גנור: "עו"ד שמרון היה אמור לקבל 20% מהעמלה, מיליונים"

פרטים חדשים בתיק 3000: מיקי גנור, המתווך שעמו נחתמה עסקת עד מדינה, אמר כי עו"ד דוד שמרון, פרקליטו של רה"מ נתניהו, היה שותפו המלא - זאת בניגוד לטענות שמרון כי חלקו בפרשה זניח

עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום
עו"ד דוד שמרון / צילום: יונתן בלום

פרטים חדשים בפרשת הצוללות: עדויות חדשות של עד המדינה מיקי גנור שופכות אור חדש לכאורה על פעילותו של עו"ד דוד שמרון ועל הרווחים שהיה צפוי להרוויח. על-פי עדותו של גנור, עו"ד שמרון היה צפוי להרוויח כ-20% מהעמלה שיועדה לגנור בעסקת הצוללות.

אחד העוגנים המרכזיים של החקירה הוא הניסיון להבין את טיב היחסים בין גנור, שייצג את חברת הספנות טיסנקרופ הגרמנית, למי שייצג אותו, עו"ד שמרון. שמרון חזר ואמר כי יחסיו עם גנור היו יחסי עורך דין-לקוח, וכי הוא קיבל שכר-טרחה מגנור.

הערב (א') נחשף בערוץ 2 כי עו"ד שמרון היה אמור לקבל חמישית מהעמלה שגנור היה אמור לקבל מהתאגיד הגרמני, ועל-פי התמונה שמתגבשת עולה כי מדובר ביותר מייעוץ משפטי רגיל. גנור היה אמור לקבל עשרות מיליוני אירו, ומכך נגזר כי שמרון אמור היה לקבל מיליונים.

בשבוע שעבר התייחס עו"ד שמרון לפרשה ולחשדות נגדו לראשונה בראיון בלעדי לחדשות 2. "ראש הממשלה לא שמע ממני בשום שלב שאני מייצג את מיקי גנור, לא מילה ולא חצי מילה, וגם לא היה צריך לשמוע", הבהיר שמרון.

בראיון, שמרון לא הכחיש כי עשה מספר טעויות בפרשה, והוא התייחס בכך לגנור עצמו. "בדיעבד, נוכח הנסיבות כפי שהן מתבררות, הרי מיקי גנור אומר על עצמו שהוא 'ארכי פושע', אני לא גיליתי את הדבר הזה, ההפך", טוען שמרון. "היה לי רושם כל הזמן עד ממש עכשיו, ממש בימים האלה, שאני עוסק עם אדם רציני, ישר, איש עסקים הגון, עם התנהגות אתית מסודרת".

"זה לא נעים, אבל אני אומר לך, זה נשמע אבסורדי מה שאני אגיד לך, אבל זאת האמת: אני מעדיף את זה עשרת מונים על פני צליבה בלתי נפסקת ובלתי עניינית שבה אתה לא יכול להגיב בתקשורת", אמר שמרון על מעצרו ופרסום שמו כחשוד. "זה דבר שקשה מאוד להתמודד איתו, ואתה לעולם לא יכול לנצח. חקירה הגונה, רצינית, אתה יכול להביא את האמת, ובסופו של דבר וברוב-רובם המכריע של המקרים האמת היא מה שקובע".

למרות החשדות וההתפתחויות בפרשה, שמרון הבהיר כי הוא אינו מודאג. "אדם לא אוהב ים כזה של פרסומים. בתחום הזה, זה תחום שקשה לי מאוד להתמודד איתו, מפני שאני לא יכול לחשוף את הדברים כהווייתם ברגע זה", הוא הוסיף. "לגוף העניין, אני לא מודאג. לגוף העניין אני מוטרד מהתהליך, אני לא מודאג ככל שזה נוגע לי מהתוצאה הסופית".

עוד הבהיר שמרון כי הוא ידע שבכוונת גנור לחתום על הסכם עד מדינה, וכי התהליך התחיל עוד בטרם נסע שמרון לחו"ל, לאחר ששוחרר ממעצר-הבית.