טבע מוכרת מוצר לבריאות האישה תמורת 1.1 מיליארד דולר

טבע מוכרת את PARAGARD, אמצעי מניעה תוך-רחמי, לחברת CooperSurgical הפרטית ■ טבע: ממשיכים לחפש באופן פעיל אחר הזדמנויות נוספות למכירת נכסים

טבע / צילום: רויטרס
טבע / צילום: רויטרס

טבע  הודיעה אמש (ב') כי חתמה על הסכם סופי במסגרתו תרכוש חברת CooperSurgical הפרטית את המוצר PARAGARD (אמצעי מניעה תוך-רחמי), מוצר הכלול בעסק בריאות האישה של החברה, עבור 1.1 מיליארד דולר במזומן. PARAGARD רשם מכירות נטו של כ-168 מיליון דולר ב-12 החודשים עד לתאריך 30 ביוני 2017. עסקה זו כוללת את מפעל הייצור של טבע בבאפלו, ניו-יורק, המייצר את PARAGARD באופן בלעדי.

על פי הודעת החברה, טבע ממשיכה לחפש באופן פעיל אחר הזדמנויות נוספות למכירת נכסים, כולל מכירת יתרת הנכסים של עסק בריאות האישה הגלובלי, וכן את עסקי האונקולוגיה והכאב של החברה באירופה. "טבע עודנה מצפה להפיק לפחות 2 מיליארד דולר בתמורה כוללת ממכירת עסקים אלו, וכן ממכירת נכסים נוספים, אשר יושלמו עד סוף שנת 2017", נכתב בהודעה.

"מחויבותה של CooperSurgical לבריאות האישה, לפוריות ולדיאגנוסטיקה, תסייע להבטיח שחולים בארה"ב ימשיכו ליהנות מגישה ל-PARAGARD", אמר פרופ' יצחק פטרבורג, מנכ"ל זמני. "זהו צעד חשוב לקראת השלמת מכירת הנכסים אשר הבטחנו לבעלי העניין שלנו. טבע תשתמש בהכנסות מהמכירה בכדי לפרוע חוב לטווח ארוך על פי מסגרת האשראי הראשית שלה".

פטרבורג המשיך, "ההכרזה של היום מדגישה את המחויבות שלנו למכור עסקים שאינם בליבה על מנת להבטיח כי טבע תהיה ממוקדת ויעילה יותר בסביבה דינמית ותחרותית זו."