לאן שלדון מוביל עכשיו?

האם אדלסון רואה בבנט דמות לראשות הממשלה? לא הגיוני

מה מבאס את ביבי יותר? הפאשלה הגדולה שלו עם המגנומטרים והמצלמות - או הכותרת הראשית היום (ד') ב"ישראל היום", שזו לשונה: "הסרת המגנומטרים: מפגן חוסר האונים של נתניהו". זו כמובן כותרת המשקפת נכונה את מה שקרה, אז מה? גם כותרת שתאמר שהפלסטינים אחראים במידה רבה למסכנותם - גם היא נכונה, אבל לא תמצאו אותה בעמוד הראשון של "הארץ", למשל.

למעשה זה היה צפוי, אבל כמו הרבה דברים צפויים, כשזה קורה זו הפתעה. במיוחד זה קובע את שיחת היום. אל-אקצה נדחק לשוליים, וכמוהו כל שאר האלמנטים הקשורים אל המסגד. אם זה לא היה מופרך מדי, אפשר היה לחשוב שביבי תכנן את המהלך הזה. קחו כותרת עסיסית נגדי, ועזבו קצת את הפשלות והחקירות. אבל לא, זה קצת יותר מדי אפילו כשמדובר ברב אמן של המניפולציות.

לא קרא בעיתון

כותבים ומדברים על העניין הזה בלי סוף, כצפוי. אני מבקש לציין כמה היבטים בהקשר זה: האחד הוא שלא יחשוב איש כי ביבי קרא על זה לראשונה בעיתון. זה כנראה הגיע לידיעתו לפני כן, כך או אחרת. אולי אפילו מפי אדלסון עצמו או אשתו. מכל מקום, הוא ידע. האם ניסה לבטל את רוע הגזירה? בהחלט סביר שכן. כמו שהוא ניסה, ופעמים רבות הצליח, למנוע פרסומים שלא החמיאו לו.

לא מספק את הסחורה

למה סר חינו של ביבי בעיני שלדון אדלסון? האם הסיבות נמצאות בהקשר הפוליטי-מדיני? מאוד יכול להיות. שלדון הוא ימני די קיצוני, ככל שאפשר לאדם שחי ופועל בעולם הכי ציני שאפשר, עולם ההימורים. הוא לא סתם חי באותו עולם, הוא היום הדמות הראשית בו. מאוד ימני האיש. האם אפשר שהגיע למסקנה שביבי מדי חלש כדי לספק את הסחורה הקיצונית ששלדון רוצה בה? האם נקעה נפשו מהאיש שביקש, וקיבל, נדבות מעשירי עולם?

זה כמובן לא עניין של כסף, אבל ייתכן ששלדון, בצדק, ראה בהתנהגות זו אות לאופיו של ראש הממשלה? האם זה גם פוליטי וגם אישי?

לא בונה על בנט

אני חושב שכן, ובניגוד לעמיתים רבים לא נראה לי שנפתלי בנט עומד ביסוד העניין. אולי שלדון יתמוך בו עכשיו קצת יותר, אבל האם הוא רואה בו דמות לראשות הממשלה? לא הגיוני.

יכול להיות שהוא, שלדון עצמו, יהיה עכשיו הסנדק של הליכוד, ישירות או באמצעות אשתו מרים הפועלת לצידו, עד שימצא את היורש הראוי. אותי זה לא יפיל מהכיסא. אני מזהיר כבר זמן רב מאפשרות זו.