סג"ל הקריא הבהרה - ובערוץ 10 יבטלו התביעה נגדו ונגד ריקלין

מגיש גל"צ אראל סג"ל הבהיר היום בתוכניתו, בהמשך לדברים שנאמרו בה לפני כחצי שנה, כי אין לו כל ראיה לכך שרביב דרוקר ניסה להפיל את מח"ט גבעתי מטעמים אידאולוגיים ■ בעקבות זאת, בערוץ 10 יבטלו את תביעת הדיבה שהגישו

סיום לסכסוך המשפטי בין ערוץ 10 ורביב דרוקר לבין מגישי גלי צה"ל אראל סג"ל ושמעון ריקלין. סג"ל הקריא הבוקר (א') בתוכניתו בגלי צה"ל נוסח הבהרה שהוסכם בין הצדדים, והתביעה שהגישו בערוץ 10 תבוטל.

בין היתר הבהיר היום סג"ל כי "בהתייחס לטענה שדרוקר ניסה להפיל את מח"ט גבעתי מטעמים אידאולוגיים - מדובר בפרשנות שלי לדברים, ואין לי כל ראיה למניע האידאולוגי".

ראשיתו של הסיפור בדצמבר 2016, אז רואיין בתוכנית עו"ד עודד סבוראי, שמייצג את תא"ל עופר וינטר. וינטר הוזכר בתחקיר של תוכנית "המקור", אותה מגיש רביב דרוקר בערוץ 10, וסבוראי טען בגלי צה"ל כי בערוץ שלחו תחקירן כדי להפליל את וינטר, שבהמשך מונה למח"ט גבעתי. לטענת עורך הדין, לאחר שאותו תחקירן נחשף, הוא סיפר לוינטר כי נשלח על-ידי דרוקר, ובהמשך הסביר לו: "רביב שמע שסוכמת להיות מח"ט גבעתי, החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי".

בעקבות דבריו של סבוראי אמר סג"ל בתוכנית: "(יש כאן) סיכול מינוי על רקע אידאולוגיה", ובהמשך הוסיף: "אני חושב שסיפור כזה מעולם לא היה פה, סיפור חסר תקדים...".

על-פי כתב התביעה שהגיש ערוץ 10, סג"ל גם אמר כי "המערכת שלנו שוחחה עם אותו גורם בלשכת וינטר... הוא אישר את הפרטים... הדברים ברורים ומגובים. שום דבר פה הוא לא מילה של סבוראי ווינטר מול הדברים".

בערוץ 10 החליטו בעקבות הדברים לנקוט צעד חריג, ולמרות שלא מקובל שגופי תקשורת תובעים גופי תקשורת אחרים, הגישו תביעת דיבה נגד סג"ל וריקלין על סך 100 אלף שקל, בה נטען כי הדברים שנאמרו בתוכנית הם בגדר "טענות שקריות חסרות כל בסיס", וכי הם נאמרו במטרה "לפגוע ולערער את אמינותם והלגיטימיות המקצועית של חדשות 10, מערכת 'המקור' ודרוקר".

בהמשך הגיעו 10 בערוץ לסיכום עם עו"ד סבוראי, וזה פרסם הבהרה, שבעקבותיה החליטו בערוץ שלא לתבוע אותו. סג"ל וירקלין סרבו לחזור בהם, וסג"ל אף אמר בראיון ל"גלובס" בינואר השנה כי הוא בטוח שהוא ינצח בתביעה, וכי "החומרים שיש לי יעניינו מאוד את הציבור".

בשבועות האחרונים מצטרף דרוקר כמגיש אורח לרזי ברקאי, שמשדר בגלי צה"ל במשך השעתיים שמקדימות את תוכניתו של סג"ל. גם על הרקע הזה נעשו ניסיונות להגיע לפשרה בין הצדדים, והיום כאמור הקריא סג"ל את ההבהרה שעליה סוכם, שזהו הנוסח המלא שלה: "לפני מספר חודשים פרסמנו כאן בתוכנית טענות נגד חדשות 10 ורביב דרוקר בקשר לקידומו של תא"ל עופר וינטר לתפקיד מח"ט גבעתי. לאחר שיח שהתנהל בין הצדדים, אני מבקש להבהיר כי בהתייחס לטענה שדרוקר ניסה להפיל את מח"ט גבעתי מטעמים אידאולוגיים - מדובר בפרשנות שלי לדברים, ואין לי כל ראיה למניע האידאולוגי".

מחדשות 10 נמסר בתגובה: "ההבהרה במקומה, ואנו שמחים שלא נדרשנו להגיע להכרעה של בית משפט אל מול כלי תקשורת אחר".