יוצאים לחופשה או רק חולמים על זה: בכירים במשק מספרים

והפעם: אבישי קרואני, המשנה למנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות; מיקי חן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת כלבושרד; ליאור לקסר, יינן ראשי ביקבי כרמל; ונופר ממרוד, מנהלת שיווק בתדיראן

אבישי קרואני, בתו גיל והזברות בספארי בטנזניה / צילום: פרטי
אבישי קרואני, בתו גיל והזברות בספארי בטנזניה / צילום: פרטי

יוצאים לחופש

אבישי קרואני, המשנה למנכ"ל פעילים ניהול תיקי השקעות: "חשבנו על סין או יפן, ובסוף גיל בחרה ספארי באפריקה"

- כבר יצאת הקיץ לחופשה?

"כן. יצאתי לטיול של לפני צבא עם בתי גיל. נסענו לספארי בטנזניה. זו התקופה 'היבשה', נטולת הגשמים באזור המשווני".

- למה דווקא טנזניה?

"חיפשנו יעד מיוחד שלא דומה לדברים שכבר הכרנו. מקום שנזכור הרבה זמן. התלבטנו בין מספר מקומות וחשבנו על סין או יפן, ובסוף גיל בחרה ספארי באפריקה. מיד הסכמתי. שמחתי לנסוע לטיול שיש בו אקסטרים ואהבה של שנינו לבעלי חיים. זה באמת היה משהו אחר לגמרי שיצר חוויה משותפת ופרטית".

- כמה זמן נמשכה החופשה?

"8 ימים. היא כללה ביקור בחמש שמורות בהן מכתש נגורונגורו ומישורי הסרנגטי בהם ראינו עדרים רבים של פילים, זברות וצבאים. מזג-האוויר הנוח בטנזניה מאפשר לראות את החיות מסתובבות בשמורות לאורך כל שעות היום. למזלנו הצלחנו לראות ממש בסמוך לג'יפ מרדף של לביאות שצדו באפאלו, מראה מהפנט ועוצמתי. בנוסף פגשנו את אחרוני השבטים הבושמנים שעדיין חיים על לקט וציד, וגם את שבט המסאי. ישנו בלודג'ים ובאוהלים ממש בלב השמורות, ושמענו חיות שמסתובבות בלילה בסמוך אלינו. מבחינתי הטיול הוסיף לנו פרספקטיבה אחרת על חיי היומיום שלנו".

- מה החופשה הכי מהנה שזכורה לך ושאליה היית רוצה לחזור?

"החופשה בה יצאתי עם אשתי רקפת, חמי וגיסי, לטראק בנאפל שמגיע עד ל-Base Everest Camp. מדובר במסלול טיפוס מאתגר של 15 יום, בתנאים לא קלים ובנוף עוצר נשימה. טיפסנו לגובה של 5,500 מטר, לבסיסו של האוורסט שהתנשא מעלינו לגובה נוסף של 3,300 מטר. הדבר המדהים הוא השמיים הנקיים שלא רואים כמותם בעולם המערבי. אין שם זיהום אוויר. זה המחיש עוד יותר את עוצמת הטבע שמסביבנו".

אבישי קרואני, בתו גיל והזברות בספארי בטנזניה / צילום: פרטי
 אבישי קרואני, בתו גיל והזברות בספארי בטנזניה / צילום: פרטי

חולמים על חופש

מיקי חן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בכלבושרד, יבוא ושיווק מכשירי כתיבה: "באוקטובר הפארקים באורלנדו מתרוקנים מתיירי הקיץ"

- למה לא יצאת הקיץ לחופשה?

"השנה החלטנו שלא לצאת לחופשה משפחתית בקיץ לאור העובדה שזו תקופה בוערת בשוק ציוד החזרה לבית הספר. יחד עם זאת סיכמתי עם רעייתי כרמית שבמהלך יולי אוגוסט "נגנוב" שני סופי שבוע, אחד בתל-אביב ואחד באילת, כדי להיות עם הילדים ולהעניק להם קצת אווירה משפחתית וזמן איכות".

- ותצאו לחו"ל במועד אחר?

"סגרנו שבסוכות נצא לחופשה משפחתית בארה"ב, כשהיעד המרכזי הוא אורלנדו. בחודש אוקטובר, במזג-אוויר מעולה, הפארקים מדהימים לילדים ומתרוקנים מתיירי הקיץ. הקניונים לא "סתומים" והומי אדם. אנחנו מתכננים לקנח את החופשה באי סניבל בו יש שקיעות מרהיבות, ילדים שמסתובבים בחופי הים ואוספים צדפים, אוכל סוף הדרך, וחוף ים שרק בסרטים רואים כזה".

- מה היתרונות ומה החסרונות של חופשה במועד אחר?

"בדרך-כלל יוצאים לחופשה בקיץ כי הילדים בחופש ואנחנו מתאימים את עצמנו לילדים. אנחנו באופן אישי לא מתים על חופשת קיץ בגלל מזג-האוויר, הצפיפות, המחירים, והשירות שהוא פחות טוב. במועד אחר המחירים זולים, השירות טוב יותר, יש פחות ישראלים ואחת הסיבות לכך שאנו נוסעים לחו"ל היא להתנתק מהישראלים. בקיץ להיכן שאתה נוסע אתה שומע עברית".

- מה הייתה החופשה החלומית ביותר שהיית בה ואליה אתה רוצה לחזור?

"חופשה בארה"ב, טיול מחוף לחוף שנמשך קרוב לחודש. הספקנו לראות כמות גדולה של מדינות, אתרים, אטרקציות לפגוש טיפוסים שונים. האמריקאי בניו-יורק הוא לא האמריקאי של טקסס או מיאמי. גם אז היינו קצת באורלנדו, אבל בטיול המתוכנן יהיו גם הסבא והסבתא שיפנקו עוד יותר את הילדים".

