רמי לוי נכנס לערים: יפתח 3 סניפים בפורמט "רמי לוי בשכונה"

שני סניפים כאלה ייפתחו באזור ת"א, וסניף נוסף ייפתח בחיפה, זאת בנוסף לסניף שנפתח לפני כחודש בשכונת רמות בירושלים ■ במקביל לכניסה לתוך הערים, בכוונת הרשת להרחיב את פריסת חנויות הדיסקאונט הגדולות

רמי לוי / צילום: איל יצהר
רמי לוי / צילום: איל יצהר

לדברי רמי לוי, עד סוף השנה צפויים להיפתח 3 סניפים בפורמט "רמי לוי בשכונה", שניים מתוכם באזור תל-אביב, וסניף נוסף בחיפה; זאת בנוסף לסניף שנפתח לפני כחודש בשכונת רמות בירושלים.

הסניפים השכונתיים הם קטנים יותר ובשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף; המטרה של הרשת היא להפעיל כ-80 סניפים עירוניים בתוך מספר שנים, עם קצב הקמה של 10-20 סניפים חדשים בכל שנה, אם באמצעות הקמה עצמית או רכישת רשתות וחנויות קיימות.

במקביל לכניסה לתוך הערים, בכוונת הרשת להרחיב את פריסת חנויות הדיסקאונט הגדולות. אתמול (ב') פתחה רמי לוי סניף חדש של הרשת בחולון, ובכוונתה לפתוח עוד חנות בקריית גת בחודשים הקרובים ולהשלים פריסה של 50 חנויות עד לסוף השנה, ששטחן הממוצע יעמוד על 3,500 מ"ר. עוד שני סניפים (באשקלון ועטרות) צפויים להיפתח במהלך המחצית הראשונה של 2018.

הבוקר (ג') התפרסמו הדוחות הכספיים של רשת רמי לוי, לפיהם במכירות של חנויות זהות נרשמה ירידה של 2.8%. לוי מסביר את הירידה באמירה שעשויה להפתיע דווקא בעת הזו בה סטורנקסט מדווחת על עליית מחירים ברשתות המזון של 4%: לדברי לוי, "אנחנו הורדנו מחירים ברשת ב-6% בממוצע למוצר, בהשוואה לתקופה המקבילה. עשינו משהו אחר מהמתחרים, אנחנו מקבלים הנחות מהספק ומורידים אותן אל הלקוח".

לפי לוי, 90% מהמחירים יהיו זהים לפורמט השכונתי ולחנויות הדיסקאונט, וכ-10% יהיו מבצעים מקומיים בהתאם לתחרות אזורית ולביקוש, עם פער מחירים של עד 6% מעל מחירי חנויות הדיסקאונט.

קיראו עוד ב"גלובס"


לדברי לוי, המותג הפרטי מהווה היום כ-15% מהמכירות ברשת, ובכוונתו להעלותו ל25% מהמכירות, זאת לעומת נתון של 12% מהמכירות בסוף 2016. לשם ההשוואה, המותג הפרטי החזק ביותר היום שייך לרשת שופרסל ומהווה 21% מהמכירות שלה.

במסגרת המותג הפרטי צפוי לוי להשיק בקרוב מוצרים בקטגוריות חדשות כמו חלב טרי וקטשופ. כשהוא נשאל על המהלך של שופרסל שהשיקה השבוע קולה במותג הפרטי שלה, הוא משיב: "כן, יכול להיות שניכנס גם לשם. אנחנו נהיה בכל הקטגוריות".