היינאן איירליינס: נחנך קו ישיר ת"א-שנגחאי; כמה תעלה טיסה?

חברת התעופה הסינית תפעיל 3 טיסות שבועיות בקו ת"א-שנגחאי, בימים ראשון, שלישי וחמישי, במטוסי בואינג דרימליינר ■ שר התיירות יריב לוין: "אני מאמין שעד סוף השנה נשבור שיאי כניסות תיירים מסין"

קו חדש נולד: מטוס חברת התעופה הסינית היינאן איירליינס נחת הבוקר (ג') בתל-אביב בטיסת הבכורה בקו חדש של החברה, תל-אביב-שנגחאי, שיפעל בתדירות של 3 טיסות שבועיות במטוסי בואינג דרימליינר.

היות שמדובר בקו חדש ליעד חדש, החברה תקבל ממשרד התיירות מענק של 750 אלף אירו, שישמש בין היתר לפעילויות שיווק שמטרתן להגדיל את היקף התיירים הסינים בישראל.

לקראת הגעת הטיסה הראשונה משנגחאי אמר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, כי "הגדלת היעדים בין ישראל לסין צפויה להעניק תמריץ למימוש הפוטנציאל הענק של תיירות נכנסת מסין ותגדיל את החשיפה של ישראל כיעד תיירותי מבוקש. מדובר במאות אלפי סינים, המעריצים את ההיסטוריה של עם ישראל ואת האתרים היהודיים, המושכים אליהם מיליוני מבקרים מכל העולם".

שר התיירות, יריב לוין, הנמצא בימים אלה בשנגחאי שבסין, אמר אתמול (ב') עם המראת המטוס: "אני מברך את חברת היינאן על פתיחת הקו משנגחאי לישראל כחלק משיתוף-הפעולה הפורה עם משרד התיירות. עם כניסתי לתפקיד הצבתי כיעד מרכזי את הגדלת תנועת התיירים מסין, וכיום אנו עדים לעלייה של עשרות אחוזים בתנועת התיירות מהמדינה. אני מאמין שעד סוף השנה נשבור שיאי כניסות תיירים מסין, כאשר נחצה את רף 100 אלף תיירים סינים שיבקרו בישראל".

לדברי Hou Wei, סגן נשיא היינאן איירליינס, "כניסתה של היינאן איירליינס לשמיי ישראל לוותה בהוזלת מחירים משמעותית, לצד שדרוג משמעותי בשירות והפעלת צי מטוסים חדיש. פתיחת קו שנגחאי-ישראל הוא תקדים בחברה, משום שקו נוסף נפתח לאחר שנה וחצי מתחילת פעילות של קו ראשון. אנו מאמינים מאוד בפוטנציאל התנועה הסינית לישראל, בשוק הישראלי שמפתיע אותנו מאוד לטובה ובביקוש שהוא מייצר. היינאן שוקלת ברצינות רבה פתיחת קוים נוספים בין ישראל וסין".

עוד הוא ציין כי היינאן איירליינס השלימה באחרונה גיוס ראשון של 8 דיילים ישראלים שישולבו בקווים לתל-אביב, זאת במסגרת הצהרת החברה כי תעניק לנוסעים הישראלים תחושת ביתיות באמצעות צוות מקומי שיצוות לקווים של החברה מתל-אביב.

היינאן איירליינס השיקה באפריל 2016 את הקו הראשון תל-אביב-בייג'ינג. בימים אלה הודיעה היינאן על בחינת הרחבת השירות בקו זה והוסיפה בחודש ספטמבר טיסה חמישית שבועית בקו.

כאמור, היינאן איירליינס תפעיל 3 טיסות שבועיות בקו תל-אביב-שנגחאי, בימים ראשון, שלישי וחמישי. שעת ההמראה מנתב"ג ב-13:55 (שעון ישראל) והגעה יום למחרת לשנגחאי בשעה 5:30 (שעון סין). שעת ההמראה משנגחאי בשעה 01:25 (שעון סין) ושעת הנחיתה בנתב"ג באותו יום בשעה 8:30 (שעון ישראל).

מחיר כרטיסי הטיסה ב-3 הטיסות הראשונות יתחיל ב-500 דולר, ולאחר מכן הכרטיסים יתומחרו מ-600 דולר. מחיר כרטיסי הטיסה במחלקת עסקים יתחיל ב-2,749 דולר.

בחודשים ינואר ועד יולי 2017 נכנסו לישראל 64,600 מבקרים מסין - נתון המעיד על עלייה של 66% ביחס לשנה שעברה. זאת ועוד, במחיצת הראשונה של שנת 2017 היינאן הטיסה כ-50 אלף נוסעים.

מנתוני היינאן איירליינס עולה כי 40% מהבאים לישראל מסין הם אנשי עסקים, 30% מוגדרים כ"תיירות נוצרית צליינית", ו-30% הם תיירות כללית. לרוב מדובר בקבוצות תיירים השוהים בישראל כ-6 לילות בממוצע.

היינאן איירליינס (Hainan Airlines) היא חברת התעופה הפרטית הגדולה ביותר בסין ומשתייכת לקבוצת האחזקות HNA. היינאן איירליינס מחזיקה בצי של כ-177 מטוסים.