משפחת חן באורלנדו / צילום: מיקי חן
 משפחת חן באורלנדו / צילום: מיקי חן

ליאור לקסר, יינן ראשי ביקבי כרמל: "בינואר אפצה על שנעדרתי 3 חודשים"

- מדוע לא יצאת הקיץ לחופשה?

"כמי שעובד ביקב, זו בדיוק העונה הבוערת שלנו. אנחנו בבציר שמתחיל לקראת סוף יולי ומסתיים אחרי חגי תשרי. בתקופה זו העבודות בכרם וביקב קדחתניות - כל אנשי הייצור עובדים סביב השעון, ולאף אחד מהם אין אפשרות לצאת לחופשה. הזמן המנוצל לחופשות אצלנו הוא זה שעד רגע לפני הבציר, או לאחר שהיין נכנס לתהליך רגוע יותר ביקב".

- אז תצא לחופשה במועד אחר?

"אצא לחופשה אחרי הבציר. אני בדרך-כלל יוצא לחופשה בחודש ינואר. זו האפשרות שלי להחזיר קצת זמן למשפחה שלי לאחר שנעדרתי מהבית במשך 3 חודשים".

- לאן תטוסו?

"אנחנו בוחרים לנסוע למקומות בהם ינואר הוא חם, וניתן להיות שם בים ובבריכה. אחרי שלא הייתי עם הילדים במהלך הקיץ, זו האפשרות לפצות אותם".

- ובינינו, היית מעדיף לצאת לחופשה בקיץ?

"לפחות מדי פעם הייתי שמח לצאת לחופשה בתקופת הקיץ. לצערי, זה בלתי אפשרי".

- מה היתרונות ומה החסרונות של יציאה לחופשה במועד אחר?

"חופשה בקיץ עדיפה כשיש ילדים בבית שנמצאים בעצמם בחופשה. אבל בחורף בדרך-כלל היעדים פחות עמוסים, והעלויות נמוכות יותר".

- מה הייתה החופשה החלומית ביותר שהיית בה ואליה אתה שואף לחזור?

"בינואר השנה בילינו עם כל המשפחה בזנזיבר. טיולים בטבע הייחודי לאי, שנירקול, ים... פשוט כיף". 

ליאור לקסר וילדיו / צילום: פרטי
 ליאור לקסר וילדיו / צילום: פרטי

נופר ממרוד, מנהלת שיווק בתדיראן: "את ערב חג הסוכות נחגוג בסוכה בניו-יורק"

- למה לא יצאת הקיץ לחופשה?

"חודשי הקיץ הם תקופת שיא בחברה שמייצרת מזגנים. בעונה זו כולנו נרתמים ועובדים קשה, מה שלא מאפשר לי לקחת את חופשת הקיץ הרגילה כמו כל עם ישראל".

- תצאי במועד אחר?

"אני מתכוונת לנצל את תקופת החגים המאוחרת לטוס לחופשה בניו-יורק".

- למה דווקא לשם?

" ניו-יורק היא העיר האהובה עליי בעולם. יש משהו מיוחד בעיר הזו שאין באף מקום אחר. היא עיר האפשרויות. יש בה כל כך הרבה - ברמה הקולינרית, התרבותית והאזורים המרתקים שיש לעיר להציע. כל כך הרבה בעיר אחת. מבחינתי, אין כמו להתחיל את הבוקר בג'וגינג בסנטרל פארק, משם להמשיך עם קצת תרבות, מוזיאונים והצגות וכמובן בין לבין ליהנות במסעדות טובות ובשופינג.

"בסוכות אני אוהבת להיות בניו-יורק עם המשפחה והחברים. אחותי שני גרה בעיר כבר 4 שנים וזו הזדמנות מעולה לבלות איתה. אנחנו חוגגים את ערב חג הסוכות בסוכה כמובן, כך שזה אמנם רחוק מהבית אבל מרגיש הכי בבית בעולם".

- עם מי תסעי?

"עם המשפחה הקרובה שלי - בעלי דור והילד האהוב שלי, יונתן בן השנתיים".

- היית מעדיפה לצאת לחופשה בחו"ל עכשיו בקיץ?

"אין ספק שהקיץ זו תקופה נפלאה לחופש, אבל אין לי תלונות, כי אני חושבת שאין על הארץ שלנו. אני נהנית מאוד מהקיץ הישראלי. יש לנו חופים מדהימים, מסעדות טובות וחיי לילה מגוונים".

- מה היתרונות ומה החסרונות של יציאה לחופשה בחו"ל במועד אחר?

"היתרונות הם שכמות הישראלים שיוצאת לחו"ל היא קטנה יותר, שדה התעופה ובתי המלון לא עמוסים, המחירים פחות מופקעים כמו בקיץ. החסרונות הם שמזג-האוויר פחות מתאים לנופש - זה לא הקיץ, וגם מוציאים את הילדים מהמסגרות".

- מה הייתה החופשה החלומית ביותר שהיית בה ואליה את רוצה לחזור?

"ללא ספק - תאילנד. הייתי עם כל המשפחה המורחבת בתאילנד בסילבסטר האחרון, וזו הייתה חוויה ענקית. האוכל של תאילנד, החופים היפים, המסאז'ים והמפנקים והזולים עושים את שלהם והופכים את השהות שם לחופשה המושלמת. פשוט ניתוק מוחלט וכיף ענק".

נופר ממרוד עם בעלה דור והבן יונתן / צילום: פרטי
 נופר ממרוד עם בעלה דור והבן יונתן / צילום: פרטי