יוצאים לחופש: מנהלים בכירים מספרים על חופשה בלתי נשכחת

והפעם: עפרה ושמחוני חדד, בעלי חברת הבנייה יורו ישראל; יאיר שבירו, מנכ"ל ובעלי שבירו חולון; ודורון שולדנפרי, מבעלי ליגד השקעות ומלון סי לייף

משפחת שבירו בהוליווד, ארה"ב / צילום: תייר מזדמן
משפחת שבירו בהוליווד, ארה"ב / צילום: תייר מזדמן

יוצאים לחופש

עפרה ושמחוני חדד, בעלי חברת הבנייה יורו ישראל: "יש לנו ויזה לארה"ב כבר 8 שנים, אבל זו הייתה הפעם הראשונה שלנו שם"

- לאן יצאתם הקיץ לחופשה?

"יצאנו בסוף יוני לחופשה בת שבועיים בלוס אנג'לס ולאס וגאס. בדרך כלל אנחנו משתדלים לצאת דווקא בתקופה הזו, כי זה יוצא על ימי הרמדאן, וכתוצאה מכך באתרי הבנייה אין הרבה עבודה, כך שהחופשה יכולה להיות באמת שקטה. למרות שיש לנו ויזה לארה"ב כבר 8 שנים, זו הייתה הפעם הראשונה שלנו שם, מכיוון שעד היום לא יכולנו להשאיר את העסק לתקופה כה ארוכה ללא נוכחות של שנינו, וגם משום שהילדים היו קטנים מדי. עד הפעם הזו החופשות שלנו היו בנות שבוע בלבד באחת ממדינות אירופה".

- למה דווקא לוס אנג'לס ולאס וגאס?

"זה עולם אחר לגמרי. הכול גדול, נגיש, בתי המלון בלאס וגאס עצומים, וכל אחד בנוי בצורה מדהימה ומיוחדת".

- עם מי נסעתם?

"שנינו בלבד. מכיוון שאנחנו עובדים יחד, זה כמעט בלתי אפשרי עבורנו לקחת חופש משותף, וכשזה קורה - זה זמן האיכות האמיתי שלנו כזוג".

- זה היה מספיק זמן לחופשה?

"היינו שמחים לקחת עוד שבוע ולראות אזור נוסף בארה"ב אבל אנחנו לא יכולים להשאיר את העסק לבד לתקופה ממושכת כל-כך. יחד עם זאת, השבועיים הללו היו בדיוק מה שצריך ללוס אנג'לס ולאס וגאס.

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שלכם, ואליה אתם שואפים לחזור?

"חופשה בשווייץ. החיים שם הם כאילו בשעון אחר, הכול רגוע, בלי לחץ. איכות החיים שם טובה, וזה מקרין על החיים השוטפים שלהם ועל התיירים. השילוב של שקט, מים בכל מקום, ונופים מדהימים הופך את החופשה שם לפסק-זמן מוחלט מכל מה שאנחנו מכירים. הלוואי שהיינו יכולים לקחת קצת מהם גם אלינו".

משפחת שבירו בהוליווד, ארה"ב / צילום: תייר מזדמן
 משפחת שבירו בהוליווד, ארה"ב / צילום: תייר מזדמן

חולמים על חופש

יאיר שבירו, מנכ"ל ובעלי שבירו חולון, יצרנית ומשווקת זכוכית: "כשאתה יוצא לחו"ל בקיץ, אתה נכנס לאווירה של עייפות"

- למה אתה לא יוצא לחופשה הקיץ?

"בחודשים יולי אוגוסט כל עם ישראל יוצא לחופשות בחו"ל, במיוחד מאז שנכנסו טיסות הלואו-קוסט, שתרמו לכך שהחופשות נגישות לכולם. לכן, העומס בנתב"ג עצום, וכבר כשאתה יוצא לחו"ל, אתה נכנס לאווירה של עייפות, וזה פוגע בהנאת החופשה.

"בנוסף, מזג-האוויר ברוב המדינות בתקופה זו חם מאד, הלחות גבוהה, ולהבדיל מבישראל בחלק מהמדינות לא כל המקומות הציבוריים ממוזגים. גם המחירים בחופשות בתקופה זו מגיעים לשיא - טיסות, מלונות, מסעדות, וכולי - והתורים לאטרקציות ארוכים, כשלפעמים יש המתנה של שעות למקומות כמו מוזיאון מאדאם טוסו בלונדון, למתקנים פופולריים ביורו דיסני, למוזיאון מטרופולין בניו-יורק, ללובר בפריז, ועוד. מה גם שבעסק כמו שלנו, יולי-אוגוסט הם שיא העונה של מעברי דירה ושיפוצים של דירות".

- תצא במועד אחר?

"מיד אחרי החגים אנחנו מתכננים טיול במזרח הרחוק - לתאילנד, קמבודיה וייטנאם והפיליפינים. טיול שמטרתו להתנתק מהשגרה ולחוות אווירה ותרבויות שונות ואקזוטיות".

- מהי החופשה החלומית ביותר שהיית בה, ואליה אתה שואף לחזור?

"זו הייתה נסיעה של כל המשפחה לפני מספר שנים לחופשה בסן פרנסיסקו ולוס אנג'לס בארה"ב; חופשה שהייתה חוויה ענקית לילדים, וכללה אטרקציות בדיסני וורלד, אפקוט, ופארק המים סיוורלד. היינו בהוליווד וסיימנו במתחם הסרטים של חברת יונייטד. בילינו בעשרות אטרקציות, ובחופי הים הנפלאים. זה היה טיול לאיחוד המשפחה ולהנאה מושלמת".

