המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ב') בעליות שערים קלות, ברקע לירידה במניות הבנקים. בשווקים אחרים: המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת, בעוד שאירופה נסחרת בירידות. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת.

 

השוק המקומי ממשיך לסבול מהמצב הפוליטי המתערער. ראש הממשלה נתניהו חזר בשבוע שעבר מפגישת עבודה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שנסובה סביב ההתבססות של איראן בגבולות צפון הארץ. נתניהו חזר מלא אופטימיות אך מעמדו הפוליטי ממשיך להיות מעורער עקב החקירות הרבות שהוא ורעייתו במרכזן.

נכסים ובניין  פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים. הרווח הכולל של הקבוצה ברבעון השני של שנת 2017 הסתכם בכ-215 מיליון שקל, גידול של 60% בהשוואה לסך של כ- 134 מיליון שקל ברבעון המקביל.

דלק אנרגיה  פרסמה אף היא את דוחותיה לרבעון השני, והציגה עלייה של 6.6 אחוזים בהכנסות, אשר הסתכמו ב-451 מיליון שקל. לעומת זאת, בעקבות ירידת הערך של מאגר "דולפין" השורה התחתונה של החברה הציגה ירידה של 16% ברווח התפעולי וירידה של 23% ברווח הנקי. כמו כן, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בגובה 600 מיליון שקלים לכלל בעלי המניות. סכום זה מצטרף לכ-400 מיליון שקלים שחולקו כדיבידנד לפני כ-3 חודשים. דלק קידוחים  צפויה להנפיק את מאגר תמר פטרוליום ברבעון הבא, מהלך אשר צפוי להסב לה רווח של כ-550 מיליון דולר.

טבע  ריכזה עניין לאחר שאתמול פרסמה החברה מכתב לעובדי המפעל בכפר-סבא כי החליטה לפרסם רשימה של 150 עובדים שיפוטרו וזאת לאחר שהמו"מ בינה לבין הוועד לא מתקדם. מיד לאחר הפרסום על כוונות החברה התערב במשבר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, והצדדים חזרו לשולחן המו"מ. (לסיפור המלא)

מניית פועלים איביאי  המשיכה לרכז עניין על רקע התפטרותם של מנכ"ל החברה, ארז גולדשמידט וסגניו. נזכיר בתקופה האחרונה הודיעו היועצים רפי ליפא וגל עמית שאחראים על 60% מהכנסות החברה על כוונתם להפסיק את שיתוף הפעולה עם החברה ולהקים חברת חיתום עצמאית, גולדשמידט וסגניו הצטרפו למהלך, ואתמול פורסם כי החברה שוקלת צעדים משפטיים נגד המנכ"ל הפורש. (לסיפור המלא

נזכיר כי פועלים אי.בי.אי הייתה עד למהלך זה חברת החיתום הגדולה בישראל שהובילה שורה ארוכה של הנפקות. בשנים האחרונות החבירה ליועצים ליפא ועמית גרמה להסטת אנרגיות רבות לטובת הנפקות של חברות אמריקאיות בישראל שהפכו להיות מרכיב מרכזי בתמהיל ההכנסות והרווחים של החברה.

מניות הבנקים הגדולים,  לאומי , פועלים , דיסקונט  ומזרחי טפחות , ריכזו עניין לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להורות למשטרה על פתיחת חקירה פלילית נגד ראשי בנק לאומי לשעבר בפרשת העלמות המס והלבנת ההון בארה"ב. אמנם אין לבנק לאומי קשר לחקירה הפלילית שנפתחת כיום, אך היא עלולה להתפתח גם לחקירות נגד ראשי בנקים אחרים שחלקם עוד נמצאים במערכת וחלקם טרם יישבו את המחלוקות המשפטיות עם הרשויות האמריקאיות. כמו כן, מחר בבוקר יפורסמו דוחות הרבעון השני של מזרחי-טפחות.

צירון עלתה בחדות לאחר שדיווחה על אבן דרך משמעותית להקמת בית זיקוק בניגריה. קונסורציום החברות, אותו מובילה חברת-הבת אמבר אנרג'י, קיבל את היתר רשות משאבי נפט הניגרית לשינוע בית הזיקוק ממקום אחסונו הנוכחי בצפון קפריסין אל שטח האחסון המיועד בפורט הרקורט שבדרום מערב ניגריה.

איידיאו נדל"ן נסחרה במחזור ענק של כ-107 מיליון שקל, לאחר שבשבוע שעבר שיכון ובינוי הגישה הצעה לרכישת 10% מהון מניותיה לפי מחיר של 56 שקל למניה. לאחר רצף העליות היום, המנייה נסחרת בשווי שוק של 60 שקל למניה, דבר שיאלץ כמובן את שיכון ובינוי לעדכן את תג המחיר שלה.

פורסייט  , העוסקת בפיתוח מערכות מתקדמות למניעת תאונות דרכים, הודיעה על הסכם פיילוט עם יצרנית רכב סינית ששמה לא נחשף. בעקבות ההודעה זינקה מניית החברה בכ-12%, אולם זוהי נחמה פורתא לחברה שערכה נשחק בכ-50% מאז חודש מאי האחרון.