הבורסה בת"א ננעלה היום (א') במגמה מעורבת ביומו הראשון של שבוע המסחר בשוק המקומי, ברקע הנעילה החיובית בוול סטריט ביום שישי, והירידות החדות בארה"ב ביום חמישי, שהובילו גם לירידות באסיה ובאירופה ביום שישי. ברקע למסחר בשווקים - המתיחות הגיאו-פוליטית בין ארה"ב לצפון קוריאה. בורסת תל אביב סיימה ביום חמישי בירידות שערים. 

 

ביום שישי המדדים בארה"ב סגרו בעליות חרף משבר ארה"ב-צפון קוריאה. נשיא ארה"ב טראמפ צייץ ביום שישי כי "האופציה הצבאית כבר על השולחן - 'התותח נעול וטעון' והצבא ערוך ומוכן לתקיפה אם צפון קוריאה תנהג בטפשות. אני מקווה שג'ון און יבחר בדרך אחרת".

ביום קודם בארה"ב, לאחר שהבורסה בת"א כבר סגרה לשבוע, נרשמו בוול סטריט ירידות חדות של עד 2.5% על רקע רוחות המלחמה. 

גבריאל טבדי, מנהל ההשקעות הראשי של בית ההשקעות אלומות, אמר בראיון ל"גלובס" כי "מדד ת"א 35 עדיין מרכז משקל גדול יחסית של מניות מתחום הפארמה. לכן, לפני ההשקעה במדד, צריך להחליט האם מעוניינים בחשיפה גבוהה יחסית לענף המצוי כיום בעין הסערה ולבחון האם לאחר ירידות כה משמעותיות במניות המרכיבות את המדד, הוא מהווה הזדמנות או שלא".

הוא הוסיף כי בשוק האג"ח הישראלי עדיין יש הזדמנויות. "לאור רווחי ההון שהושגו עד כה, יש מי שיאמרו ששוק האג"ח יקר, אולם חשוב לזכור שריבית בנק ישראל מצויה כבר זמן רב בשיעור של 0.1% והיא לא הולכת לעלות בטווח הנראה לעין. לאור הערכות אלו והעדר אלטרנטיבות השקעה ראויות, כמו הנדל"ן שנמצא במגמת האטה בחודשים האחרונים, עדיין אפשר למצוא הזדמנויות השקעה בתחום האג"ח עם פוטנציאל תשואה סביר, בטח ביחס למכשירי טווח קצר כמו מק"מים ופיקדונות בבנקים".

בבית ההשקעות הלמן אלדובי מציינים היום כי "השבוע החולף אופיין בירידות שערים במרבית שווקי ההון בעולם כולל בישראל. בעוד שבעולם הגורם העיקרי לירידות הייתה המתיחות הגוברת בן ארה"ב וצפון קוריאה, הרי שבארץ הסיבה העיקרית לירידות הייתה מניית טבע, שהשפיעה גם על שאר מניות הפארמה. אנו מניחים שהנתונים הכלכליים העיקריים בשווקים לא השתנו ומדובר בעיקר בתיקון מחירים לאחר חודשים רבים של עליות בעולם. במידה והירידות ימשכו, מומלץ לשקול להגדיל את מרכיב המניות בתיק, בעיקר בארה"ב ואירופה, בהם הנתונים הכלכליים טובים יחסית והמדיניות המוניטרית המרחיבה אמורה להמשך עוד תקופה ארוכה".

מניית טבע  איבדה באופן זמני במהלך המסחר בוול סטריט ביום שישי את הבכורה לצ'ק פוינט כחברה הישראלית בעלת השווי הגדול ביותר, אך המניה של טבע עלתה והיא סיימה ראשונה. עדיין בסיכום השבוע החולף טבע איבדה כ-45% משוויה. 

פריגו  הוסיפה לעמוד במוקד בבורסה לאחר שטיפסה גם בוול סטריט לאחר שפרסמה דוחות כספיים שהיכו את התחזיות המוקדמות. החברה קיזזה את ההפסד הרבעוני ל-69.6 מיליון דולר והעלתה את תחזיותיה להמשך השנה.

קבוצת דלק   המשיכה להיסחר על רקע המגעים למכירת השליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס 

תאת טכנולוגיות  דיווחה על עלייה של 13.2% בהכנסות הרבעון השני לכ-26.6 מיליון דולר, בעוד ה-EBITDA המתואם לרבעון החולף זינק לכ-2.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה מדווחת החברה על מעבר לרווח נקי (non-GAAP) של כ-800 אלף דולר, זאת לעומת הפסד של כ-100 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.