שינוי התקנון: גבאי יקבל שליטה כמעט מוחלטת במפלגת העבודה

ועידת מפלגת העבודה תתכנס הערב בפעם הראשונה עם אבי גבאי כיו"ר המפלגה ■ בין היתר תתקיים הצבעת צירי מפלגת העבודה בנושא שינויי תקנון שיובילו לשליטה כמעט מוחלטת של גבאי בניהול ההיבטים הפיננסיים והאישיים במפלגת העבודה

אבי גבאי/ צילום: שלומי יוסף
אבי גבאי/ צילום: שלומי יוסף

ועידת מפלגת העבודה תתכנס בשעות הערב (ה') בגני התערוכה בפעם הראשונה עם אבי גבאי כיו״ר המפלגה. על הפרק, הצבעת צירי מפלגת העבודה בנושא שינויי תקנון שיובילו לשליטה כמעט מוחלטת של גבאי בניהול ההיבטים הפיננסיים והאישיים במפלגת העבודה.

גבאי מנסה להעביר את מפלגת העבודה לפרק חדש, בו מנגנוני המפלגה רתומים אליו לחלוטין. בתיקוני תקנון המפלגה, ימסרו לידי גבאי הסמכויות להחליט על מינוי יו״ר הסיעה וראשי הוועדות בכנסת מטעם הסיעה (ועדת הכלכלה וועדת ביקורת המדינה. בנוסף, סמכויות ניהול שוטפות, בעיקר בנוגע לתקציב המפלגה, יוצאו מידיו של המזכ״ל ערן חרמוני ויועברו לידי גבאי. התקנון המוצע יאפשר לגבאי להחליט על מינוי שרים מקצועיים אם וכאשר מפלגת העבודה תהיה בשלטון וכמו כן, לשבץ ברשימת העבודה לכנסת 4 מועמדים (עד למקום ה-30) אנשים שאינם חברי המפלגה ולא התמודדו בפריימריז.

עתירה של חבר מפלגת העבודה יורם מרציאנו, שנתפס כמקורבו של עמיר פרץ והוגשה למוסד הבירורים של המפלגה בימים האחרונים - נדחתה היום והוועידה תתכנס החל מן השעה 17:00. אנחנו נעביר עדכונים חיים מן הוועידה.

בשבועות האחרונות הצהירו חברי כנסת רבים שהם תומכים בהצעותיו של גבאי, מתוך הבנה שמפלגת העבודה חייבת להתייצב למערכת הבחירות הבאה כשהיא מפגינה אחדות שורות, ובכיריה אינם מתקוטטים אלה עם אלה על שיבוץ ברשימה ועל משרות. בין אלה שתמכו פומבית בגבאי נמצאים חברי הכנסת יצחק הרצוג, שלי יחימוביץ׳, איתן כבל, עמר בר לב, מרב מיכאלי ועוד. ח״כ עמיר פרץ נותר כמעט היחיד שניהל מאבק נגד התכנית של גבאי לרכז סמכויות אצלו.