אלוביץ' מציע הסדר חוב שכולל ויתור על שליטה בבזק

היום תתקיים אסיפה של הנושים של יורוקום תקשורת, ובה יוצג הסדר לפירעון חוב של כמיליארד שקל הכולל הכנסת שותף לבזק

שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר
שאול אלוביץ / צילום: איל יצהר

שאול אלוביץ' מוכן לוותר על השליטה בבזק  לטובת פירעון חובותיו האישיים לבנקים. היום (א') צפויה להתקיים ישיבה של הבנקים הנושים של קבוצת יורוקום: בנק דיסקונט, הפועלים והבינלאומי, בבית יורוקום. במסגרת הישיבה צפויים נציגי החברה להציג מתווה להסדר חוב לפירעון החוב בקבוצת יורוקום תקשורת, העומד על קרוב למיליארד שקל.

נציגי יורוקום צפויים להציג מתווה למימוש הנכסים השונים בקבוצה, ובראשם המניות בחברת אינטרנט זהב , בעלת השליטה בבזק. לפי המסתמן, אלוביץ' צפוי להציג מתווה להכנסת שותף לשליטה בבזק. כמו כן, המתווה צפוי לכלול גם עיבוי ביטחונות לבנקים, אם כי אלוביץ' אינו צפוי כנראה להעניק ערבות אישית לחוב.

בבנקים נוטים להעדיף כרגע הליכה להסדר חוב על פני הליך של פירוק קבוצת יורוקום בבית המשפט. הסיבה המרכזית לכך היא שבעת מכירה מדורגת ולא תחת לחץ של בית המשפט, ניתן יהיה להשיג תמורה גבוהה יותר עבור הנכסים הנמכרים.

יחד עם זאת, אין ספק כי העובדה שאלוביץ' נמצא תחת חקירה הקשורה לעסקאות בעלי עניין שביצע בחברות בקבוצה, ובראשן בבזק, מעיבה על קידומו של הסדר. 

לאלוביץ' יש חוב של כחצי מיליארד שקל לבנק דיסקונט, קרוב ל-400 מיליון שקל לבנק הפועלים וכן חוב של 28 מיליון שקל לבנק הבינלאומי. בנוסף, לאלוביץ' יש חוב של כ-260 מיליון שקל בחברת יורוקום נדל"ן לקבוצת לווים בראשות מזרחי-טפחות, אך שם מצב החוב נחשב טוב יותר מאשר ביורוקום תקשורת.

החוב ביורוקום תקשורת לא משולם מזה 3 שנים. הקבוצה אמנם ביצעה סדרה של מימושים משמעותיים להקטנת החוב, אך עדיין המצב הפיננסי שלה בעייתי.

חקירת אלוביץ' ברשות ניירות ערך רק החריפה את מצבו, שכן שווי הנכס המרכזי - מניית בזק - ירד וגרר עימו את שאר מבנה הפירימידה של אלוביץ'. באחרונה פורסם ב"גלובס" כי הבנקים מגבירים את הלחץ על אלוביץ' לפרוע את חובותיו, וגורם בנקאי בכיר אף אמר כי לא נפסלת האופציה של הליכה לבית המשפט.