יו"ר סיסקו בכנס לזכר פרס: חצי מהמשרות היום יאבדו רלוונטיות

ג'ון צ'ייברס: "הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ומדינת ישראל חייבת להאיץ בתחרותיות, בעוד כמה שנים 50% ממקומות העבודה שאנו מכירים היום יהפכו ללא רלוונטיים

חברת סיסקו / צילום: רויטרס
חברת סיסקו / צילום: רויטרס

הרבה מחמאות קיבלה ישראל הבוקר (ד') בכנס בנושא "מנהיגות וחדשנות" שנערך לציון שנה למותו של הנשיא התשיעי, שמעון פרס. דמויות מפתח בעולם הטכנולוגיה ובהם מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט גיל שויד, יו"ר CISCO העולמית ג'ון צ'ייברס, שותף-מנהל בקרן ההשקעות Excel ג'ו שיינדורף, יו"ר חברת הייעוץ הבינלאומית Bain&Copmany, אורית גדיש, ואחרים.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר בכנס: "למי שיושב כאן היום יש אחריות לגרום לתעשיית החדשנות הישראלית להמשיך ולהיות עמוד האש שלפני המחנה.השתלבות בהיי-טק הישראלי היא עדיין פונקציה של רקע משפחתי, מצב סוציו-אקונומי ויישוב מגורים ולא של כישרון, שאפתנות ועבודה קשה. אנחנו חייבים לשנות את התמונה הזו. תוכנית ההיי-טק לעידוד ההון האנושי שאושרה על ידי הממשלה בינואר השנה היא תכנית חשובה שקוראת את המציאות ומבינה כי הצורך הבוער והדחוף במהנדסים, במתכנתים, במפתחים, הוא צורך לאומי. לא פחות מזה".

בפאנל שעסק בנושא חדשנות והעתיד סיפר צ'ייברס כי פגש בתקופה האחרונה עשרות חברות סטארט אפ ברחבי העולם. לדבריו, "הטכנולוגיה מתפתחת במהירות ומדינת ישראל חייבת להאיץ בתחרותיות, בעוד כמה שנים 50% ממקומות העבודה שאנו מכירים היום יהפכו ללא רלוונטיים. זה הזמן להכניס אוכלוסיות חדשות למעגל החדשנות".

שוויד צין כי "נושא אבטחת הרשתות הופך להיות הנושא החשוב ביותר בתחום כשעבריינים וטרוריסטים משתמשים במלחמות סייבר וזה משהו שיכול לשתק את החיים שלנו. לצערי אנחנו פגיעים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים".

צ'ייברס סיים את הפאנל באמירה כי "מעולם לא הייתי אופטימי כפי שאני כעת לגבי ישראל כמדינה חדשנית המשפיעה על העולם". עוד הוא ציין כי צרפת בשנתיים האחרונות הפכה למדינת סטארט-אפ מתקדמת והיא "תהיה המנוע כלכלי של אירופה והיא תעקוף את גרמניה ובריטניה".