גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלי הקניונים על המסלול: מי הגיע לתצוגת האופנה של רנואר?

וגם: משלחת מישראל זכתה במקום הראשון בהאקתון בינלאומי לפתרונות בתחום הספנות

כבוד באירופה: עוד יש מפרש לבן באופק

משלחת מישראל זכתה במקום הראשון בהאקתון בינלאומי לפתרונות בתחום הספנות

עוגן הרם: מתברר שלישראל יש במה להתגאות גם בכל הקשור בשילוב של ספנות והיי-טק. לפני כחודש סיפרנו כאן על מיזם The Dock, המבקש למצב את ישראל כמובילת חדשנות טכנולוגית לנמלים ולספנות חכמה, ועל אירוע ההשקה של אקסלרטור לתחום הימי, והנה השבוע התברר שאכן הספינה שטה.

מייסדי המיזם - היזם ניר גרצמן וחנן כרמלי, נשיא ומנכ"ל משותף בחברת קליקסופטוור ולשעבר סגן המדען הראשי, מדווחים כי בהאקתון World Port Hackathon שנערך בסוף השבוע האחרון בנמל רוטרדם שבהולנד, זכה הצוות הישראלי במקום הראשון.

המיזם הוא שהעניק את המימון לחברי הצוות הישראלי, יחד עם סטארט-אפ ניישן סנטרל שבראשות פרופ' יוג'ין קנדל.

בראש הצוות, המורכב מסטודנטים בטכניון עמד אורי יוסלביץ, כאשר באירוע עצמו לקחו חלק נציגי נמלים שונים ברחבי העולם, כמו גם בכירים מחברות טכנולוגיה בהן SAP ו-IBM.

הצוות הישראלי גרף למעשה שני פרסים - את המקום הראשון הכולל (פרס בסך 1,500 אירו), ואת הפרס לפתרון החכם ביותר (בסך 1,000 אירו).

הפתרון אותו פיתח הצוות במהלך היומיים שהוקצו לו, ביקש לאפשר חיזוי ותכנון משטר העומקים בכניסה לנמלים, בעיה מוכרת בעולם הספנות אשר גורמת לא אחת למקרים בהם ספינות מטען גדולות נתקעות בנמלים מובילים בעולם.

הצוות הישראלי על הבמה / צילום: Garmt Nieuwsma

כבוד מאירופה: המשלחת השווייצרית

סופי בלום, סמנכ"לית פרוקטר אנד גמבל באירופה והמזה"ת, מתגאה באקו-סיסטם הישראלי

ועוד בענייני גאווה ישראלית - אתמול (ב') התקיים במשרדי פרוקטר אנד גמבל ישראל מפגש עם משלחת מהנדסים וסטארט-אפיסטים שהגיעו היישר משווייץ.

למעשה, חברי המשלחת הגיעו ארצה כפרס, זאת לאחר שזכו בתחרות ליזמים צעירים (שגילם מתחת ל-25), אותה ערך מטה תאגיד מוצרי הצריכה היושב בז'נבה.

למעשה, מי שיזמה את התחרות והביקור בארץ, הייתה סופי בלום, סמנכ"לית השיווק של פרוקטר אנד גמבל באירופה, אפריקה, הודו והמזרח התיכון, כאשר היוזמה נולדה במהלך כהונתה של בלום כמנכ"לית החברה בישראל.

במהלך ביקורם בארץ יבקרו המהנדסים בהם עומר באווה, טיבו פסקל וארתור גאי, גם בפסטיבל החדשנות DLD שנפתח היום, שם ייפגשו עם נציגי קרנות, וסטארט-אפים מקומיים. אופיר גוטמן, מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל, שימש במהלך האירוח כמנטור. הוא הצהיר כי "טבעי לנו שנרצה להתחבר לפיתוחים המתקדמים ביותר בעולמות תוכן רבים".

הצוות הישראלי על הבמה / צילום: Garmt Nieuwsma

הבית של השחקנים

בשבוע שעבר הגיע אל משרדי מכבי תל-אביב ברחוב הירקון, מרצ'לו אינצ'ליני, מנכ"ל פרנצ'י נדל"ן. אינצ'ליני נפגש עם אלי דריקס, מנכ"ל מכבי תל-אביב בכדורסל, וחתם עמו על המשך החסות לעונת 2017/8, בהיקף של כ-500 אלף שקל.

כמו בשנים עברו, גם הפעם הצהיר אינצ'יליני כי הוא ישמש גם כיועץ הנדל"ן של מנהלי ושחקני הקבוצה.

עוד הוא סיפר, כי מדי פעם הוא עורך סיורים מודרכים לשחקנים הזרים, במסגרתם הוא לוקח אותם לאזורי ביקוש בעיר. לדבריו קיימת תכנית לבניית בניין דירות באזור תל-אביב, עבור שחקנים אלה. בניין זה, כך דווח, ימותג בסמלי הקבוצה "כמו בניינים בקבוצות צמרת באירופה".

אלי דריקס ומרצ’לו אינצ’ליני / צילום: מורג ביטן

מנהלי הקניונים מככבים על המסלול

גם תצוגת האופנה של רנואר היוותה הזדמנות למינגלינג עסקי - וגברי בעיקר

סוף עונה מבשר בכל פעם מחדש על שיאה של עונה אחרת - עונת תצוגות האופנה והשקת הקולקציות. אלה, כתמיד, מהוות הזדמנות לתצוגה חשובה לא פחות של מינגלינג עסקי. אתמול היה זה תורה של רשת רנואר.

בעלי החברה, יוסי ברוש ואלי ברקוביץ, סרג' דרעי, המנכ"ל ומישל תמיר, סמנכ"ל השיווק, הציגו בהאנגר 11 בנמל תל-אביב, את הקולקציה לסתיו ולחורף. בין היתר התגאו שם בפתיחת חנות הדגל בקניון עזריאלי תל-אביב. לא נצפו: ארנון תורן, המשנה למנכ"ל קבוצת עזריאלי, ודנה עזריאלי היו"רית (כפי שפורסמנו אתמול ב"גלובס", הם גם לא הגיעו באופן אולי הפגנתי מעט יותר לתצוגה של קסטרו השבוע), אולם נרשמה תצוגה לנציגי הקבוצה.

במגיעים להתעדכן: משה רוזנבלום, מנכ"ל קבוצת מליסרון; אורי אבל, סמנכ"ל שיווק ומנהל תחום מתחמי קניות בחברת מבנה; שמואל בן משה, מנכ"ל אל-רוב ישראל; פאר נדיר, יועץ לשטחי מסחר; דלית וניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם; דני לוזון, המשנה למנכ"ל; הניה נור, מבעלי פרסום נור; ערן אמציה, סמנכ"ל שיווק ותפעול ביג ישראל; ניצן אריאל, מנכ"ל קניון עיר ימים; אופיר אורן, מנכ"ל קניון עזריאלי תל-אביב; עופר שביט, מנכ"ל קניון עזריאלי חיפה; אריה שיבר, סמנכ"ל הכספים של רשת רנואר ואחרים. כמה טוב לדעת שבתחום האופנה לשני המינים, יש נוכחות גברית כה בולטת.

דני לוזון, סרג’ דרעי ואלי ברקוביץ / צילומים: אלירן אביטל

עוד כתבות

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מבהירים כי בכוונתם ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"