המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ד') בעליות שערים, למרות המגמה המעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט.

 

המדדים המובילים בניו יורק טיפסו אמש, לאחר ששר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין ציין כי ניתן להחיל רפורמות מס רטרואקטיבית לתחילת 2017, והוסיף בראיון ל-CNBC כי ממשל טראמפ "ממוקד מאוד" להשלים את רפורמת המס עד סוף 2017.

זוהי זריקת עידוד לפעילי השוק, שעל רקע השערוריות הגדולות שפקדו בחודשים האחרונים את הממשל האמריקאי ואת הבית הלבן הטילו ספק הולך וגובר ביכולתו של הנשיא טראמפ לממש את הבטחותיו הכלכליות מרחיקות הלכת.

בינתיים, בארה"ב ממשיכים ללקק את הפצעים לאחר הוריקן "אירמה", שפגע בעוצמה בפלורידה ונחלש כאשר עשה את דרכו על היבשה לג'ורג'יה. למרות ש"היה יכול להיות גרוע יותר", הסופה זרעה הרס רב, גרמה להרוגים והסבה נזקים המוערכים במאות מיליארדי דולרים.

בשווקים מנסים להבין כעת האם הרמות הגבוהות של המדדים המובילים אינם אלא "מלכודת שוורים", המפתה משקיעים לרכוש מניות בשעה שהפדרל ריזרב, כמו גם הבנק המרכזי האירופי, עשוי להתחיל בקרוב לצמצם את המאזן שלו, וכל זה במקביל לחוסר שקט בלשון המעטה בממשל האמריקאי ובבית הלבן.

טבע  הוסיפה לטפס גם אמש בוול סטריט, על רקע מינויו של קאר שולץ לנשיא ומנכ"ל החברה, כמו גם מכירת מוצר לבריאות האשה תמורת 1.1 מיליארד דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]