העונה החמה: בכירים במשק מספרים האם ומתי ייצאו לחופשה

והפעם: דביר אינדיג, מנכ"ל בריקסטון כספות; דודי מנטין, מנכ"ל רשת ריקושט; טל סיטון, המשנה למנכ"ל ערוץ 9; ואורלי הירדני, סמנכ"לית כספים ופיתוח עסקי במכון למחקרי ביטחון לאומי

דביר אינדיג ואחותו גיתית אינדיג בסקי / צילום: אביטל אינדיג
דביר אינדיג ואחותו גיתית אינדיג בסקי / צילום: אביטל אינדיג

חולמים על חופש

דביר אינדיג, מנכ"ל בריקסטון כספות: "בעקבות טראומה משפחתית החלטנו לא לטוס הקיץ לחו"ל"

- למה לא תצא לחופשה הקיץ?

"החלטנו לא לטוס הקיץ לחופשה בחו"ל בעקבות טראומה משפחתית שעברנו לפני כשנתיים בטיול בפארק גארדלנד באיטליה, כשאחד הילדים שלנו הלך לאיבוד בפארק.

"במשך 3 שעות חיפשנו עד שמצאנו אותו בצפיפות רבה של אנשים, בלגן, עומס, חום, חוסר התייחסות של בעלי המקום בגלל העומס הגדול וזה הותיר חווייה קשה.

"הצפיפות, הדוחק, השרות הגרוע, המחירים הגבוהים והזכרונות מאיטליה הם שהביאו אותנו להחלטה הזו. אבל יחד עם זאת, כדי לתת לילדים טעם של חופש החלטנו - 40 משפחות מהשכונה בה אני מתגורר - לצאת לחופשה קצרה בכפר האינדיאני באבני דן ברמת הגולן כדי להיות קצת עם הילדים בקיץ. מבחינתי זה גם מאד עקרוני לנפוש כמה שיותר בארץ וכמה שפחות בחו"ל. יש בישראל את כל האטרקציות ואת כל סוגי הנופשים שיש בחו"ל, ולפעמים בחצי מחיר, ולמה לא לפרנס את תושבי מדינת ישראל אם אנחנו נהנים מאד מחופשות בארץ?"

- תצאו לחופשה בחו"ל במועד אחר?

"יש רק דבר אחד שאין בארץ וזה אתרי סקי. אנחנו מתכננים לקראת החורף לצאת לחופשת סקי באזור שלושת העמקים בצרפת. אצלי כולם יודעים לעשות סקי, חובה ללמוד מגיל 3. מבחינתי זו חופשה אולטימטיבית שמשלבת ספורט משפחתי שכולם אוהבים, אווירה חורפית מטריפה, קר בחוץ חם בפנים, ואין כמו לשבת בתוך המבנים ספוני העץ עם חום נעים של אח בוערת, בחוץ יורד שלג, והכול לבן ופסטורלי".

- יש עוד יתרונות לחופשה בחורף?

"זה מזג-אוויר מושלם, מחירים נוחים, קהל נופשים שאנחנו מתחברים אליהם, ואני נהנה מאד כשכל המשפחה נהנית".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ואליה אתה שואף לחזור?

"באתר הסקי קורשבל 1850. זה אתר בצרפת, הכי טוב באירופה, עם מסלולי סקי הכי ארוכים והכי רחבים. הכול מסודר, הכול מתוקתק, שרות מושלם, מקצועיות ברמה שלא נתקלתי בה בשום מקום אחר בעולם, וכל מה שקשור ל'אפרה סקי' נותן אווירה מיוחדת - מזחלות שלג ידניות ומזחלות שלג ממונעות, משטחי החלקה על קרח, מתקני באולינג, רחבות ריקודים, מסיבות, ערבי טעימת יין ועוד".

דביר אינדיג ואחותו גיתית אינדיג בסקי / צילום: אביטל אינדיג
 דביר אינדיג ואחותו גיתית אינדיג בסקי / צילום: אביטל אינדיג

יצאו לחופש

דודי מנטין, מנכ"ל רשת ריקושט: "לא נשכח בחיים את הטייס האיטלקי מנחית מסוק חילוץ באמצע היער"

- לאן יצאת לחופשה הקיץ?

"חזרתי לאחרונה מחופשה בהרי הדולומיטים באיטליה. זו הייתה חופשת רכיבה. נסענו להרי הדולומיטים כי בארץ מאוד חם ולח לרכיבה ובכלל, שם האוויר נעים וקריר, ויש מסלולי רכיבה מיוחדים, ירידות תלולות, טיפוס בהרים, רכיבת 'סובב סלע' בנוף מדהים. החופשה הזו הייתה רוויית חוויות מרגשות ואף מלחיצות. אחד הרוכבים מקבוצת הרכיבה נחבט בראש באחת הרכיבות ונאלצנו להזמין מסוק חילוץ, זו הייתה חוויה שלא נשכח בחיים לראות טייס איטלקי מנחית מסוק באמצע היער. החילוץ בוצע במהירות והרוכב שנפצע זכה לטיפול מסור ושב לארץ בריא ושלם".

- עם מי נסעת?

"עם קבוצת חברים. אני רוכב איתם מספר שנים, מעל לעשור".

- כמה זמן נמשך הטיול?

