש, בנוסף על חודש ההתראה המתחייב על-פי חוזה ההעסקה".

טענות אחרות במסמך מופנות כלפי "מנהל בערוץ האנגלי" של i24news. לפי המסמך שהוגש לבית הדין, "רק לפני חודש פנו לארגון 3 עובדים שסבלו מהתעמרות ממושכת" מצד אותו אדם, "הכוללת צעקות, קללות, השפלות ואף איומים".

על-פי הטענות, "מדובר במנהל עליו עובדים התלוננו להנהלה בעבר", ו"שלושת העובדים פנו להנהלה מספר פעמים להתלונן על ההתעמרות מצידו. לאחר שדבר לא נעשה, בחרה אחת העובדות... לפרוש מן החברה על רקע ההתעמרות ואי-מניעתה מצד ההנהלה".

במקרה זה לא מכחישים בערוץ את התנהלותו של המנהל, אך הגורמים מבהירים כי "בניגוד לנטען, עם קבלת התלונה פעלו מנהלי החברה וטיפלו בפנייה במלוא כובד-הראש. המנהל ננזף, ואף הוכנסה הערה לתיקו האישי".

לפי המסמך, בחברה קיים גם "מחסור במחשבים ובמקומות ישיבה, דבר המאלץ את עובדי הערוץ האנגלי לעשות 'תורות' על עמדות העבודה השונות. מחסור זה מייצר מצב בו לעובדים אין במשך שעות ארוכות מקום ישיבה ומחשב לעבוד עליו, והם נאלצים לבצע את עבודתם בתנאים לא תנאים".

"פגיעות נוספות ברמת הפרט"

אתמול (ב') הגיש הארגון פנייה נוספת לבית הדין, שבה נטען כי למרות החלטת השופטת מלפני כשבועיים, בערוץ i24news עדיין מסרבים למסור לארגון מה מספר העיתונאים המועסקים בו, ועדיין מתעקשים על כך שארגון העיתונאים אינו ארגון העובדים היציג בו.

עוד נכתב בפנייה החדשה כי "במרוצת עשרת הימים האחרונים נודעו פגיעות נוספות בעובדים ברמת הפרט", ואלה מצטרפות לפגיעות שהוזכרו בפנייה הקודמת. כך, נטען כי "ממש בימים האחרונים התעוררה פרשה חדשה, והיא מניעתם של עובדים ב'קונטרול' מיציאה להפסקות אוכל ושירותים", וכי "מכתב שנשלח (בעניין) על-ידי רכזת הארגון, גברת אילה חננאל, לחברה, לא נענה כלל".

ככלל טוענים בארגון העיתונאים כי "כמות העובדים הפונה לעזרתו (מתוך הערוץ) היא הגבוהה ביותר מכל החברות אותן הארגון מייצג".

בתגובה רשמית שהועברה היום מטעם i24news, נכתב כך: "אין בסיס לאף אחת מהטענות שהוגשו לבית הדין, והן משוללות כל יסוד. יתרה מזאת, כל מטרתן היא תקשורתית גרידא. חמור מאוד שההסתדרות מנסה להשפיע על המשא-ומתן באמצעות כלי התקשורת. ארגון העיתונאים פועל בחוסר תום-לב ואף מדליף את נתוני השכר של עובדי החברה שנמסרו במסגרת המשא-ומתן, שחל עליו גם הסכם סודיות ספציפי. בכך הארגון פוגע הן בחובותיו החוקיות, הן בזכויותיה של החברה והן בפרטיותם של העובדים.

"עושה רושם כי ארגון העיתונאים מייצג יותר את עצמו מאשר את עובדי החברה. יחד עם זאת, החברה תמשיך לנהל משא-ומתן עם נציגות העובדים על-פי דין".

ערוץ i24news, שמשדר מאולפניו ביפו באנגלית, בערבית ובצרפתית, עלה לאוויר ביולי 2013, והוא מחזיק אולפנים גם בצרפת ובארה"ב. הערוץ שייך לפטריק דרהי, שהוא גם הבעלים של הוט, ולאחרונה עברה בכנסת הצעת חוק שתאפשר לו לשדר בחודשים הקרובים גם לצופים בישראל. על-פי ארגון העיתונאים, בערוץ מועסקים כ-370 עובדים, מתוכם כ-280 עיתונאים.

עוד כתבות

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

בנימינה / צילום: נעמה מצגר טבול

"משלמים שכר דירה של 7,000 שקל בחודש ולא מקבלים דירה": הפרויקט שהסתבך והעלויות

ב־2018 זכו 18 משפחות בהגרלה של מחיר למשתכן בבנימינה, אולם עד כה הפרויקט לא התקדם ● היזם מאשים את המועצה והוועדה המרחבית שלא מאפשרות להוציא היתר בנייה, והוועדה טוענת שההיתרים שהגיש היזם אינם תואמים את תוכנית הבינוי החדשה ותרמו לעיכוב

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

בנק דיסקונט ובנק לאומי

הריבית במשק נשארת גבוהה, המינוס לא השתנה, והבנקים מקזזים הטבות

בנק לאומי הודיע כי הוא מעלה את הריבית המקסימלית לחשבונות שנמצאים במשיכת יתר ● דיסקונט הודיע לפני כמה שבועות על ביטול ההטבה על אוברדאפט עד 2,000 שקל

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

סנקציות במקום תגובה צבאית ישראלית: זו התוכנית של אירופה להתמודד עם המשבר במזה"ת

מדינות המערב מנסות בימים האחרונים לגבש בקדחתנות עיצומים חדשים על הרפובליקה האסלאמית ● המטרה: לשלוח מסר מאוחד, אבל בעיקר לשכנע את ישראל למתן את תגובתה הצבאית ● השאלה העיקרית: האם אחרי עשורים של סנקציות טהרן תחדל להעביר כסף לטרור

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● פאוול:"השגת יעד האינפלציה תיקח יותר זמן משחשבנו" ● טראמפ מדיה צללה ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי

זה מה שאומר ציר בית הנבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית הנבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר הציר הדמוקרטי

חברת ארמיס / צילום: שלומי יוסף

ארמיס רוכשת חברת סייבר ישראלית ב-150 מיליון דולר

סילק מפתחת פלטפורמה המאפשרת למנהלי אבטחת מידע לזהות ולתעדף שלל חולשות ואף לתקן אותן ● לאחר הרכישה, ארמיס תטמיע את הפלטפורמה של החברה בתוך המערכות והפלטפורמה שלה

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

רצפת המסחר בבורסות וול סטריט בניו יורק. זו לא בועה, אבל יש סיבה לדאגה / צילום: ap, Seth Wenig

תגובת השוק למתקפה באיראן מוכיחה שהמניות אינן בבועה

העליות והמורדות בימי שישי ושני בוול סטריט הקלו זמנית על החששות לגבי היווצרות בועה אפשרית ● המשקיעים אולי נותנים הערכות שווי גבוהות על מניות, אבל הם עדיין מסוגלים לקבל החלטות מנומקות

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?