נעצר חשוד בהעלמת כ-2.4 מיליון שקל ממסחר באינטרנט

המעצר בוצע במסגרת המאבק הממוקד שמנהלת רשות המסים נגד העלמת הכנסות ממסחר באינטרנט, במסגרתו נעצרו בחודש שעבר 3 ישראלים החשודים בהעלמת מיליוני שקלים

העלמת מס / צילום::  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
העלמת מס / צילום:: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

נמשכים המעצרים במסגרת המאבק הממוקד שמנהלת רשות המסים נגד העלמת הכנסות ממסחר באינטרנט: רשות המסים עצרה חשוד נוסף שהרוויח כ-2.4 מיליון שקל ממסחר באינטרנט ומכירת שטחי פרסום ברשת, בין היתר לגוגל.

לפי הודעת רשות המסים, החשוד, אוריאל לבנון, בן 38 מתל-אביב, הודה במהלך חקירתו כי לא דיווח על הכנסות בסך כ-1.7 מיליון שקל בגין מכירת שטחי פרסום לגוגל בין השנים 2014-2009. כמו כן הוא הודה כי לא דיווח על הכנסות של כ-60,000 שקל שקיבל בעבור ייעוץ מדיה לחברה בריטית בשנים 2010-2009 ועל הכנסה של כ-6,000 דולר שקיבל מחברת סרטים אמריקאית בשנת 2013.

המעצר נערך במסגרת מאבק ממוקד במעלימי המס וההון השחור ברשת. בעקבות שיתוף פעולת בין פקיד שומה חקירות תל-אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת המודיעין ברשות המסים הנוגע לפעילות מסחר באינטרנט, הצליחה הרשות למפות רשימה של ישראלים אשר מפיקים הכנסות מרשת האינטרנט, וזאת מבלי לדווח לרשויות המס.

בין העצורים הקודמים במסגרת המאבק הממוקד: טל כליף, בן 25 מלוד, נעצר בחשד להעלמת הכנסות בהיקף 700 אלף שקל, שקיבל מגוגל אירלנד בתמורה למכירת שטחי פרסום באתרי אינטרנט אותם הוא מפעיל.

על-פי בקשת שחרורו ממעצר, עם שחרורו מהצבא החל כליף לעבוד בקידום אתרים. ממידע שנאסף בפקיד שומה חקירות עלה כי לכליף יש 10 אתרים העוסקים בנדל"ן ובסדרות טלוויזיה. על-פי החשד, כליף הפיק הכנסות לא מדווחות של לפחות 700 אלף שקל כאמור, בין השנים 2016-2012, בגין מכירת שטחי פרסום באתרים אותם הוא מפעיל.

עוד נעצרו: אסאם סלמאן, בן ה-56 מתל-שבע, העובד כשכיר באוניברסיטת באר-שבע, שהפעיל אתר אינטרנט אשר עוסק במשחקי אונליין לילדים; ואלכסנדר באלוי הירש, בן 42 מראשון-לציון, אשר מכר על-פי החשד מטבעות נדירים ועתיקים לאספנים באתר eBay.

על-פי החשד, בין השנים 2010-2015, במשך כ-5 שנים, הפיק סאלמן הכנסות לא מדווחות בהיקף 3 מיליון שקל ממכירת שטחי פרסום באתר האינטרנט שהפעיל המאפשר משחקי אונליין לילדים. במסגרת החקירה נערך חיפוש בביתו של סאלמן, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. סלמאן נחקר, וכן נחקרו גם בנו ואשתו של הבן, החשודים במעורבות בפעילות העסקית הלא מדווחת.

החשוד השני, הירש, מכר על-פי החשד מטבעות באתר eBay בסכום של כ-800 אלף שקל בין השנים 2015-2015, זאת מבלי שדיווח לרשות המס על פעילות זו. מבקשת המעצר בעניינו של הירש עלה כי הוא עבד כשכיר בין השנים 2014-2012, וכיום אינו עובד באופן רשמי. מהמידע שנאסף בחקירה עלה כי להירש יש פרופיל באתר eBay, במסגרתו הוא עסק בפעילות ענפה של מכירת מטבעות ושטרות כסף עתיקים לאספנים ברחבי העולם.

במסגרת החקירה הכוללת נחקרו מספר חשודים נוספים ושוחררו לביתם על-ידי היחידה החוקרת. החקירה של גורמים נוספים הפועלים ברשת נמשכת, וצפויים מעצרים נוספים.