האם החינמון "ישראל היום" - הידוע בתמיכתו הגורפת בבנימין נתניהו, עד כדי כך שהוא מכונה על-ידי רבים "ביביתון" - יוצא לראשונה בבירור נגד ראש הממשלה? 

על השער של "ישראל היום" הבוקר (ד') מתנוססת הכותרת הבאה: "הסרת המגנומטרים: מפגן חוסר האונים של נתניהו". מדובר בפרשנות של מתי טוכפלד, הטוען כי "תגובת ישראל לפיגוע בהר הבית הייתה רופסת ומבוהלת", וכי "הצעד שהוביל ראש ההמשלה מכוון ישירות נגד בסיס התומכים שלו".

טוכפלד אף מצטט במאמר סקר שפורסם אתמול (ג') בחדשות 2, שלפיו 77% מהציבור סבור כי פירוק המגנומטרים בהר הבית הוא "התקפלות", ו-67% סבורים כי "תפקודו של נתניהו בעניין לא טוב". 

שער ישראל היום

כאמור, "ישראל היום" שבבעלות המילארדר שלדון אדלסון ידוע בתמיכתו הבלתי מתפשרת בראש הממשלה, ויש הטוענים כי אדלסון הקים את החינמון אך ורק כדי לחזק את נתניהו ולשמור על מקומו בשלטון.

נזכיר כי אחת הסיבות לפירוק הממשלה הקודמת וההליכה לבחירות האחרונות הייתה - כך על-פי ההערכות - המשבר בקואליציה סביב "חוק ישראל היום", שהציע לחייב את החינמון לגבות תשלום מקוראיו, מהלך לו נתניהו התנגד בתוקף. 

עוד נזכיר כי רק לאחרונה פוטרו מ"ישראל היום" שני עיתונאים בכירים, דן מרגלית ומוטי גילת, על-ידי העורך בועז ביסמוט, וזאת ככל הנראה על רקע ביקורת שמתחו על ראש הממשלה נתניהו. האם מתי טוכפלד יהיה הבא בתור - או שמדובר בקו ביקורתי חדש ב"ישראל היום"?