היום: כתב אישום בפרשת הסחיטה באיומים של בנק יהב

תושב פרדס-חנה יואשם כי סחט את בנק יהב וחברות נוספות במשק ואיים לחשוף מאגרי נתונים של לקוחות אם לא יקבל מהנהלת הבנק והחברות המסחריות מעל מיליון שקל במטבע וירטואלי מסוג ביטקוין

חשוד בסחיטה של הבנקים / צילום: אמיר מאירי
חשוד בסחיטה של הבנקים / צילום: אמיר מאירי

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה תגיש היום (ג') בסביבות 11:30 לבית משפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד תושב פרדס-חנה בפרשת ניסיון הסחיטה של בנק יהב.

כתב האישום יוגש לאחר שהמשטרה, באמצעות יחידת הסייבר בלהב 433, עצרה לפני כשבועיים תושב הצפון בן 32, בחשד כי סחט את בנק יהב וחברות נוספות במשק ואיים לחשוף מאגרי נתונים של לקוחות אם לא יקבל מהנהלת הבנק והחברות המסחריות סכום כסף מעל מיליון שקל במטבע וירטואלי מסוג ביטקוין.

ראשיתה של הפרשה במיילים שנשלחו אל הנהלת הבנק והחברות כבר בסוף חודש יולי 2017 מהחשוד, עובד לשעבר בחברה המספקת שירותים למספר בנקים ומשרדים ממשלתיים, ביניהם הבנק המדובר.

על-פי החשד, החשוד הצליח להשיג מאגרי נתונים של בנק יהב, דוגמת פרטי זיהוי לקוחות, ודרש כופר כסף תמורת אי-פרסום הנתונים ומכירתם - דבר שעלול היה לפגוע בבנק ובחברות.

בתוך כך, יחידת הסייבר בלהב 433 ויחידת המשא-ומתן של משטרת ישראל החלו בחקירת הפרשה, לצד התנהלות במיילים מול הסוחט, על-מנת לאתר את החשוד שהסווה את זהותו ברשת ולבסס את הראיות הנדרשות נגדו, תוך נטרול האיום.

במקביל לחקירה המשטרתית, צוותים של הרשות הלאומית להגנת הסייבר, יחד עם הפיקוח על הבנקים, פעלו כדי לוודא שלא נגרם נזק למערכות הארגון, שלא הייתה פגיעה בחשבונות הלקוחות, ולא נפגעה רציפותו התפקודית, ובכדי לשפר את חוסנן של מערכות הבנק.