ח"כ גואטה התפטר מהכנסת אחרי שהשתתף בחתונת אחיינו ההומו

הבוקר התייצב ח"כ יגאל גואטה מש"ס בלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומסר את מכתב התפטרותו שייכנס לתוקף בעוד 48 שעות ■ חברי כנסת רבים קראו לו שלא להיכנע ללחצים ולהישאר בתפקידו

ח"כ יגאל גואטה מתפטר / צילום: דוברות הכנסת
ח"כ יגאל גואטה מתפטר / צילום: דוברות הכנסת

ח"כ יגאל גואטה מש"ס התפטר מן הכנסת בשל סערת השתתפותו (לפני יותר משנתיים) בחתונת אחיינו ההומו. גואטה התייצב הבוקר (א') בלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ומסר את מכתב ההתפטרות אשר תיכנס לתוקף תוך 48 שעות. במהלך 48 השעות הקרובות יכול גואטה להתחרט, אם יקבל פניה מיו"ר המפלגה אריה דרעי שתגרום לו לחזור בו.

לפני מספר שבועות התראיין ח"כ גואטה בתוכנית הרדיו "מה בוער" בגלי צה"ל וסיפר לרזי ברקאי ורינה מצליח על השתתפותו, לפני יותר משנתיים, בשמחה המשפחתית של אחותו, סוזי בן צבי, כאשר חיתנה את בנה עם בן זוגו. הראיון עורר סערה, ורבנים ממועצת החכמים של ש"ס תבעו את ראשו.

העניין מעורר סערה פוליטית שיצאה מחוץ לגבולות ש"ס, בין השאר כי תומכים רבים של המפלגה החרדית ספרדית מגיעים מציבור מתון, שמשבח את השילוב המשפחתי מסורתי בין חילוניים לדתיים. ש"ס מדשדשת בסקרים בחודשים האחרונים גם על רקע החקירה החמישית במשטרה של יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי.

במכתב ההתפטרות כתב גואטה: "זכות הייתה לי לשרת את עם ישראל, אמשיך לשרת אותם גם מחוץ לכנסת. בהזדמנות זו אאחל שנה טובה ומתוקה לעם ישראל".

החלטתו של גואטה להתפטר מן הכנסת עוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית. חברי כנסת רבים קראו לו שלא להיכנע ללחצים ולהישאר בכנסת. 

רוטציה ברשימה המשותפת

בנוסף, מחר (ב') יגיש ח"כ אוסמה סעדי, חבר כנסת ברשימה המשותפת מטעם סיעת רע"ם-תע"ל, את התפטרותו בהתאם להסכם רוטציה בין חברי הרשימה. במקומו ייכנס לכנסת מספר 16 ברשימה, איברהים חיג'אזי, שהוא חבר בתנועה האיסלמית הדרומית. סעדי, גיסו של ח"כ אחמד טיבי, הוא עורך דין במקצועו ושימש כמזכ"ל תע"ל מאז 1996.

זהו הסכם הרוטציה השני הנכנס לתוקפו ברשימה המשותפת. במהלך חודש אוגוסט התפטר ח"כ אבו מערוף, ובמקומו נכנס סעיד אלח’רומי כחבר כנסת החדש מטעם רע"ם. אלח'רומי, בדואי מהנגב, היה מזכ"ל התנועה האיסלמית וראש מועצת שגב שלום.