חדשות 2: היועמ"ש צפוי להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו

זאת בכפוף לשימוע ■ לפי הדיווח, רעיית ראש הממשלה תואשם ב-4 עבירות שונות במסגרת החקירה שכונתה "פרשת המעונות"

שרה נתניהו  / צילום: ליאור מזרחי
שרה נתניהו / צילום: ליאור מזרחי

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, יודיע על הגשת כתב אישום נגד רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו - כך נודע הערב (ב') לחדשות 2.

שרה נתניהו חשודה ב-4 עבירות שונות, שעלותן הכוללת לקופת המדינה מוערכת במאות אלפי שקלים. הראשונה היא העסקת חשמלאי, שלא זכה במכרז, באופן פרטי תוך גלגול ההוצאות לקופת המדינה. השנייה היא העסקת עובדת עבור מעון ראש הממשלה, כשבפועל היא טיפלה באביה המנוח של הגברת נתניהו, כששכרה ממומן על-ידי המדינה; השלישית היא רכישת ריהוט גן עבור מעון ראש הממשלה הרשמי והעברתו למעון הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה; והרביעית היא ניפוח הוצאות ארוחות בבית ראש הממשלה.

מדובר בפרשה במסגרתה כבר לפני כשנה וחודשיים המליצה המשטרה להעמיד לדין את רעיית ראש הממשלה, ולאחרונה הצטרפו להמלצה גם פרקליט המדינה וגורמים נוספים בפרקליטות.

בשבוע שעבר זומנה נתניהו למשרדי להב 433 לחקירת השלמה בפרשה, לבקשת היועמ"ש - ככל הנראה בגין מימון ארוחות שקיימו בני הזוג נתניהו במעון הרשמי, שלאחריהן הוגשו חיובים למשרד ראש הממשלה.

בחודש מאי 2016 המליצה המשטרה להעמיד לדין את שרה נתניהו בפרשה, לאחר שהודיעה על סיום החקירה והעבירה את הממצאים לידי פרקליטות המדינה. מלבד נתניהו עצמה, הצטבר בחקירה חומר ראייתי המצדיק לטענת המשטרה הגשת כתב אישום גם נגד סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף והחשמלאי אבי פחימה.

 

בדצמבר שלאחר מכן נחקרה שוב רעיית ראש הממשלה, במשך 12 שעות, ונשאלה על שורה של נושאים, מפעילות החשמלאי אבי פחימה ועד הוצאות על אירוח במעון ראש הממשלה. "היחידה הארצית של משטרת ישראל סיימה חקירה בעניין מעונות ראש הממשלה", נכתב אז בהודעת המשטרה. "בסיומה של החקירה הועברו כל הראיות לכאורה, הממצאים והתובנות שנאספו בחקירות המשטרה לפרקליטות מחוז ירושלים, שליוותה את החקירה, לצורך עיון והחלטה".

מוקדם יותר היום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להתקדמות בחקירותיו בפרשות 1000 ו-2000 ואמר כי הן לא יפילו אותו. נתניהו התייחס בעמוד הפייסבוק שלו לדיווח באתר nrg, לפיו בכירים פלסטינים הביעו תקווה כי החקירות יפילו את נתניהו, וכתב בתגובה: "לא יקרה". ראש הממשלה גם התייחס לנושא בסוף השבוע, אז כינה את החקירות "רעשי רקע".