משפחת שבירו בהוליווד, ארה"ב / צילום: תייר מזדמן
 משפחת שבירו בהוליווד, ארה"ב / צילום: תייר מזדמן

דורון שולדנפרי, מבעלי ליגד השקעות ומלון סי לייף: "ניו-זילנד הייתה חוויה של טרום טירונות ובאיסלנד כבר הגענו לטירונות"

- לאן תצא לחופשה הקיץ?

"נטוס לברצלונה ולקנקון במקסיקו. בברצלונה נצפה בין היתר במשחק הקלאסיקו הראשון של העונה בין ברצלונה למדריד, ובקנקון, גיסי מארגן את הכול, ואני בא ללא כל מושג לגבי מה אני הולך לעשות ולראות, וזה חלק מהכיף. אני רק יודע שהתכנון הוא גם לטוס ליומיים למקסיקו סיטי כדי לטייל גם שם".

- מתי תטוסו ולכמה זמן סך-הכול?

"למשך 18 יום, עד סוף אוגוסט. בשלב זה של חיי אני מרשה לעצמי לקחת 90 ימי חופש בשנה".

- זו נחשבת חופשה ארוכה יחסית?

"אחרי קרוב ל-35 שנות עבודה רציפה עם חופשות קצרות שנעות בין שבוע לבין שבועיים, אתה מגיע לגיל שבו אתה יכול לבזר שליטה. אני עדיין לא רואה בעיה בעבודה של 12 שעות ביממה אבל רואה בחיוב יציאה לחופש כאשר זה מתאפשר. אני חושב שאנשים בגילי, שיש להם את היכולת הגופנית ואת הרצון, צריכים לדעת גם ליהנות מהחיים. אנחנו כישראלים לא מרשים לעצמנו יותר מדי לנפוש, לא יותר מאשר שבוע פה, שבוע שם, וחבל. במהלך שנות העבודה עובדים אינסוף שעות ביממה, בטח בתור יזם ולפעמים צריך לדעת להגיע לתקופה שבה אתה מרפה ונהנה יותר ממה שלחיים יש להציע".

- עם מי תיסע?

"עם אשתי האחת והיחידה, אסטריה שולדנפרי, אדריכלית ואחת מבעלי משרד האדריכלים שולנדפרי גבריאלי".

- מה הייתה החופשה המהנה ביותר שהיית בה, ואליה אתה שואף לחזור?

"אני נוסע הרבה, כך שבאופן טבעי אני אבחר את אחד מהיעדים האחרונים שהייתי בהם - אוסטרליה וניו-זילנד. לשם נסעתי למשך חודש וחצי מתוכם שלושה שבועות עם בני וכחודש עם אשתי, כשבאמצע הייתה חפיפה וזכיתי לבלות עם שניהם. נהניתי מאוד. החופשה הזו זכורה לי במיוחד מכיוון שמדובר בארצות שקשה לדמיין שהן קיימות. היא הייתה מלווה בנופים קסומים וטרקים, אהבתי מאוד את הטבע שהתגלה לעיניי - מצאנו שם פיורד שמקורו מקרחון , מפלי מים ויער גשם. לא משהו שאתה נתקל בו כל יום.

"בניו-זילנד יש יחסית מעט מאוד אנשים והמון-המון טבע, אז אתה מטפס ללא הפסקה לגבהים של מאות מטרים, הולך ברגל שעות ארוכות עם כל המאמץ הדרוש לכך, כאשר הממוצע היומי הוא 12 קילומטר. היו ימים שהלכתי בניו-זילנד גם 24 קילומטר ביום. אני מאמין שכשאתה בא למקום מרוחק אתה צריך לגמוא מרחק, לנסות ולראות את המקסימום האפשרי.

"אין לי בעיה עם חופשה הכרוכה גם במאמץ. לאחרונה חזרתי מעוד חופשה באיסלנד שם שהיתי 14 יום והלכתי בממוצע 12 ק"מ ליום. באיסלנד, בהשוואה לניו-זילנד, יש גם טבע אך הרבה יותר פראי ואגרסיבי ופחות מסומן ומסודר, פחות מיודד לתייר.

"אני מאוד אוהב חופשות שבהן אני יכול לבלות בהם עם ילדיי ואשתי, ויש בהן טבע. אמרתי לבני שניו-זילנד הייתה חוויה של טרום טירונות ובאיסלנד כבר הגענו לטירונות. יצאנו כל יום בשבע בבוקר וחזרנו בעשר בלילה. אני אוהב טרקים אך גם אוהב לעשות סקי ומאוד אוהב ליהנות מהספא שמגיע שתי דקות אחרי הסקי ומשבוע של מנוחה עם ספר. אני מגיע ל-5-6 ספרים שאני תמיד סוחב איתי לחופשות, זו גם סוג של הנאה מבחינתי, כי למי יש כוח להסתכל על ספר ביומיום אחרי 12 שעות מסך? כך שבטיסות ארוכות כמו לניו-זילנד, שיחד עם שעות המתנה מגיעות ל-36 שעות, אני מנצל את הזמן כדי להמשיך ולטפח את תחביב הקריאה שלי".

משפחת שולדנפרי בקווינסטון היל, ניו זילנד / צילום: אלבום משפחתי
 משפחת שולדנפרי בקווינסטון היל, ניו זילנד / צילום: אלבום משפחתי