המחאה של ג'רמי לוין: מגייס את סקטור הביומד נגד טראמפ

וגם: מי תרמו חצי מיליון שקל באירוע של בית החולים בילינסון?

ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי
ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי

המחאה של ג'רמי לוין

מנכ"ל טבע לשעבר מגייס את סקטור הביומד נגד דונלד טראמפ

רגע לפני שהמשקיעים הגיבו בחיוב למינוי של קאר שולץ למנכ"ל טבע, הוביל ד"ר ג'רמי לוין, מנכ"ל טבע לשעבר והיום מנכ"ל חברת התרופות הנוירולוגיות Ovid, תנועת מחאה בנושא אחר לגמרי, סוער וחם לא פחות.

בסוף השבוע שעבר גייס לוין את בכירי תעשיית הביומד למחאה נגד כוונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לשנות את מדיניות ההגירה בארה"ב, ולבטל את תוכנית "החולמים" שחוקק הנשיא הקודם, ברק אובמה. תוכנית זו נועדה לאפשר למהגרים שהגיעו לארה"ב כילדים מתחת לגיל 16, לקבל זכויות תושב, אם השתלבו בעבודה או בלימודים מארה"ב. מדובר בכ-800 צעירים, שכעת עומדים בסכנת גירוש בטווח של שנתיים, ואולי אפילו כבר במארס הקרוב.

לוין חבר לסטיבן הולצמן, מנכ"ל חברת Decibel Therapeutics, ויחד הם ניסחו מכתב פתוח לנשיא ארה"ב, וגייסו 183 בכירים בתעשייה, בהם מייקל וונטסוס, מנכ"ל ענקית הביוטק ביוג'ן, וכן קליי סיגל, לחתום על המכתב.

זו לא הפעם הראשונה שבה לוין מעורב במהלך כזה - הוא היה חתום גם על מכתב של בכירי התעשיה, נגד מהלך של טראמפ בעבר, שנועד למנוע מתיירים ממדינות מוסלמיות מסויימות להגיע לארה"ב.

לוין כותב כי "כל הצעירים בפרוייקט גדלו בארה"ב, הצהירו על מצבם מול הממשלה, עמדו במבדקי יושר מקיפים, כולם מחזירים לקהילה ומשלמים מיסים. כמעט כולם לומדים או עובדים, שני שלישים רכשו רכב ו-16% רכשו נדל"ן. 5% פתחו עסקים משלהם. אם נאבד אותם, יגרעו 460.3 מיליארד דולר מהתל"ג שלנו ו-24.6 מיליארד מתשלומי המיסים לביטוח הלאומי ולביטוח הבריאות שלנו". הוא הוסיף כי צעירים המהגרים לארה"ב הם חלק מן הסיבה שבזכותה למדינה יש יתרון תחרותי גלובלי.

בהודעת הממשלה בעניין ביטול החוק נאמר כי הוא הוביל לגל הגירה חדש של צעירים שניסו לחצות באופן לא חוקי את הגבול עם מקסיקו וכן למחסור במשרות לאזרחי ארה"ב, משום שאלה נתפסו על ידי המהגרים הלא חוקיים. אולם, ציוץ של טראמפ שפורסם לאחר המכתב, רומז כי ייתכן שהתוכנית לא תבוטל.

בינתיים הספיק לוין לפרסם לעמיתיו קריאה נרגשת שפורסמה באתר הביומד Timmerman Report - "אנחנו נוטים לשתוק בגלל חשש מנקמה של הנשיא בדמות פיקוח על מחירי התרופות, או תקנות מיסוי שלא יטיבו עם התחום, אך מהו המחיר של השתיקה הזו לנפש של התעשיה? באיזה שלב הופך הרצון להיות חל קמן ההתרחשות, לריצוי של השליט? איך נזיז את המדינה הזו קדימה? רק אם נעמוד על שלנו ונאמר - 'יש לנו מה להגיד'.

לוין וסקטור הביומד אינם לבד במאבק. בכירי תעשיות נוספות הביעו דעתם נגד המהלך. כך למשל, מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, אמר כי "זו אכזריות להציע לצעירים את החלום האמריקאי, לעודד אותם לצאת מן הצללים ולסמוך על הממשלה שלנו, ואז להעניש אותם על כך".

נזכיר כי אביו של לוין היה עיתונאי שגורש מדרום אפריקה כשלוין עצמו היה ילד בן 11. בהמשך, עזבה המשפחה את המדינה והשתקעה בבריטניה.

ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי
 ג'רמי לוין / צילום: תמר מצפי

יצאו לעור

מי תרמו חצי מיליון שקל באירוע של בית החולים בילינסון?

אמש (א') ערך פורום עמיתי ידידי בית החולים בילינסון ערב התרמה לפיתוח מחלקת העור. המיקום: מרכז יצחק רבין בתל-אביב. המארחים: פנחס (פיני) כהן, יו"ר עמותת הידידים ויו"ר קרן נוי; ד"ר ערן הלפרן, מנהל המרכז הרפואי רבין; ואורלי מסקין, מנכ"לית עמותת הידידים; קיבלו את פניהם במרכז יצחק רבין בתל-אביב. במהלך הערב נאספו מהתורמים 500 אלף שקל.

בתוכנית: הרצאה של פרופ' אמי חודק, מנהלת המחלקה לעור בבילינסון; הרצאה של פרופ' משה לפידות, מנהל יחידת הלייזר בבילינסון, על הקשר שבין ישראל כמעצמה ביטחונית לבין טכנולוגיות מתקדמות ולייזר ברפואת העור והרצאתו של ד"ר אסי לוי, רופא בכיר במחלקה לעור, על אנטיאייג'ינג.

בין שלל אנשי העסקים שבאו לשמוע, לתרום, להתמנגל ולהשכיל, הגיעו לאירוע גם דליה רבין ויובל רבין, בניו של יצחק רבין ז"ל. נוכחותם, במרכז שנקרא על שם אביהם, באירוע המוקדש לחלק מהמרכז הרפואי רבין, היוותה סוג של סגירת מעגל. עוד הגיעו והתרשמו: ישראל (איזי) בורוביץ, מבעלי כנפיים אחזקות; עמיקם כהן, לשעבר יו"ר אל על; ורדה ובעז דותן, ממייסדי אמדוקס; יורם פטרושקה; חיים הורביץ, ממשפחות מייסדי טבע; שלווה ויורם הסל; פנינה ומשה אדרי, מבעלי יונייטד קינג; רו"ח דורון קופמן; שירלי ויגאל זליכה; צביקה וסוניה לבנת; שאול קוברינסקי, יו"ר נובולוג; עו"ד פיני וציפי רובין; לולו אסף ושמואל בראור, הנהלת אמנת; יפעת וקובי פלר, בעל פלר פמילי אופיס, ואחרים.

בועז דותן ועמיקם כהן / צילום: אסף לב
 בועז דותן ועמיקם כהן / צילום: אסף לב