"ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות - אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל-כך גורליים למדינת ישראל" - כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בראיון לחדשות 2 שהתקיים ב-2008, כשהיה ראש האופוזיציה. נתניהו התייחס בראיון לראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, שקיים משא-ומתן עם סוריה בעת שהיה נתון בחקירות משטרה.

יהיה קשה להתווכח עם מי שיאמר: בחייך, לנתניהו משנה אם אמר כך או אחרת? אלה הדברים היחידים שאמר ונהג להפך? מה הטעם להטיח בו אמירות או התחייבויות או הבטחות? הוא אפילו לא מסמיק.

זה כמובן נכון. אבל אני תמה - עד מתי יוכלו תומכיו להתעלם מדברים אלה? עד מתי ישיבו על כל עובדה בסיסמה על השמאלנים המבקשים להפיל את הממשלה?

גם המשטרה שמאלנית?

כי מה הם אומרים בעצם? שהמשטרה שמאלנית? ושהיא פועלת כדי לעזור לשמאל? אותה משטרה שהפילה את אולמרט, כאשר זה היה האדם השנוא ביותר על הליכוד. הלו, יש שם מישהו שחושב, בציבור תומכי נתניהו?

הרי עכשיו זה כבר לא רק רביב דרוקר ועמיתיו - זו המשטרה שקבעה כי יש חשד לעבירות חמורות של נתניהו, כמו שוחד, כמו מירמה. המשטרה, לא עיתון, לא ערוץ טלוויזיה, לא אופוזיציה. יש אפשרות כלשהי להכניס את זה לראש? עד כמה שנאת השמאל יכולה לגרום לאנשים בימין להתעלם מעובדות, ראיות, עדים, חוקרים?

 

שחיתות כדרך חיים

שחיתות לא הייתה תופעה בממשלת נתניהו, היא הייתה דרך חיים. שחיתות ושקרים. כולנו זוכרים את "הערבים נוהרים לקלפיות". זה היה שקר שנתן לליכוד את הניצחון בבחירות האחרונות. אבל נהירה באוטובוסים באמת הייתה בבחירות. היא רק לא הייתה של ערבים. היא הייתה של עובדי התעשייה האווירית שהובאו לקלפיות, הן בפריימריז בליכוד והן בבחירות הכלליות. האדריכל של ההסעות היה חיים כץ. על תרומתו זו לבחירות נקיות הוא קיבל מושב בממשלה.

השחיתות בממשלת נתניהו לא הייתה רק דרך חיים, אלא אידיאל. ראו את כץ ותנהגו כמותו, זה היה המסר. הדבר החשוב היחיד הוא לנצח. וכאשר הניצחון מעל לכל, הרי גם השחיתות היא לגיטימית כדי להגיע למטרה. והשחיתות, בתקופת ממשלת נתניהו אכן הייתה לגיטימית, ואפילו רצויה אם זה עזר למפלגה. זה כמובן לא התחיל אצל נתניהו, אבל הוא שכלל את השיטה והביא אותה, ואיתה את המדינה, אל ביבים שלא הכרנו, ושאנחנו עדיין לא מכירים את כולם.

אסור שיעבור יום אחד מבלי שנדרוש מביבי לקיים את מה שאמר על שחיתויות אולמרט: "הדבר הנכון שצריך להיעשות זה שהממשלה הזו תלך הביתה, שנחזיר את המנדט לבוחר".