המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (א') בירידות שערים קלות, על רקע המגמה המעורבת שחתמה שלשום את המסחר בוול סטריט, כשאיתני הטבע מכים ללא רחם בחופי פלורידה. החשש הגדול בארה"ב שאובדן הרכוש ואובדן חיי האדם שנגרמים מסופות ההוריקן בארה"ב יביאו גם לפגיעה כלכלית רוחבית בכלכלה הגדולה בעולם.

 

משבר סופות ההוריקן בארה"ב, כמו גם ההתגרויות ההולכות ומחריפות של צפון קוריאה בעולם החופשי, שלחו את הדולר בסוף השבוע לשפל חדש. תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים ירדו ל-2.06%, זאת לאור ההערכות כי המשברים הפוקדים את ארה"ב ירחיקו את העלאות הריבית של הפד, כמו גם את תחילת צמצום המאזן שלו.

מניות חברה לישראל  וכיל  ריכזו עניין שלילי. כיל - לאחר שביום חמישי פרסמה פוטאש הקנדית את תנאי משרד ההגבלים העסקיים של סין להקראת הרחבת פעילותה בסין באמצעות המיזוג עם אגריום, תנאים שכוללים מכירת מניות מיעוט בחברות בהן היא מחזיקה בתחום ייצור האשלג. פוטאש היא בעלת מניות מיעוט בכיל (13%), מה שגורם בסוף השבוע להערכות כי היא עלולה למכור את החזקותיה בחברה נתון שילחץ את המניה.

מניות רמי לוי  נפלה, לאחר שהחברה פרסמה הודעה מהותית לפיה רמי לוי נחקר במשטרה בחשדות לעבירות מרמה והפרת אמונים.

טבע  בפער ארביטראז' שלילי של יותר מ-2%, לאחר שפרסמה אתמול נתונים על ניסויי שלב 3 בתרופה נגד מיגרנה. התוצאות היו טובות, והן מגולמות (פחות או יותר) בשווי החברה. יש לציין כי לאור מצבה של טבע, כל פרסום שונה מהפרסום של החברה בסוף השבוע היה גורר תנודה קיצונית במניה.

מניות הגז דוגמת קבוצת דלק  ודלק קידוחים  נפלו על רקע דבריו של כתב ערוץ 2 משה נוסבאום שלשום, כי "אחרי פרק א' ופרק ב' של מעצרים שעסקו בעיקר בכלי השייט, פרק ג' של המעצרים צפוי להיות קשור לחשד בפלילים בכל מה שקשור בגז הטבעי, גם כאן - מיקי גנור הוא הציר המרכזי וגורם המעורב בחקירה אומר לנו שאין זה מן הנמנע שבפרשה זו יזומנו לחקירות פוליטקאים". לדבריו של נוסבאום טרם התקבל ביסוס עובדתי אחר.