יש כרטיס מועדון? אמזון מציעה הנחות ברשת המזון הול פודס

לקוחות שכבר משלמים 99 דולר תמורת שירותי אמזון פריים, הכוללים משלוח חינם והזרמת מוזיקה ותוכן וידאו, יקבלו תמריץ נוסף לחדש את המנוי השנתי: אבוקדו אורגני, ביצים אורגניות ועוף אורגני במחירים מוזלים

רשת הול פודס / צילום: רויטרס
רשת הול פודס / צילום: רויטרס

מיליוני לקוחות זוכים כיום להנחות ומבצעים בתמורה לנאמנות שהם מפגינים לרשתות השיווק. החל ממחר (ב') מתכוונת אמזון לתגמל את לקוחותיה הנאמנים בהטבות כאשר הם מבצעים רכישה בהול פודס מרקט, רשת השיווק היוקרתית שאמזון רוכשת תמורת 13.7 מיליארד דולר.

לקוחות שכבר משלמים 99 דולר תמורת שירותי אמזון פריים, הכוללים משלוח חינם והזרמת מוזיקה ותוכן וידאו, יקבלו תמריץ נוסף לחדש את המנוי השנתי: אבוקדו אורגני, ביצים אורגניות ועוף אורגני במחירים מוזלים.

החיבור בין פריים לבין קניות של מוצרי מכולת אינו מפתיע בהתחשב באסטרטגיה הכוללת של אמזון: למכור הכול לכולם. אם המהלך יביא להגדלת מספרם של מנויי פריים, אמזון תוכל להניע לקוחות נוספים לעשות קניות בהול פודס - רשת שנחשבת ליקרה בעיני רבים מהלקוחות הפוטנציאליים.

"אמזון מנסה לתרגם את הגידול בנפח התעבורה גם להול פודס," אומר מייק לוין, מייסד-שותף של פירמת המחקר Consumer Intelligence Research Partners. "הקשר בין מנוי פריים לבין קניות בהול פודס יהפוך את סניפי הרשת ליעד מתבקש יותר מבחינתם של הלקוחות האלה".

רשתות שיווק רבות נוהגות להציע הטבות ללקוחות מתמידים. רוב הלקוחות מתעלמים מכך כשהם שוקלים איפה לעשות קניות - אך לא כך לקוחות פריים.

קיראו עוד ב"גלובס"


"לקוחות פריים הם מאוד נוחים להשפעה ולהובלה, נאמנים במידה קיצונית ומבלים באמזון הרבה יותר זמן מאשר אחרים", אומר לוין. הפירמה מעריכה כי כ-63% מלקוחות אמזון בארה"ב הם חברי פריים, והם מוציאים בממוצע 1,300 דולר בשנה על סחורה שהם רוכשים מאמזון - בהשוואה ל-700 דולר בממוצע ללקוחות אחרים. מספר הרכישות השנתי הממוצע שלהם באמזון הוא 25, שהן 11 רכישות יותר מאשר בקרב לקוחות שאינם חברי פריים.

אמזון אינה חושפת את מספרם של חברי פריים, אך הפירמה מעריכה כי נכון ליוני 2017 מדובר בכ-85 מיליון לקוחות בארה"ב, קרי, כרבע מן האוכלוסייה.

אנליסטים בוול סטריט הביעו בעבר חששות לנוכח המחיר שקבעה החברה לשירותי פריים. כעת מוסכם כי מדובר באווזה המטילה ביצי זהב - ואמזון מעוניינת להכניס אותן לסל אחד עם ביצי החופש מהול פודס. הפירמה מעריכה כ-60% מלקוחות הול פודס הם כבר חברי פריים. פירושו של דבר כי יש עוד מיליוני חברים חדשים שניתן לפתות להצטרף באמצעות מבצעים והטבות ללקוחות. עם זאת, לוין ואחרים גורסים כי התועלת תצמח בראש ובראשונה בסניפי הול פודס עצמם.

"מבחינת הול פודס, זאת הזדמנות לזכות בנתח משמעותי של לקוחות, כל עוד מדובר בתוכנית עם המרכיבים הנכונים, וכל עוד יהיה תגמול אמיתי על קניות או ביקורים בהול פודס", אומרת סוצ'ריטה מולפורו, אנליסטית של תעשיית הקמעונאות.

חנויות הספרים הפיזיות של אמזון הצליחו לחבר בין פריים לבין תהליך הרכישה, מציינת מולפורו, והן מציעות תמחור שונה עבור לקוחות פריים. "למעשה, אין ממש טעם לקנות בחנות ספרים של אמזון אם אתם לא חברים בפריים", הוסיפה מולפורו.

המספרים של Amazon Prime
 המספרים של Amazon Prime