4 איים יוונים סודיים ויפיפיים שרק מעט ישראלים מכירים

רשימת "האיים הסודיים" של יוון אינה מוכרת לכל תייר, אבל תוכלו למצוא בה פנינים של ממש ששווה להתאמץ ולהגיע אליהם ■ אספנו עבורכם ארבעה כאלה

האי היווני סנטוריני/ צילום: שאטרסטוק
האי היווני סנטוריני/ צילום: שאטרסטוק

לא רק רודוס, כרתים או קוס: יותר מ-3000 איים נמצאים בטריטוריה של יוון, ורק כ-140 מתוכם מיושבים. רשימת האיים הסודיים שביניה,ם כלומר כאלה שלא הרבה תיירים לוקחים בחשבון בתכנון החופשה היוונית שלהם, כוללת כמה פנינים של ממש, ששווה להתאמץ ולהגיע אליהם.

קיבצנו עבורכם טעימה של 4 איים כאלה. נתחיל באי אמוליאני, הממוקם בסמוך לחצי האי חלקידיקי שלא רחוק מהעיר סלוניקי. לאורך חופי הים העוטפים אותו, האי הקטנטן מספק אווירה רגועה המתאימה ללינת קמפינג, כשההבטחה היא לאווירה יוונית אותנטית.

האי פולגנדרוס מתאפיין באדמה וולקנית, בדומה לזו של האי סנטוריני, אלא שהוא הרבה פחות מוכר לתיירים. בעיר הראשית באי, הורה, ממוקם מלון אנמי המעוצב והמיועד גם למשפחות.

אי אחר הוא סקינוסה, המכונה על-ידי 250 תושביו "גן עדן קטן" ומספק אווירת צ'יל-אאוט הודות לחופי הים היפים שבו, המהווים את עיקר הפעילות למבקרים באי.

נקנח את הרשימה עם האי טלנדוס, שהמיוחד בו הוא ההר המתנשא לגובה ממש במרכז האי. כלי התחבורה באי הן סירות קטנות, הוא נטול מכוניות וכבישים. באי יש 6 טברנות ו-3 חופים, בזיליקה וסצנת טיפוס בסלעים.

כעת תוכלו לבחור באי שמוצא חן בעינכם ולהתחיל לתכנן את החופשה הבאה שלכם.