בורסת תל-אביב נסחרה היום (א') במגמה מעורבת תוך נטייה לעליות, על רקע עליות השערים שחתמו שלשום את המסחר בוול סטריט. מניות התרופות ריכזו עניין, לאחר שחזרו בפערי ארביטראז' שליליים מהמסחר בניו-יורק.

 

צפון קוריאה חזרה לפוקוס בין יום ה' ל-ו', עם שיגורו של טיל בליסטי בין יבשתי נוסף שחלף מעל יפן. הטיל חלף בשמי האי הצפוני הוקאידו ותושבים הונחו להיכנס למקלטים.

מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט רשם עלייה של 0.3%, בהתאם לציפיות. על-פי נתונים שפרסמה שלשום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עלו המחירים בישראל מתחילת השנה בשיעור של 0.2% וב-12 החודשים האחרונים נרשמה ירידה מצטברת של 0.1%.

מדד מחירי הדירות לחודשים יוני-יולי עלה ב-0.4% לעומת רמתו בחודשים מאי-יוני. ב-12 החודשים האחרונים עלו מחירי הדירות ב-4.4% לעומת עלייה של 4.5% במחירי הדירות בחודש שעבר (נתון 12 החודשים האחרונים).

נראה כי ההתלהבות שנרשמה ממינויו של קאר שולץ למנכ"ל טבע  בתחילת השבוע שעבר מתפוגגת משהו, והמניה הוסיפה לרדת בסוף השבוע בוול סטריט, והחזירה חלק ניכר מהעליות החדות שנרשמו לאחר הודעת מינויו של שולץ.

איידיאו  הודיעה היום כי השלימה רכישה של מבני מגורים בברלין בסך כולל של כ-1,298 דירות מגורים וכ-60 יחידות מסחריות, במחיר המשקף סך כ-211.3 מיליון אירו. בכך יגדל תיק הנכסים של החברה לכ-22 אלף דירות בברלין. סך דמי השכירות השנתיים בגין הנכסים נאמד כיום בכ-7.1 מיליון אירו, כאשר שיעור התפוסה הכולל בנכסים הנרכשים במועד הרכישה הינו כ-96.8%. 

אורי יהודאי, מנכ"ל חברת פרוטרום , מסביר בראיון מיוחד ל"גלובס" כיצד הגיעה החברה להיקף מכירות אדיר של יותר מ-1.3 מיליארד דולר בשנה. [לראיון המלא]

מנועי בית שמש  נשארה במוקד לאחר הודיעה ביום ה' על סיכום להרחבה של הסכם עם פראט אנד ויטני, ומנייתה זינקה בחדות. לפי החוזה שדווח, תפתח ותייצר מב"ש 18 פריטים חדשים נוספים עבור פרויקטים מובילים של פראט אנד ויטני בשוק האזרחי, על פני 9 שנים. סך העסקה צפוי לגדול בכ-530 מיליון דולר נוספים, לסך כולל צפוי של כ-640 מיליון דולר.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]