החטא הכי גדול של נתניהו

אין ספק שיש בליכוד אנשים חכמים וישרי-דרך - אבל רובם לא מגיעים לקרבת רה"מ

לא קל להיות מירי רגב. היא רוצה לעשות דברים בתחומי תפקידה, אבל נתניהו נתן לה תחומים שנראה שהיא לא מבינה בהם דבר. האם עשה זאת כדי להכשיל אותה, או כדי לבזות אותנו, אזרחי ישראל, ואת התרבות?

לדעתי הוא ככל הנראה לא מינה אותה כי חשב שהיא ראויה לתפקיד, וכי תקדם את התרבות והספורט במדינה, במיוחד התרבות. הרי מה שלא ייאמר על ראש הממשלה, הוא לא אדם טיפש. הוא יודע היטב למה מסוגלת רגב, ובעיקר למה היא לא מסוגלת. אז למה מינה אותה?

חבורת הזמר הוולגרי

התשובה נמצאת במינויים האחרים שלו. הרי באותה מידה אפשר לתהות למה מינה את דוד ביטן ליו"ר הקואליציה, אחד התפקידים המרכזיים במערכת השלטונית, איך איפשר את כניסת אורן חזן לכנסת, ונאווה בוקר ("הילד של כולנו"), אופיר אקוניס הלקקן, ציפי חוטובלי המפנטזת על דגל ישראל בהר הבית, אמיר אוחנה או איוב קרא וענת ברקו - ואולי כדאי להפסיק פה. השורה התחתונה היא שבכל שנותי (הרבות מנשוא) כעיתונאי, גם פרלמנטרי, לא יצא לי להיתקל בסיעה הכוללת כל-כך הרבה אנשים שמקומם לא במשכן הכנסת.

אמור לי מי מינוייך...

פעם היה מעונו של ראש הממשלה בית ועד ליוצרים, ואנשי תרבות. אין ספק שיש בליכוד אנשים חכמים וישרי-דרך - אבל רובם לא מגיעים לקרבת ראש הממשלה, בגלל היעדר מרפקים וגרון חזק לצעקות.

תקלה גדולה וגדלה

הבעיה היא שאנשים אלה מנהלים את המדינה. הרי אף ראש ממשלה לא יכול לעשות הכל, בשביל זה יש שרים ויועצים ועוזרים וכל השאר, כדי שהם ינהלו את התחומים השונים שראש הממשלה אחראי להם.

אבל הם, הממונים, הם אלה שעושים את המלאכה היום-יומית. ואם הם אנשים כמו אלה שמניתי כאן, ואחרים כמותם, זו תקלה גדולה, שהולכת וגדלה ביחס ישר להתמשכות שלטונם. לטעמי, זהו החטא הגדול של בנימין נתניהו שמחייב את החלפתו, גם ללא מעשי השחיתות בהם הוא נחשד.