"8 ימים. זה זמן אידיאלי לאופי הטיול הזה".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ואליה אתה שואף לחזור?

"בלפלנד. הייתי לפני שנתיים בחופשה בלפלנד עם חבר וזה המקום הכי מדהים שהייתי בו בעולם. הוא מציע חוויות בלתי נשכחות כמו רכיבה ביום ובלילה באופנועי שלג, הפלגה בשוברת קרח, רכיבה במזחלת עם כלבים וכל מיני אטרקציות חווייתיות שאין בשום מקום אחר בעולם".

דודי מנטין בדולימיטים / צילום: דודי מנטין
 דודי מנטין בדולימיטים / צילום: דודי מנטין

יוצאים לחופש

טל סיטון, המשנה למנכ"ל ערוץ 9: "העם היווני מזכיר לי את העם הישראלי"

- לאן תצא לחופשה הקיץ?

"ניסע לאי קורפו ביוון". 

- למה דווקא לשם?

"כי המפרץ נראה מדהים. אם תעצמו את העיניים ותדמיינו חופים יפים עם דקלים, צמחיה ייחודית וים מהפנט, רוב הסיכויים שתתארו את תאילנד, אבל אפשר להגיד את אותו הדבר על רצועת החוף בקונטוקלי קורפו. מעבר לכך, העם היווני מזכיר לי את העם הישראלי - הם מכבדים ואוהבים את התיירות שמגיעה מישראל ולכן תמיד כיף לחזור לשם בגלל זה".

- עם מי תיסע?

"אשתי מלי וכל המשפחה. חשוב ליהנות עם הילדים, לחשוף אותם לעולם אחר, ולאפשר להם לחוות חוויות מדהימות. החופשה נותנת לנו מעט שקט ושלווה מהמסכים המקיפים אותנו ומורידה את מפלס הלחץ באופן מהותי".

- לכמה זמן תסעו?

"לשבוע ימים. להשרות עצמנו בבריכה קרה בקיץ החם הזה - אני תמיד בעד".

- זה מספיק זמן?

"נראה לי שזה מספיק כדי למלא את המצברים".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ואליה אתה שואף לחזור?

"החופשה הכי מדהימה הייתה באיטליה. מהרגע שנוחתים שם מרגישים שנמצאים באזור זמן אחר. ברומא ספציפית התחושה הזאת ניכרת. זו עיר עם מורשת ותרבות שאפשר לספוג מהקולוסאום ומהפנתאון שאיתגרו את כל מה האנושות ידעה על בנייה, החל מהעת העתיקה. גם הארכיטקטורה של המבנים והאוכל - פשוט לעמוד ולהתפעל".

טל ומלי סיטון בונציה / צילום: אלבום פרטי
 טל ומלי סיטון בונציה / צילום: אלבום פרטי

אורלי הירדני, סמנכ"לית כספים ופיתוח עסקי במכון למחקרי ביטחון לאומי: "כשיש 4 בנות, הן אלה שקובעות את היעד"

- לאן תצאי לחופשה הקיץ?

"בימים הקרובים נצא ליעד הכי מפנק שיש - תאילנד. כשיש 4 בנות, מתוכן אחת בת 16 ותאומות בנות 15 - הן אלה שקובעות את היעד. אנחנו, ההורים, רק התפאורה. הבחירה בתאילנד הייתה בעיקר בגלל האזור הדרומי בה, שכולל איים רבים ומיוחדים. זו חופשה שמשלבת בטן-גב ומנוחה מהמולת היומיום, חופים מהיפים בעולם וכמובן אוכל ותרבות בשפע.

"בחרנו להתמקד באזור קוסמוי, ונגיע לשם למנוחה אחרי 5  שבועות שבהם הבנות לקחו חלק במחנות קיץ והדרכה של הצופים, בתנאי שטח וחום.

"בנוסף לפינוק ולחופש, עבור המשפחה שלנו מדובר גם בזמן איכות האחד עם השני - מעבר לשעות הבודדות בסוף כל יום וסופי השבוע יוצא שכל אחד מקדיש את רוב זמנו בעיקר לעיסוקיו הרבים - כמו ברוב המשפחות.

"הרגעים הקטנים האלה והחוויות המשפחתיות שחווים ביחד זה בדיוק מה שכל אחד מבני המשפחה יישא עמו לעד. מניסיון, כולנו חוזרים מחופשות שכאלה עם אנרגיות מחודשות - כל אחד לעיסוקיו".

- מי עוד יצטרף?

"בנוסף לאייל בעלי והבנות שלנו, יצטרף אלינו גם זוג חברים טובים ושלושת ילדיהם".

- לכמה זמן תסעו?

"לשבועיים".

- זה מספיק?

"האמת היא שאלה התאריכים היחידים שבהם כל אחד מבני המשפחה היה פנוי ליציאה לחופש".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ואליה את שואפת לחזור?

"זו הייתה החופשה המשפחתית שלנו בשנה שעברה, שכללה 3  שבועות של טיול מהנה בחוף המזרחי של ארצות-הברית וקצת מקנדה".

אורלי, אייל, דנה, יעל שירה ומיה הירדני במפלי הניאגרה / צילום: משפחת הירדני
 אורלי, אייל, דנה, יעל שירה ומיה הירדני במפלי הניאגרה / צילום: משפחת הירדני