חשד להונאה: צעיר ביצע עסקאות וירטואליות בכרטיסי אשראי

צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב באר-שבע, חשוד שביצע עסקאות וירטואליות והעברות כספיות לחבריו בשווי של כ-150 אלף שקל באמצעות פרטי כרטיסי אשראי אותם אסף ממקום עבודתו

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

חוקרי ההונאה של משטרת ישראל עצרו לפני כשבועיים צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב באר-שבע, בחשד שביצע עסקאות וירטואליות והעברות כספיות לחבריו בשווי של כ-150 אלף שקל באמצעות פרטי כרטיסי אשראי אותם אסף ממקום עבודתו. 

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו על-מנת להגן על האזרחים הנורמטיביים שומרי החוק ונפעל כנגד מי שעושה שימוש לא חוקי במידע שהגיע אליו במסגרת תפקידו". 

במהלך החודשים האחרונים התקבלו ביחידת ההונאה של משטרת ישראל תלונות אודות ביצוע עסקאות וירטואליות בכרטיסי אשראי ברשתות מזון, מרכולים ובתי מלון, שהביאו לפתיחה בחקירה.

במהלך החקירה עלה כי כל העסקאות שבוצעו היו וירטואליות וכללו הזמנת מזון ממסעדות, נסיעות בגט טקסי, נופש במלונות, רכישות במרכולים והעברות כספיות לחבריו של החשוד, וכי מדובר בעשרות עסקאות ששווין נאמד בכ-150 אלף שקל.

בתום ביצוע פעולות חקירה ואיסוף נתונים שונים עלה כאמור חשד כי מדובר בצעיר תושב באר-שבע שביצע את העסקאות. החוקרים עצרו את החשוד והעבירו אותו לחקירה ביחידת ההונאה בבאר-שבע.

מחקירתו עלה כי החשוד עבד בעבר בחברה בה הייתה לו נגישות לפרטי אשראי של הלקוחות, וכי ככל הנראה בתקופה בה עבד בחברה, הוא אסף פרטי אשראי ומספרי תעודות זהות של בעלי הכרטיסים ועם סיום עבודתו בחברה החל להשתמש בכרטיסים ולבצע רכישות שונות.

ביום שישי הקרוב בכוונת חטיבת התביעות של משטרת ישראל להגיש כנגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.